Stránka 1 z 1

OSH

Napsal: 12.09.2011 16:02
od Roman Žilka
Tak nevím. Odchodem Vladimíra Mühlfeita rapidně klesá úroveň webu OSH. Klesá až na úroveň bulváru či Rudého práva. Jak jinak si vysvětlit, že u "článku" o politicích (že káží vodu a pijí víno) je fotka ministra zahraničí, na které vypadá s odpuštěním jako uslintaný idiot, a přitom u originálu článku na portálu e-sondy.cz žádná taková fotka není a v článku samotném dokonce není ani K. Schwarzenberg vůbec zmíněn?

Napsal: 12.09.2011 16:03
od Roman Žilka
Zapomněl jsem na link na zmíněný článek na webu OSH:
http://osh.cz/clanky.asp?skupina=2&clanek=1173

Napsal: 12.10.2011 15:30
od Roman Žilka
A opět:
http://www.osh.cz/clanky.asp?skupina=3&clanek=1183
Aneb nenápadný návod, koho (ne)volit. Opravdu mi to odborové angažování se do politiky vadí čím dál tím víc.
Nejzajímavější na tom je, že když vedením odborů (nepíšu odboráři, neboť jsem také jejich členem) podporované politické strany zadlužovaly stát do té doby nevídaným tempem, tak to jakoby nikomu nevadilo. Teď se na sekery ve státním rozpočtu ještě větší horečně poukazuje a vesele se zapomíná na to, že tehdy byla vysoká konjunktura a teď (doufejme) odeznívá krize - firmy neplatí daně, protože uplatňují ztrátu z předchozích let atd.
Nehájím tuhle vládu, to ani omylem. Tato vláda je celkem mizerná. Bojí se říznout do přebujelé byrokracie, do neprůhledných státních zakázek atd. atd. Jenže ona to vlastně neudělala nikdy žádná vláda. O tom se vždycky mluví jen v opozici. Pak ale přijde na řadu vládní zodpovědnost, kontakt se světem velkých peněz a předvolební sliby jdou k čertu.
A co dodám za sebe? V příštích volbách nevolím ani jednu politickou stranu, i kdyby Zavadil řval denně po ulicích a náměstích celé Prahy a na webu OSH se pravidelně objevovaly další demagogické perly z tzv. Britských listů (fakt netuším, co je na nich britského). A kdo to bude? Ještě nevím, ale někdo s reálnou šancí a aspoň trochu rozumným programem se snad najde.

Napsal: 12.10.2011 16:41
od Václav Danita(bonita)
Bohužel u nás odbory skutečně nejsou.

Napsal: 16.10.2011 09:04
od Pavel
V roce 2014 se počet příslušníků Hasičského záchranného sboru sníží přibližně o 2500 (ze současných 9250) a počet stanic se sníží z 238 na 89. Pokud vláda premiéra Nečase dodrží rozpočtový výhled na léta 2013 a 2014, který sama schválila.

Dostaneme se tak do početních stavů na úrovni sedmdesátých let, kdy stanice budou téměř výhradně jen v okresních městech. Počet požárů je však násobně vyšší. Dojezdový čas k zásahu se tak může prodloužit z desíti na třicet minut. Plánovaný pokles výdajů je uveden v příloze – je však potřeba připomenout, že už rozpočet na rok 2011 pro MVČR byl zkrácen oproti roku 2010 o více než 8 miliard korun.

http://www.osh.cz/clanky.asp?skupina=1&clanek=1187

Napsal: 17.10.2011 15:25
od Roman Žilka
Viz teď poslední článek o rušení stanic a propuštění 2500 hasičů.

