Stránka 1 z 3

Stát chce rušit hasičské stanice,ale zároveň jim chybí...

Napsal: 27.11.2011 17:14
od Honza
V tomhle státě je bordel....viz tento článek na Novinkách.cz
http://www.novinky.cz/ekonomika/251729- ... f=stalo-se

Napsal: 27.11.2011 18:26
od Jan Linaj
PS Lovosice stále funguje, po povodních v roce 2002 byla dočasně umístěna na stanici v Lovochemii, u tamní podnikové jednotky. A dnes sídlí společně s CPS Litoměřice na jejich stanici v Českolipské ulici v Litoměřicích. Technika PS Lovosice je CAS 24 Scania, CAS 32 Tatra 815 a AP 27 Tatra 815.
Výstavba nové stanice v Lovosicích je dlouhodobě plánována vzhledem k dostavbě D8 v okolí města. Nejbližší stanice podél D8 v ústeckém kraji jsou Roudnice nad Labem a pak až Ústí nad Labem, potažmo Teplice.
Co ovšem bude dál ví Bůh...říkal jsem ví Bůh, ne výbuch :D

Napsal: 27.11.2011 20:36
od frenk
V tomto státu začíná být trend ZRUŠIT, SNÍŽIT STAVY, SNÍŽIT PLATY A NABRAT VÍCE ÚŘEDNÍKŮ A DRAZE KOUPIT!

Napsal: 28.11.2011 00:31
od Fire Scare
Jen ať to pozavíraj :) uvidíme jak se to bude líbit po delší době našim spoluobčanum této země kterym je to zatím jedno,až schoří půlka okresu jen proto že 6stanic je zrušení,3jednotky JSDH nevyjeli,2se rozpadli auta po cestě a další 3 než dojeli neměli vodu pač jim po cestě vytekla :) snad moc nepřehánim

Napsal: 19.01.2012 21:01
od Kůďa
Mám dotaz :) ví někdo o čem a jaké jsou výsledky návštěvy ministra vnitra a jeho náměstka po krajích, kdy již proběhly 4 návětěvy. Tisk nic bližšího z tiskovky nezveřejnil a vše je utajeno. Já mám jen strohé informace a nepotvrzené zvěsti (např., že má pravděpodobně dojít z důvodu šetření k uzavírání malých stanic a mají být jen v bývalých okresních městech, že se má oddělit HZS od ministerstva vnitra a návrátit se nazpět pod úřady v "okresních" městech. PS : prosím toto jsou jemon zvěsti od některých, kteří se setkání účastnili a přenesli to dál. Proto se táži, jestli má někdo jiné veselejší zprávy a nebo to je pravda. Pak by to byla katastrofa.

Napsal: 20.01.2012 10:31
od Jiří Kliment
Podle mých informací žádné rozhodnutí o rušení stanic zatím nepadlo. Co ale jesné je - prachy nejsou. Otázkou tedy je, zda se vůbec na stávajících profi stanicích udrží provoz v odpovídajícím rozsahu. osobně mám pocit že se bude zvyšovat snaha převést další zátěž na JSDHčka, třeba zvýšením počtu JSDH II. A tak hodit financování na obce. Jenže obecní rozpočty jsou napnuté podobně jako státní, takže to bude jen vyhánění čerta ďáblem. Jsem přesvědčen že zásadní příčiny jsou zejména přebujelý administrativní aparát vlastního HZS a chybějící zapojení pojišťoven do financování HZS.

Napsal: 20.01.2012 21:06
od Laco
Jak už psal Kůďa, zaslechl jsem taky, že se MV ČR bude chtít zbavit hasičů. Taky nový plán pov. školení mne přivádí
na myšlenku přenesení kompetencí na obce potažmo kraje.
Jestli k tomu dojde , tak mne dost zklame GŘ Ryba,který se dušoval, že k tomu nedojde.

Re:

Napsal: 21.01.2012 16:32
od Roman Žilka
Laco píše:Jak už psal Kůďa, zaslechl jsem taky, že se MV ČR bude chtít zbavit hasičů. Taky nový plán pov. školení mne přivádí
na myšlenku přenesení kompetencí na obce potažmo kraje.
Jestli k tomu dojde , tak mne dost zklame GŘ Ryba,který se dušoval, že k tomu nedojde.
Podobné zvěsti se pomalinku šíří. Otázka je, mají-li reálný základ. Ovšem to, že v dlouhodobém plánu je rušení stanic "P" a některých "C" a přechod na rakouský nebo německý model už taková šeptanda není. Tím se bývalý generál dvakrát netajil.

