Stránka 1 z 3

Tatra - krachuje

Napsal: 15.03.2010 11:15
od Návštěvník
Je zajímavé, že tak "výborné" auto, a automobilka jde do kytek!
http://www.novinky.cz/ekonomika/194714- ... ankam.html

Napsal: 15.03.2010 14:45
od Václav Danita(bonita)
[Sluníčko sedmitečné - 15.03.2010 13:25] Pán je asi z kategorie lidí co prostě tatru neuznává. On nechápe že i když je zboží sebelepší, neznamená to velký prodej. Jako příklad stačí uvést video. Beta byla kvalitnější a přesto se uchytila VHS.

Napsal: 15.03.2010 15:18
od Miroslav Cvejn
A co je podle tebe v terénu lepší než tatra, krom unimoga? Tatra patří mezi ty nej autí, ale když to manažer neprodá tak je to na pytel no... Svoji vinu nese i stát, i když to není jeho podnik, tak kdyby mu aspon trošku pomoh tak by z něj měl přeci větší výnos na daních...

Napsal: 15.03.2010 15:19
od Václav Danita(bonita)
[Miroslav Cvejn - 15.03.2010 15:18] No, to si myslím taky. Jen by to někdo měl říct i těm nahoře :-(

Napsal: 15.03.2010 15:46
od Luboš Samec
Nevím proč by stát měl zachraňovat firmu která už mnoho let není v českých rukou (a ani v tom případě ne). Tatra je v rukou akcionářů a ti mohou nebo také nemusí podnik zachránit. to je zákon trhu, nedokážou prodat tak zkrachují. a nedělejme si iluze že by ji zachránily nákupy od HZS či armády, množství aut které by tyto složky byly schopné odebrat je tak 10 % toho co musí prodat aby se udržela. Nehledě k tomu že na velké nákupy z posledních let nebudou v následujících letech peníze.
Je škoda že zavedená česká značka nejspíš končí a je mi jasné že za pár hodin bude tahle diskuse plná nenávistných i plačtivých komentářů od tatrováckých fandů, ale takový je život.
Myslím že Tatru čeká tento osud. Během krátké doby v ČR zkrachuje, banky se zahojí na majetku továrny a majitel značky TATRA, což je konsorcium indické, americké a belgické firmy začne vyrábět pod značkou TATRA auta někde v Indii za poloviční náklady.

Napsal: 15.03.2010 15:56
od Václav Danita(bonita)
[Luboš Samec - 15.03.2010 15:46] Protože pobídky jinejm firmám ze kterejch je pouze zaměstnání několika set lidí na pár let a pak ta firma uteče. Kdyby se nedávaly prachy cizím firmám ale pomohlo se českejm, bylo by to všechno lepší. Je ale pravda, že dneska už je to pasé.

Napsal: 15.03.2010 16:03
od
Marku! Evidentně máš radost,ale nic si z toho nedělej to je typická česká vlastnost....
Jinak "výborné " auto je i Hummer... a jak dopadl....

Napsal: 15.03.2010 16:21
od Lukáš M.
Zdravíčko, to že akcionáři zastavují firmu jako takovou ještě nemusí být známka krachu, ale sebedůvěry managementu, každopádně je to vabank.

Všechno anebo nic, Tatře chybí cash, a ten jim mají zajistit banky, kterým zase má platit cash, takže uzavřený kruh, z kterého se dá dostat zvýšením prodeje, v opačném případě dojde k syndromu uvařené žáby.

Napsal: 15.03.2010 16:35
od Daniel Koldinský
[Lukáš M. - 15.03.2010 16:21] Chtělo by to ovšem rozšiřovat trhy i nabídku modelů, hlavně vyrábět i lehčí stroje. No uvidíme, snad nebude Tatra následovat Liaz nebo Pragu (myšlenu ve výrobě náklaďáků)

Napsal: 15.03.2010 19:17
od Miroslav Cvejn
Stát pomáhal třeba Aero Vodochody, myslim, nebo někomu podobnýmu a stejně to kleklo. Tatra by měla smysl, kdyby vzal pod sebe 51% akcii tak by mohl začít kormidlovat správnym směrem, na východ a k Africe je spousta zemí, kde by za jednoduchý a téměř nesmrtelný auta platili zlatem... A peníze by se daly sehnat třeba přez humanitární organizace, přece tu pomoc nevozej na kolečkách. Ale jasně, beru že jsme v tržním světě a že se z toho musí dostat sama...bohužel se bojim že to třeba fakt nedá. Pak pro nás tatrováky bude poslední hřebík do rakve to že nějaká jina firma koupí plánky, nějakej ten patent a postaví tatru pod jinym jménem a nehorázně na tom zbohatne...

Napsal: 15.03.2010 19:51
od
Ano, ještě to neznamená krach, ale ruku na srdce, ani státní pobídky v miliardách by nejspíš Tatru nezachránili. Jak už tu někdo napsal, Tatra nemůže být živa jen z českých hasičů a vojáků (ani těch slovenských případně) a ani z pár typovými vozy. První co by musel udělat je, rozšířit servis na celou Evropu případně do těch zemí, kde by o Tatru stáli (J. Amerika, Afrika, Asie), pak rozšířit typové řady o 12t, 14t, 16t a rozšíři i mnoho specifikací jednotlivých podvozků. Poté by musela zahájit reklamní kampaň v těchto zemích a mnohdy (né li často) by musela první roky nabízet auta velmi lacino jelikož dneska je Tatra fakt moc drahá.
No, když to všechno sečteme, tak to je hoooodně moc peněz, které Tatra ani stát nemá a pokud by to stát udělal, tak to bude po něm chtít každá firma.