Napsal: 17.10.2011 18:58
od y x

Vážení, že OSH nic nepodniká není až tak pravda. Z důvěrných zdrojů mám tyto informace:
Základní odborová organizace (dále ZOOH) Vsetín mělo 31.8.2011 schůzi, na které po třech měsících příprav (formou dotazníků mezi hasiči) vzniklo memorandum obsahující 12 bodů hledající prostor k úsporám. I přes nevoli, se kterou se memorandum setkalo na Krajském i Generálním ředitelství, se hledá podpora u všech ZOOH tak, abychom memorandu zajistili další „život“.Prosím čtěte, šiřte, diskutujte…

MEMORANDUM

My členové ZO OSH Vsetín jsme se jednohlasně usnesli na Memorandu v následujícím znění. Memorandum je reakcí na neutěšený stav finančních prostředků u HZS ČR, avizované restrikce, obavu z dopadů na bezpečnost občanů.

Jeho cílem je:

nabídnout alternativu pro hledání rezerv,
být oporou při zajištění jistot a stability pro příslušníky a občanské zaměstnance HZS,
být návodem k udržení dříve obvyklého servisu pro občana při ochraně jeho zdraví, života, majetku.


Mottem memoranda je:

Po vyčerpání všech možností při hledání rezerv jsme ochotni pro zachování dříve obvyklé bezplatné služby pro občana obětovat jistoty, které jsou veřejností chápany jako nadstandardní.


1.Žádáme, aby se s finančními prostředky hospodařilo účelně

je nutné zabránit „hurá nákupům“ na konci zúčtovacích období,
dále je žádoucí, aby k výběrovým řízením na nákup MPT a věcných prostředků PO byl přizván člen delegovaný KO OSH.


2.Občané a firmy platí daně. Jsme proti tomu, aby se na občany a firmy jakoukoliv další formou přenášely náklady z výjezdové činnosti. Na hrazení nákladů by se měly paušálně podílet pojišťovny.

HZS by se měl prezentovat jako služba občanům a firmám,
do případné finanční spoluúčasti zapojit pojišťovny s tím, že je v jejich zájmu kvalitní ochrana majetku občanů a firem a tím snížení jejich nákladů na případné úhrady při pojistné události.


3.V případě otevření služebního zákona navrhujeme upravit tyto oblasti:

zastropovat výši výsluhového příspěvku na maximálně 1,6 násobek průměrné mzdy v nepodnikatelské sféře,
od 16-tého a pro každý další ukončený rok služby u příslušníků mimo přímý výkon služby použít pro výpočet počtu let služby koeficient 0,33–0,5,
pro výpočet základní výměry výsluhového příspěvku použít hrubý služební příjem (zahrnout i pohotovost na pracovišti) krácený o vyplacené kázeňské odměny,
zastropovat výši kázeňských odměn a zpřísnit systém jejich přidělování (jednorázová odměna by neměla přesáhnout výši 1,6 násobku průměrné mzdy v nepodnikatelské sféře),
dobu výkonu funkce generálního ředitele stanovit max. na 2 volební období (jedno volební období 4 roky).

4.Žádáme další kolo zcivilnění funkcí u HZS

řadu funkcí jednotlivých odborů lze vykonávat jako občanský zaměstnanec (příkladně ekonomický odbor, personální. ..)


5.Požadujeme zjednodušení složité organizační struktury u HZS

v procesu řízení a schvalovacím procesu se tyto často zdvojují při stejných kompetencích (existují pracovníci odboru, vedoucí pracovníci odboru, nad nimi ředitelé odboru, nad nimi náměstci a pak krajský ředitel).


6.Žádáme zrušení neefektivních článků v operačním řízení

zrušení řídicích důstojníků okresů a kraje,
na druhou stranu je nutné zvýšení kompetence velících důstojníků směn.


7.Žádáme zrušení zbytných činností a aktivit HZS

za nehospodárné považujeme pořádání a z prostředků HZS financování soutěží v požárním sportu, TFA a podobně,
u požárního sportu je žádoucí, aby se disciplíny PS zaměřily na dovednost a zručnost. Při využití standardních věcných prostředků PO. Nepodporovat formu atletiky a také výrobu nebezpečných, při zásazích nepoužitelných věcných prostředků PO, které jsou v současnosti u soutěží v PS výhradně používány (žebříky, hadice, rozdělovače, motorové stříkačky..).


