Stránka 1 z 1

Linka 155

Napsal: 18.11.2009 11:11
od Návštěvník
Zdravím. Mám dotaz nesouvisející přímo s hasičinou, ale snad se tu najde někdo znalý, kdo má o tomhle bližší info. Dnes dopoledne se stalo toto: při couvání auto srazilo chodce - volal jsem na linku 155 (kvůli úspoře času jsem nevolal na 112) a tam to nikdo nebral (nevím přesně, jak dlouho to vyzvánělo, ale bylo to dostatečně dlouho), takže jsem nakonec stejně musel volal na 112. A můj dotaz je - funguje u linky 155 nějaké přesměrování (jako u 112) v případě, že je to obsazené nebo když to nikdo nebere? Dík. J.Š.

Napsal: 18.11.2009 12:10
od Ondřej Huňka
Ahoj tak určitětam přesměrování je a Je to dost divné že ti to nikdo nevzal. I když se linka pokazí tak se to hned směruje jinam.

Napsal: 18.11.2009 12:22
od Jiří Sucharda
[Ondřej Huňka - 18.11.2009 12:10] no to si prave nejsem jisty, u nas na 156 a jednou i na 155 se stalo, ze telefon jako vyzvanel, ale na sluzebne byl oznamovaci ton a telefon nezvonil. Az po testu jsme zjistili poruchu kterou operator nasel a odstranil, byla to zakousla ustredna a stacil jeji restart. JJS

Napsal: 18.11.2009 12:22
od Michal Repiščák
No ja mám na Slovensku tiež podobnú skúsenosť. Volal som záchranku pre zákazníčku v jednej firme a prvýkrát mi nebral tiež nikto. Až na druhýkrát po dlhšom zvonení som sa dovolal.

Napsal: 18.11.2009 13:01
od Ondřej Huňka
[Jiří Sucharda - 18.11.2009 12:22]
Jasně stane se ale furt je ta skutečnost že by to mělo po několikátem vyzvánění někam přeskočit. Taky znám jeden případ kdy se nešlo dovolat na 112 a pomohlo totéž restart ústředny.

Napsal: 18.11.2009 14:56
od Martin Kasal
U národních tísňových linek dochází k přesměrování na jiného operátora jen v případě, že ten místně příslušný právě mluví. Pokud to vyzvání a nikdo to nezvedá, tak buď má porouchaný telefon, nebo je prostě mimo jeho dosah. V tomto případě k žádném přesměrování jinam nedojde. Pouze Evropská tísňová linka 112 je navržena tak, že příchozí hovor se automaticky přijme u zalogovaného operátora, takže i když si dovolí odložit náhlavní soupravu a odejít od pracoviště, tak hovor je spojený a nahrávaný. V případě, že místně příslušný operátor mluví, je hovor automaticky přesměrován na další TCTV. Kvůli úspoře času je určitě lepší volat na národní tísňové linky. To, že nikdo volání nezvedne, je podle mě spíš výjimka.

Napsal: 18.11.2009 20:32
od Jan Šlesinger
Aha - mně právě přislo divný, že to vyzvání, ale nikdo to nebere. Děkuji za věcné info :) (to bylo myšleno bez ironie - jen že se poslední dobou občas debata na požárech zvrhne, tak je fajn, že tady se to nestalo)

Napsal: 19.11.2009 14:17
od ponožka
[Jan Šlesinger - 18.11.2009 20:32]
U ZZS žádné přesměrování jako u TCTV112 není. Aspoň na Vysočině ne. Když jsou tam 3 operátorky-sestřičky a všechny tři mají na uchu telefon tak ten 4 prostě nemá kdo zvednout a vyzvání. Pokud tam čtvrtý telefon není, tak se volající zařadí do fronty a přehrává nějakou hlášku ve smyslu vyčkejte, budete spojeni.