Já si přikláním tedy k názoru, že pokud se nestane opravdoví zázrak hodný svatořečení, tak Tatra do několika let zmizí a pak je otázkou, zda mají hasiči i nadále kupovat Tatru

Napsal: 15.03.2010 21:12
od Hynek Obroučka
Nad přihlouplým komentářem marka Fajstla se musím jen usmívat. Kolego, napřed by to chtělo kapku ekonomického přehledu, abychom věděli, co je to fabrika do zástavy a co je to krach fabriky, takovíhle škarohlídi jako ty ale škodí ve všech oborech. Výroba již po několikaměsíčním útlumu najela do běžného provozu, mimochodem v těchto dnech jsou předávána například vozidla pro Červený kříž v Ženevě, která budou sloužit pro distribuci humanitární pomoci v afrických zemích. Pokračují dodávky pro nejmenovanou brazilskou zbrojovku, která na podvozky T815-7 4x4 a 6x6 montuje obrněné transportéry a raketomety. Mimochodem se Tatra již zbavila již prakticky všech vozidel, která měla skladem, část z nich šla na český trh, nelegislativní sklopky pak odebral zákazník, pro kterého byly původně vyrobeny. Slibně se rozjíždí civilní výroba T810, předáno bylo první vozidlo, další jsou již ve výrobě. Řekl bych, že Tatra zdaleka nekrachuje a myslím, že pomoc státu by byla spíš kontraproduktivní a jen by oddálila problémy, Tatra má úplně nejhorší období za sebou, ale ono je jednoduché vyškubnout jen část článku a pak machrovat. :-/ Nic nebolí tolik jako srážka s blbcem...

Napsal: 15.03.2010 21:15
od Hynek Obroučka
[Hynek Obroučka - 15.03.2010 21:12] A dodatek, OSSR (Obranné sily Slovenskej republiky) mají ve vojskových zkouškách několik odlišných provedení T815-7, budou nahrazovat část autoparku, několik specializovaných dekontaminačních vozidel se již také montuje a OSSR budou dodána finalistou nástaveb během následujících měsíců.

Napsal: 15.03.2010 21:30
od Vladimír
Mno osobně bych taky jako slabé místo Tatry viděl úzské zaměření. Širší nabídka hmotnostních variant podvozků. A třeba pouze silniční verze podvozků / tahače by možná prodeje rozproudili, ale samozřejmě vývoj chce investice, investice peníze a peníze lepší situaci než je teď po krizy.

Napsal: 15.03.2010 21:33
od Jazykozpytec
[Vladimír - 15.03.2010 21:30] rozproudily; krizi

Napsal: 15.03.2010 21:34
od Vladimír
[Jazykozpytec - 15.03.2010 21:33] neni zač

Napsal: 15.03.2010 21:38
od Jazykozpytec
[Vladimír - 15.03.2010 21:34] Říká se díky.

Napsal: 15.03.2010 21:59
od Vladimír
[Jazykozpytec - 15.03.2010 21:38] Věř, že to mělo svůj význam.

Napsal: 15.03.2010 22:10
od tatrablázen
Marku Fajstle to jak dopadla ta automobilka, jako i ty co už neexistujou , to je odkaz z roku 89 a let následujících s názvem privatizace aneb zaprodat to.
Je aý s podivem kolika lidem vadí poslední české výrobky a nemusejí to být jen automobily. To co naši předkové v týhle zemi budovali, už je dávno na kontech politiků jak modrých tak oranžových.
jediný co umíme díky internetu je posmívat se jeden druhýmu,ale posvítit si na skutečný zlo? to ne , to radši zalezeme do kouta. ono u¨ž je to stejně jedno, protože Česká republika už je jen název. nic víc.
a k Tatře. doufám, že ten patent pořád vlastní český stát jako tomu bylo když jí chtělo koupit Volvo a nebo Scanie v 90letech.
Mimo jiné Marku Fajstle takový mercedes si dal trochu práce aby Liaz skončil. ono je hloupý když 330koňový Liaz spráská 430ku actrose.
Chtěli trhy tak je mají.koupily si je u politiků tohoto státu. slušný člověk má vzpomínku. bohužel, realita je neúprosná, nícméně typy lidí jako jsi ty, resp. tvoje formulace u odkazu zasluhují pouze kopanec do prdele.
a naštvanej nejsem, život je o jiných hodnotách, apíš to člověku přijde líto když vidí kam to všechno kráčí.....

Napsal: 15.03.2010 22:28
od Martin Petržela
[tatrablázen - 15.03.2010 22:10] Ta fúze (pokud na ní je něco pravdy, spekulovalo se o všeličem) by se mi svého času hodně líbila, i když kdo ví, jak by to dopadlo.