8.Žádáme omezení administrativy

je žádoucí zrevidovat potřebu množství SIAŘ GŘ a KŘ, které zbytečně omezují výkon služby (sami si vytváříme předpisy, které nám pak znemožňují výkon služby pro občana).

9.Žádáme zprůhlednění nákupů MPT, věcných prostředků a ochranných pomůcek

nákupy konzultovat s konečným uživatelem,
nesnižovat kvalitu na úkor ceny,
ponechat rozhodovací pravomoc na nižších stupních řízení – velitele stanic (příkazce veřejné zakázky) u veřejných zakázek malého rozsahu I. kategorie,
systemizací MPT a věcných prostředků PO nastavit pouze základní pilíře a dále ponechat možnost individuálního řešení.


10. Požadujeme nahrazování příslušníků v přímém výkonu služby

při přirozených odchodech příslušníků ze služebního poměru přednostně převádět uvolněná tabulková místa do přímého výkonu služby a přednostně tyto místa obsazovat novými příslušníky. Plnit tak příslib MV, že budou všechna místa přímého výkonu služby doplněna.


11. Nepřenášet na obce a JSDH obcí povinnosti a kompetence, které ze zákona náleží HZS

neřešit špatnou rozpočtovou situaci HZS tím, že se přenášejí kompetence HZS na obce, kraje a jejich organizační složky. Toto následně nutí obce jednak zaměstnávat členy JPO ve svých organizačních složkách (dosažitelnost členů v pracovních dnech) a také nakupovat pro jejich jednotky PO speciální techniku a ochranné prostředky, které jsou pak minimálně využívané.

Obcím tak neúměrně vysoce rostou náklady na jimi zřizované JPO. Jejich financování se pak v čase stává neudržitelné, vede k ohrožení jejich akceschopnosti.


12.Upravit kariérní řád

při obsazování uvolněných služebních míst je díky kariérnímu řádu kladen prioritně důraz na stupeň vzdělání, nikoliv na praxi a odborný růst získaný na daném pracovišti. Funkce jsou tak přednostně obsazovány všeobecně vzdělanými příslušníky – „s přednostním právem“, ale bez přímé zkušenosti s danou problematikou, odborností, pracovištěm.
vymýtit možnost tzv. „bočního vstupu“, kdy před stávajícími příslušníky dostane přednost při obsazování služebního místa „laik z civilu“.


Poznámka: v pořadí jednotlivých bodů není zohledněna priorita.

Napsal: 17.10.2011 21:19
od hasic361
Zdravím všechny,
chtěl bych dát všem na vědomí, že vzniklo tzv. MEMORANDUM na neutěšený stav HZS, podněty k šetření finančních prostředků a zefektivnění sboru.
Ohlasy ze shora byly okamžité a protichůdné.
Byla však zatím neoficiálně přislíbena podpora OSH !!!!
Uvidíme jak vše dopadne.
Přečtěte prosím a zvažte, jestli by jste u Vás byli schopni něco takového podpořit.
Díky.

MEMORANDUM

My členové ZO OSH Vsetín jsme se jednohlasně usnesli na Memorandu v následujícím znění. Memorandum je reakcí na neutěšený stav finančních prostředků u HZS ČR, avizované restrikce, obavu z dopadů na bezpečnost občanů.

Je určeno pro orgány OSH a jeho cílem je:
- nabídnout alternativu pro hledání rezerv,
- být oporou při zajištění jistot a stability pro příslušníky a občanské zaměstnance HZS,
- být návodem k udržení dříve obvyklého servisu pro občana při ochraně jeho zdraví, života, majetku.
Mottem memoranda je:

Po vyčerpání všech možností při hledání rezerv jsme ochotni pro zachování dříve obvyklé bezplatné služby pro občana obětovat jistoty, které jsou veřejností chápany jako nadstandardní.


