Stránka 1 z 1

Příprava vozidla STK

Napsal: 29.06.2011 23:07
od
Zdar,chtěl jsem se zeptat,jak to děláte s přípravou vozidla na STK,jde mi přímo o štelování brzd (klíčů). Jde o to,zda to dáváte do servisu a nebo si to děláte na stanici? Nerad bych se dostal do nějakého problému,kdyby po seštělování brzd přestalo auto při jízdě k zásahu brzdit,pak by to bylo na mě. Jak to řešíte? díky za odpovědi

Napsal: 30.06.2011 05:13
od tatrablazen
pokud je mě známo, tak s ev bnrzdách může hrabat akorát člověk co má na to papír. myslím automechanik. ten si je vědom a měl by být toho co dělá a toho co se může stát. to, že je někdo strojník neznamená, že ví, protože jsou to leckdy lidé mimo obor. osobně si pamatuju jak jeden takový zedník zaklínoval liazku při výměně kola jaksi obráceně než bylo potřeba.a to byla jen výměna kola.....
nicméně prostě strojní řád jasně píše, že tyto práce může provádět pouze servis, či kvalifikovaná osoba, tedy jak jsem psal.

Napsal: 30.06.2011 05:36
od Václav Danita(bonita)
Ono je určitě správný s tím jít do servisu nebo si někoho přitáhnout do hasičárny. Na brzdách bych nešetřil. Ostatní věci se dělaj doma. Elektrikáře máme na obci takže to máme taky v klidu. Ale jak píše tatrablázen- do brzd se nehrabat.

Napsal: 30.06.2011 09:59
od Jaroslav Kučera
U nás si teda děláme všechno sami, ale je teda pravda, že 4 jsme automechanici s papírem a živíme se tím. A když je řeč o brzdách zrovna před 14 dněma jsem je šteloval klíče před STK a ta první zadní náprava na T815, to je fakt zážitek se tam soukat mezi kola, když člověk zrovna v tu chvíli nemá k dispozici kanál

Napsal: 30.06.2011 10:13
od Michal Janek
Co si vzpomínám, nastavení klíčů bylo pro staré 815ky v přiručce řidiče. Takže to servis dělat nemusel. Navíc na STK ti to pak na válcích zkontrolujou.

Napsal: 30.06.2011 10:32
od Jaroslav Kučera
V podstatě na tom nic není...utáhnout na max a potom -+ o půlotáčky povolit (samosebou musí jít otočit kolem rukou, proto to -+ )

Napsal: 30.06.2011 21:28
od tatrablazen
do brzd se němá nikdo co hrabat i když je to seřízení, má to dělat člověk co to umí a má na to papír. i když ani ten neni zárukou , že to bude ok. ten člověk na sebe tím úkonem bere veškerou odpovědnost. ono ty příručky hlavně vycházeli z toho, že řidič je pravdu řidič a ne to co dneska leze z autoškol potažmo řidič vozu co má samoštely a nic mu toto neříká.
na STK bud si zaplatíš za 100kč kontrolu a nebo hop nebo trop. slušný technici ti to na válcích doštelujou, ale ty nejsou všude...