Napsal: 22.01.2012 12:14
od Karel Dvořák
Přecházení na rakouský nebo německý model je u nás nereálný, než by se k tomu došlo, bylo by třeba změnit hodně zákonů, školení, uvolňování ze zaměstnání atd. U nás v JSDH, a myslím že i v ostatních, je teď docela nedostatek lidí, všichni mají své zaměstnání,která jsou v dnešní době čím dál tím víc časově náročnější, firmy šetří, zaměstnanci mají více práce za jiné kolegy, které firmy propustily pro "nadbytečnost". Členové JSDH se prostě bojí opouštět zaměstnání kvůli výjezdu, aby se nedostali do hledáčku jako další zbyteční. Pokud by se přešlo na německý model, znamenalo by to rozpad mnoha jednotek dobráků. Prostě pokud zruší stanice P, omezí C a povinnosti rozhodí mezi JSDH, tak se hasiči profi i dobráci složí jak domeček s karet. Ti co zbudou se s toho potom pose... A v lednovém čísle časopisu 112 na zadní straně je popsán systém německa, i tam začínají mít problém s nedostatkem lidí.

Napsal: 22.01.2012 20:48
od Roman Žilka
To Karel Dvořák:
Není to problém jenom Německa. I ve Francii se začínají poohlížet po profesionalizaci hasičů. Mimochodem, dobrovolní hasiči tam fungují víceméně jako poloprofesionálové (aneb jsou za dobrovolnou práci nějak odměňováni). ... Jenže tohle Štěpánovi ani jeho nohsledům nikdo nikdy nevysvětlil.
Jinak souhlas s Tvým příspěvkem.

Napsal: 22.01.2012 21:45
od Filip Foukal
A máš na tyhle tvrzení konkrétní důkazy? Setkávám se s hasiči z Německa, dokonce mám i jednoho kamaráda ve Francii, ale nic takového jsem od nich nikdy neslyšel. A že jsou odměňováni, ano, to jsou i němečtí, francouzští, ale i rakouští a švýcarští dobrovolní hasiči. Asi stejně jako naši, když si obec plní zákonné povinnosti.

Napsal: 22.01.2012 23:11
od Karel Dvořák
To Filip
Podle statistik jim prostě nepřibývají mladý lidi jak by potřebovaly. A plnění zákonných povinností je ve státech které si napsal trochu na jiné úrovni než u nás. U nás tohle nikdy nebude fungovat. A dnešní trend aby si každý hleděl jen sám sebe se neustále rozšiřuje, vlastě lidi sou k tomu tlačený. Protože kdo má jiný zájmy než ty co mu nadřízený řeknou že má mít, má docela problém. V předchozim zaměstnání neměli pochopení ani pro dárce krve( ti jim to na rozdíl od dobráku řeknou dopředu, že nepudou do práce). Prostě jestli chceš darovat, nadělej si to. Blbý je, že ještě nedávno tohle dělalo pár firem, dneska se to pomalu stává standartem. a když se ohradíš zákonem, tak tě sice pustěj, ale při první příležitosti ti to daj pěkně sežrat. Ať seš sebe větší optimista, tak tohle musíš přiznat, rozhlídni se po okolí a zeptej se pár lidí, zeptej se jich za rok, uvidíš, bude to čim dál horší.

Napsal: 22.01.2012 23:24
od Vojtěch Brokl
Jakmile zruší profi stanice s úmyslem vydělat, tak na nějaké vydělávání mohou rovnou zapomenout, neboť tím pádem budou muset dovybavit JSDH II, protože jak budou profíci vyjetí na události, tak zbytek budou vyžírat pouze JSDH... To znamená více ročních výjezdů JSDH a nejen v jejich rajónu, ale i jinam = prachy od státu... a mnoho dalších věcí....takže prostě zase jeden, kterej nemá co dělat a ubec tomu nerozumí sedí a plácá...

Napsal: 22.01.2012 23:34
od Karel Dvořák
To máš pravdu, otázka je, kolik JSDHček to ustojí personálně. Časová náročnost pak bude mnohem větší a fotr od rodiny tohle ve většině případů nedá. Jak sem psal výše, zbude pár "blbců" a ti se s toho pos...A mám strach, že za těmahle debilníma nápadama stojí zase nějakej lobista, kterej jen čeká na to až se to složí, a potom příjde s "výbornou koncepcí" to dát soukromejm firmám , a potom to teprve bude drahý. Viz příklad v USA ty jejich soukromý armády, který si řikaj bezpečnostní agentury. Četl sem o tom, a jejich za jijich vybavení by se žádnej stát nestyděl. Samozřejmě to sou žoldáci a nechaj si to pěkně zaplatit. Ještě budem valit voči až bude mít ABL divizi hasičů

Napsal: 22.01.2012 23:45
od Filip Foukal
A máš někde odkaz na ty statistiky? Já jsem u třech přeshraničních sborů svědkem opaku, takže mě ti zajímá. V německu mají docela pěkný systém výchovy mladých hasičul, a mají jich opravdu hodně.
Nevím jak jinde, ale u nás ze zaměstnání nikdo kvůli výjezdu utíkat nemusí, kdo je v práci, není na pohotovosti. A obec si plní všechny zákonné povinnosti. Klidně se zeptám za rok a uslyším totéž. A co se týče darování, nikdy sem se nesetkal s tím, že by firma měla problém, jen musí být dárce rozumný a předem se na své nepřítomnosti dohodnout.
Občas mám dojem, že to někteří v diskuzi ženou do extrémů. Neříkám, zrušte všechny stanice HZS, ale říkám, že jejích počet by měl být rozumný. Nyní lze vidět divně vybavené jak C tak i P stanice, bez koncepce, bez ničeho, není lepší mít obrovskou, koncepčně a perfektně vybavenou, plně obsazenou stanici v okresním městě, která dobrovolným jednotkám poskytne dostatečnou operační a logistickou podporu, místo toho, aby na okrese existovalo několik pidi stanic, kde každej pes, jiná ves a sotva maj obsazený vozidla? Můžeš se na mě zlobit jak chceš, ale mě současný systém připadá jako zbytečný žrout peněz, kde logika narazila čelem do dveří a radši táhla pryč.