1. Žádáme, aby se s finančními prostředky hospodařilo účelně
- je nutné zabránit „hurá nákupům“ na konci zúčtovacích období,
- dále je žádoucí, aby k výběrovým řízením na nákup MPT a věcných prostředků PO byl přizván člen delegovaný KO OSH.

2. Občané a firmy platí daně. Jsme proti tomu, aby se na občany a firmy jakoukoliv další formou přenášely náklady z výjezdové činnosti. Na hrazení nákladů by se měly paušálně podílet pojišťovny.
- HZS by se měl prezentovat jako služba občanům a firmám,
- do případné finanční spoluúčasti zapojit pojišťovny s tím, že je v jejich zájmu kvalitní ochrana majetku občanů a firem a tím snížení jejich nákladů na případné úhrady při pojistné události.

3. V případě otevření služebního zákona navrhujeme upravit tyto oblasti:
- zastropovat výši výsluhového příspěvku na maximálně 1,6 násobek průměrné mzdy v nepodnikatelské sféře,
- od 16-tého a pro každý další ukončený rok služby u příslušníků mimo přímý výkon služby použít pro výpočet počtu let služby koeficient 0,33-0,5,
- pro výpočet základní výměry výsluhového příspěvku použít hrubý služební příjem (zahrnout i pohotovost na pracovišti) krácený o vyplacené kázeňské odměny,
- zastropovat výši kázeňských odměn a zpřísnit systém jejich přidělování (jednorázová odměna by neměla přesáhnout výši 1,6 násobku průměrné mzdy v nepodnikatelské sféře),
- dobu výkonu funkce generálního ředitele stanovit max. na 2 volební období (jedno volební období 4 roky).

4. Žádáme další kolo zcivilnění funkcí u HZS
- řadu funkcí jednotlivých odborů lze vykonávat jako občanský
zaměstnanec (příkladně ekonomický odbor, personální. ..)

5. Požadujeme zjednodušení složité organizační struktury u HZS
- v procesu řízení a schvalovacím procesu se tyto často zdvojují při stejných kompetencích (existují pracovníci odboru, vedoucí pracovníci odboru, nad nimi ředitelé odboru, nad nimi náměstci a pak krajský ředitel).

6. Žádáme zrušení neefektivních článků v operačním řízení
- zrušení řídicích důstojníků okresů a kraje,
- na druhou stranu je nutné zvýšení kompetence velících důstojníků směn.

7. Žádáme zrušení zbytných činností a aktivit HZS
- za nehospodárné považujeme pořádání a z prostředků HZS financování soutěží v požárním sportu, TFA a podobně,
- u požárního sportu je žádoucí, aby se disciplíny PS zaměřily na dovednost a zručnost. Při využití standardních věcných prostředků PO. Nepodporovat formu atletiky a také výrobu nebezpečných, při zásazích nepoužitelných věcných prostředků PO, které jsou v současnosti u soutěží v PS výhradně používány (žebříky, hadice, rozdělovače, motorové stříkačky..).

8. Žádáme omezení administrativy
- je žádoucí zrevidovat potřebu množství SIAŘ GŘ a KŘ, které zbytečně omezují výkon služby (sami si vytváříme předpisy, které nám pak znemožňují výkon služby pro občana).

9. Žádáme zprůhlednění nákupů MPT, věcných prostředků a ochranných pomůcek
- nákupy konzultovat s konečným uživatelem,
- nesnižovat kvalitu na úkor ceny,
- ponechat rozhodovací pravomoc na nižších stupních řízení - velitele stanic (příkazce veřejné zakázky) u veřejných zakázek malého rozsahu I. kategorie,
- systemizací MPT a věcných prostředků PO nastavit pouze základní pilíře a dále ponechat možnost individuálního řešení.

