Stránka 1 z 2

Rušení vozidel RZA

Napsal: 18.07.2011 20:26
od sopťula
Chtějí nám zrušit RZAčka. Mělo by se týkat celého Jmk a asi i celé ČR. Myslím že tato koncepce je postavená na hlavu. Zhorší se dojezdové časy k dopravním nehodám řádově o minuty a někdy se tam Caska ani nedostane- ucpaná dálnice. Bezpečnost zasahujících i zachraňovaných taky dostane na frak. Krycí postavení vozidel, kdy zásah u nehody jistila zezedu Caska, tím skončí. Ale o lidi asi už nejde, vždyť i záchrance prodloužili dojezdové časy o 5 minut. Je mi z toho smutno, protože tato práce je posláním pomáhat lidem. A tato "koncepce" nás vrací o 20 let zpět. Uvítám Vaše názory a nápady co s tím...

Napsal: 18.07.2011 21:16
od Michal Janek
No však není kam spěchat. Po cestě ještě tak párkrát zastavit na přechodu pro chodce a do dvaceti minut to vždycky nějak stihnu. Tam kde se hodně jezdí ucpanou dálnicí, tam to bude znát. Takže v MSK to třeba moc vliv nemá. Jsou ale stanice, kde RZA má své místo.

Napsal: 18.07.2011 21:16
od Filip ´Capa´ B...
POKUD je to pravda, tak je to největší blbost..
Neříkám že všude jsou platná, ale na mnoha místech jsou o několik minut napřed. A sami víme, že minuty občas hrají opravdu velkou roli. A nejde jen o nehody, může se jednat o tonoucí kterým mohou hodit alespoň lano z hráze a pod...
Nakupujou se blbosti, stavějí muzea, ZÚ... Ale na výjezdové nezbývá :(
Řešit všechno plošně stojí za prd. Chce to individuální řešení.

Napsal: 18.07.2011 21:26
od Lukáš M.
Ony ty RZA částečně nahrazují JSDH. Samozřejmě města jsou trochu jiný šálek kávy.

Napsal: 18.07.2011 22:01
od xfoxy
Sloužim na stanici kde máme RZA a musim říct, že rozdíl dojezdového času CAS a RZA je velice znát, někdy řádově i 5 minut. Avšak tady nejde jen o dálnice a zácpy kde samozřejmě exceluje, kolikrát jedeme na technický zásah kdy RZA (u nás Nissan Patrol) dělá průzkum průjezdnosti komunikace - přece jen se dostane z úzké cesty snadněji než ta nová státní cisterna a mohl bych jmenovat další a další důvody proč bych RZA vůbec nerušil! Tak nějak nechápu, že na to někdo může vůbec pomyslet. Vždyť kolikrát kde končí možnosti pro CAS tak naše RZA ještě kousek může. To zase nahoře někdo přemýšlel.
Ale bohužel tahle výhružka, že nám RZA zruší už se k nám také dostala, tak čekáme, kdy k tomu dojde. Snad se někdo vzpamatuje..

Napsal: 18.07.2011 22:01
od xfoxy
.

Napsal: 18.07.2011 22:53
od sopťula
U nás je taky rozdíl mezi dojezdem RZA a CAS i 4-5 min. do nejvzdálenějších míst obvodu. Pokud leží kamion na dálnici a stojí provoz, tak RZA se prodírá kolonou aut, Caska která jede za RZA se zpožděním má tu kolonu 2x delší a zažil jsem, že sa tam ani neprodrala. Někteří řidiči uhýbají aby nechali po staru volný odstavný pruh, jiní zas mezi pruhy. Pak jsou zvědavci co se jdou dopředu podívat co se děje a auto zavazí na projetí. Někdy děs pro malou RZtu, na tož CASku. Ta koncepce je dělaná podle MSK. Jsem za ni rád, ale RZAčka měli nechat, kde je to vhodné. Ne to plošně vyřadit.

Napsal: 20.07.2011 00:00
od Martin Vaic
no, copak je je to zase za pitomost.hlavně klid a mír.až bude někdo potřebovat rychlej zásahovej automobil fakt rychle a ne čekat na rybník...a když to nedejbože bude pan Někdo..., tak se zase třeba něco může změnit. jo jo.

Napsal: 13.09.2011 22:33
od Jaroslav
V souvislosti s údajným rušením RZA v Rosicích (mj. mají desítky zásahů ročně na D1), zde chci zmínit řešení HZS královehradeckého kraje - potvrďte mi mou domněnku - hasiči tam mají VW Transportery, vedené jako TA, ale prakticky zajištují to co RZA, přijde mi to tak, že vedení je rozumnější než GŘ a tak šli touto cestou a plní přání GŘ rušit RZA.

Napsal: 13.09.2011 22:54
od Pan Inkognito
Stačí mrknout zde:
http://www.hzshk.cz/cs/uvodni-strana/technika/
...a je vidět, že na téměř každé stanici je TA který jezdí s CAS

Napsal: 14.09.2011 08:46
od Pavel
Tu to koncepci začal pan Žižka na Kladně kde ve stř.kraji začal rušit RZA.A jet po dálnici víc jak 130 a s CAS jen 100 je hodně znát nehledě na průjezdnost.Posledně jsem stál na podtlakovce a auto předemnou stálo u prostřed dálnice a neuhlo prostě stál a nepustil nás. Naštěstí jsem uzavřl celou dálnic a pak jsem si za ním doše a věřte že lid vylejzali z aut aby se podivali co se děje.Bez RZA už jsme dobrých 7let:(

Napsal: 14.09.2011 11:04
od kix a freek
Pokud je mi známo, tak rušení RZA se odůvodňuje novými koncepcemi a hlavně snižováním početních stavů. Pokud to dobře chápu, tak jde o to, že celá směna je v jednom autě (CAS v technickém provedení), které je vybaveno na všechny druhy zásahů. V případě, že se stanou 2 události +- ve stejnou dobu, mohou na druhou událost přejíždět, aniž by bylo nutné jezdit na stanici a tam měnit techniku za jinou, vhodnou pro daný zásah.