Napsal: 23.01.2012 00:10
od Karel Dvořák
Jo, to u nás je taky docela dost mladejch hasičů, ale v 15 dou na střední školu a zájmy pak mají zcela jiný, já sem jako malej měl u MH dalších 15 vrstevníků, z nich sme v dospělosti zůstali 3. Stěma divně vybavenejma stanicema máš pravdu, ale kdyby je zrušily tak dobráci by se museli dovybavit, a to stojí peníze, který nejsou, pohotovosti mají JPO2, kolik jich je? Moc ne, stojí peníze a ty nejsou.Chce to změnit, ale ne stylem který se proslýchá. A stim uvolňováním to opravdu začíná bejt na draka, já sem se s tím bohužel setkal. Buď rád že to u vás funguje, ale v mnoha jednotkách to začíná bejt problémový. Tohle sou prostě fakta ze zkušeností spousty dalších.

Napsal: 23.01.2012 13:14
od Vojtěch Brokl
Já nevim. Přijde mi to, že v poslední době se každej žene do velkejch věcí bez jakýhokoli rozmyslu. Hlavně aby to bylo frrr, ale co potom ? to nikoho nezajímá do tej doby než se něco semele. Ano taky mě občas přijde že je těch profíků moc, ale aby jich zas nebylo málo...=)

Napsal: 23.01.2012 16:23
od Dawes
ale hlavne je zbytecne velky kancelarsky aparat ktery zere neuveritelne penize

Napsal: 23.01.2012 17:40
od Roman Žilka
To Filip Foukal:
Nesmíš to brát z pohledu jedné jednotky, kde to funguje skvěle (a která je třeba JPO II a proto má rozpis pohotovostí). Na jednu jednotku, která tohle zvládá, je dvacet dalších, kde to takhle prostě nejde. V pracovní době běžně vyjíždí JPO III ve stavu 1+1 - 1+2. A to mnohdy nevyjedou ti zkušení hasiči z jednotky, ale "mladý ucha" totálně bez zkušeností a s nimi strojník (a někdy nevyjedou jenom proto, že ten strojník prostě taky nebyl). Ti starší a zkušenější se buď z práce nedostanou, nebo pracují mimo místo svého bydliště. A pak se z toho může velitel zásahu (ano, ten velitel družstva ze stanice P, které ty bys rušil) klidně p....t. A teď si představ, že by ta stanice nebyla a vyjely tam jenom dvě JPO III a jedna JPO V. V pracovní době. Kluci sice plní nadšení, ale bez zkušeností. ... Pokud to takhle dopadně a až to pak někdo odnese, tak se tomu nediv.

Napsal: 23.01.2012 18:11
od Filip Foukal
Jsem velitelem JPO III, a rozpis pohotovosti máme taky. Je logickou prioritou zřizovatele jednotky zajistit výjezd 1+3, tak, jak je jeho zákonnou povinností. V záloze je vždy samozřejmě druhý strojník a velitel družstva. Nikdy nikoho nepovoláváme z práce, to dodnes nechápu, kde to takto může fungovat. A znám podobných jednotek několik. Právě zde stanici P nechápu, když na té nejbližší stanici C není ani pořádná výšková technika nebo protiplyn, ale více jak třicet let staré šroty. Za to samozřejmě nemohou ti hasiči z těch stanic, ale všichni víme kdo. Zde je jeden ze zbytečných žroutů peněz. A věřím, že v republice nejsme jediní. Moje představa je myslím ideální stav, kdy vícezdrojové financování dobrovolných jednotek dostatečně zajistí první výjezd, kde se budou moct spolehnout na obrovskou operační a logistickou podporu z jednotky HZS v okresním městě. Já ti netvrdím, že je dobré snižovat stavy, já ti tvrdím, že je rozumné snížit počet přebytečných stanic, to číslo je v současnosti obrovské a skladba typů událostí je taková, že kvalitní JPO II tu stanici P hravě nahradí. Naopak, u složitých zásahů je prostě profesionální velení potřeba, zde očekávám právě tu operační podporu z HZS, které toto kvalitně, rychle a dobře zajistí a bude tou ochrannou a metodickou rukou nad jednotkami měst a obcí. Mohu ti dát několik příkladů, kde jednotky ve středně velkých městech bez existence stanice P fungují a právě při těch zásazích, kde opravdu o něco jde, jednotka HZS přijede, zajistí vše v rozsahu svých povinností a vše je naprosto v pořádku a spokojeně takto fungují zdárně již několik let.