10. Požadujeme nahrazování příslušníků v přímém výkonu služby
- při přirozených odchodech příslušníků ze služebního poměru přednostně převádět uvolněná tabulková místa do přímého výkonu služby a přednostně tyto místa obsazovat novými příslušníky. Plnit tak příslib MV, že budou všechna místa přímého výkonu služby doplněna.



11. Nepřenášet na obce a JSDH obcí povinnosti a kompetence, které ze zákona náleží HZS
- neřešit špatnou rozpočtovou situaci HZS tím, že se přenášejí kompetence HZS na obce, kraje a jejich organizační složky. Toto následně nutí obce jednak zaměstnávat členy JPO ve svých organizačních složkách (dosažitelnost členů v pracovních dnech) a také nakupovat pro jejich jednotky PO speciální techniku a ochranné prostředky, které jsou pak minimálně využívané.
Obcím tak neúměrně vysoce rostou náklady na jimi zřizované JPO. Jejich financování se pak v čase stává neudržitelné, vede k ohrožení jejich akceschopnosti.

12. Upravit kariérní řád
- při obsazování uvolněných služebních míst je díky kariérnímu řádu kladen prioritně důraz na stupeň vzdělání, nikoliv na praxi a odborný růst získaný na daném pracovišti. Funkce jsou tak přednostně obsazovány všeobecně vzdělanými příslušníky - „s přednostním právem“, ale bez přímé zkušenosti s danou problematikou, odborností, pracovištěm.
- vymýtit možnost tzv. „bočního vstupu“, kdy před stávajícími příslušníky dostane přednost při obsazování služebního místa „laik z civilu“.


Napsal: 18.10.2011 18:17
od Roman Žilka
Reagoval jsem u článku "Škrty mohou ublížit nejen hasičům, ale i občanům"

Napsal: 19.10.2011 09:57
od Lukáš -X-
K tmu Memorandu :
Přenášet a nebo nepřenášet něco na obce - na to je trochu pozdě. Obec si za svou bezpečnost odpovídá do jisté míry sama. Obzvlášť s vyšším stupněm požárního nebezpečí. Prostředky již většina měst stejně nakoupila, členy dost měst a obcí platí. Pokud je to efektivní, tak proč ne?!
Když byl HZS složkou okresní, využíval naší jednotku jako svojí třetí "výjezdovou". Město tak mělo snahu vybavit jednotku a vycvičit hasiče srovnatelně s HZS. Na zásahy se jezdilo i přes celý okres. Každý věděl, kde jsou peníze a lidi a kde vše funguje jen na papíře. Operák na OPIS měl "ověřené" jednotky, které dobře fungovali.
Najednou se pod krajem hraje striktně na poplachový plán a začalo se bojovat o čárky. Ale to je jiná diskuze ....
Zajímavé ovšem je, že na kraje přešla agenda, právní subjektivita a pod. Na KŘ HZS se tak nabrali desítky lidí do úřednického aparátu a většina z nich jsou pro mě nepochopitelně - příslušníci. Jenže na ÚO zůstal sedět stejný aparát jako před tím. Ředitel, sekretářka, účetní atd. Proč?????
A s tím sportem? Je to podobné jako u jednotek. Taky nechápu, proč města nakupují soutěžní mašiny, elasťáky a další věci. A argument, že je to součást odborné přípravy fakt neberu. Když odborná příprava tak s tím, s čím normálně pracuji ....

Napsal: 19.10.2011 11:18
od Pretorian
Dávám hlas. Nezbývá než souhlasit, Lukáši :-).

Napsal: 19.10.2011 11:36
od Petr Haska
U nás na okrese bych spočítal na prstech jedné ruky obce, které kupují sportovní věci pro hasiče. Většinou si to hradí samotné sbory.
A že jim město přispěje? Přispívá i zahrádkářům a myslivcům, nevím proč by nemělo přispět sboru.

Se zbytkem souhlas a dávám +