Ke zrušení CAS je ale nutné získat pro většinu stanic novou CAS v technickém provedení nebo přestavět tu stávající.

Nové CAS mají vozit nejen spoustu vybavení, ale i 4000 l vody, což je poměrně hodně a takové CAS budou velké, těžké a pomalé.

Napsal: 14.09.2011 22:22
od kuk
Ahoj hasiči tak já taky přispěji do této debaty.Rušení RZA na popud MSK respektive to že pánové od tam tud obsadily bohužel posty na různých KŘ.a jinde VS…“ U nás to není tak proč u vás jo zrušíme je tady taky“RZA.Je to strašné, chtějí si asi dokázat že něco dokážou prosadit (podělat). Čekám jen kdy budou všude jezdit oranžové auta. A to že chtějí sebrat RZA a kdo ví kam dát tak to je jen jejich Pícha a né rozum proto že žádný hasič tzv. mokrý by to neudělal.A proč? No proto že z praxe ví že toto auto je k nezaplacení. A řeči že na toto auto nejsou peníze jsou jen keci…. Lidí co RZA nechtějí. A nechápou co je hasiččina zač.Co hasiče čeká při cestě k zásahu a jak nejlépe pomoci a nejrychleji pomoci když na nás čekají a modlí se „ať už ti hasiči dojedou“ to pak každí počítá každou vteřinu. Ale to bohužel těm omezencům asi nedochází. Tak hurá o dvacet let zpátky hlavně že jsem dokázal že se dá zrušit vše co budu chtít. A ať ti co o tom rozhodují si uvědomí že mohou být ti co na nás budou taky jednou čekat než se k nim dostaneme nebo taky ne!!!!. Bude kolona náledí špatný terén…. a co já vím co ještě.Stačí když to RZA zachrání i třeba jen jeden život tak to stojí za to a nemluvě o materiálních hodnotách (požárech aut). Tak prosím pánové chytněte se za nos a zkuste napravit co plánujete vy tam s KŘ a GŘ. Vy ty čekající na tu naší pomoc nepotkáváte tváří v tvář s dotazem KDE JSTE TAK DLOUHO ani z rychlíku tak se proberte. A napravte to co chcete zahrabat….. co se tady budovalo x let.hleďte sehnat peníze na provoz a nepleťte se do věcí co jakože podle toho co nás učily v Ostravě na škole a …. Je super akorát tím všechny hasiče odrazujete od jejich poslání.

Napsal: 15.09.2011 00:30
od medved ledni
Obsadili, pýcha, každý,učili a čárky ve větách ani radši nepočítám. Máte pětku pane Kroupo :(

Napsal: 15.09.2011 00:37
od medved ledni
Obsadili, pýcha, každý,učili a čárky ve větách ani radši nepočítám. Máte pětku pane Kroupo :(

Napsal: 15.09.2011 00:43
od Václav Danita(bonita)
Já nerozumět řeči jeho kmene :-)

Ani jsem to nedočetl celý. Věty jsou taky zmatený :-)

Napsal: 15.09.2011 07:52
od DDD DDD
No asi to chápeš dobře, ale co v případě, že na stanici slouží 7 lidí a do těch "slavných" manů se vejde max. 6 a to ještě na sardinku, to asi ten jeden bude dělat na stanici vrátnýho ...

Napsal: 15.09.2011 12:32
od hasiš
Ale no tak... jestli máte jen jedno auto pro 6 lidí, tak je to jasné, propustí se lidi! a úspora bude nejen na provozu, ale i na výplatách a odměnách, atd, atd.... Bohužel "Líp už bylo!"

Napsal: 15.09.2011 12:38
od Tomas Marny
S tímto souhlasím, byl jsem u toho když jsme RZA v devadesátých letech s těmito vizemi zřizovali, tak i když jsme je rušili. Mnoho argumentů, které v této diskuzi padají měli mnohem více proti argumentů. V MSK mají vše mnohonásobně jištěné a pokud by RZA měla smysl, tak by ji určitě nerušili. MSK se co se týká plošného pokrytí se moc neodlišuje od zbytku republiky.

A co se týká dojezdového času, stálo by za to analizovat dobu od začátku oznámení po dojezd na místo zásahu. Takže pokud to není vedle stanice se pod deset minut nedostanete!

Napsal: 15.09.2011 14:28
od Pedro
Tak já to naschvál udělal. Vybral jsem centrální stanici, kde je cca. 15 let staré RZA a CAS stará cca. 7 let, hasební obvod bez dálnice. Celkem tyto dvě vozidla měly společný výjezd u 44 dopravních nehod a to už bez extrémů, kde byl vyhlášen poplach každému vozidlu v extrémě jinou dobu nebo tam kde byla jiná vzdálenost u vozidel, tzn. že jeli jinou trasou. A co mi vyšlo? U 35 událostí bylo RZA u událostí dříve než CAS a to v průměru o 5 sekund na kilometr a naopak u 9 událostí byla dříve CAS a to v průměru o 2 sekundy na kilometr.
Až budu mít jako deňák tu chvilku, co se kopem do pr..le, tak místo toho kopání zkusím i stanici s výjezdem na dálnici.