Stránka 1 z 1

Strojník - HZS

Napsal: 03.01.2009 16:27
od Návštěvník
Dobrý den. Mám dotaz ohledně řidičáku C+E při přijímaní k HZS. Dost lidí píše, že je velkou výhodou, někdo dokonce tvrdí, že v některých krajích bez něj neberou. Ví tady prosím někdo, jak to v praxi funguje? Pokud vím, na strojníka je potřeba praxe v řízení vozidla nad 7,5 tuny. Proč je tedy hasič s C+E žádanější, když nemá praxi a jako strojník jezdit moct nebude? Mockrát díky.
Marek L.

Napsal: 04.01.2009 12:56
od Jiří Brabenec
Zdar Marku, požadavek na ŘP sk. C+E je opávněný. Dle řádu strojní služby nemůže hasič bez tohoto oprávnění vykonávat funkci strojníka. Takže je pouze na vedení, zda tě přijmou a řidičák nechají dodělat, nebo ho budou vyžadovat při nástupu.

Napsal: 04.01.2009 13:37
od
[Jiří Brabenec - 04.01.2009 12:56] Ahoj Jirko, díky za odpověď. Dotaz jsem neformuloval úplně správně. Měl jsem na mysli přijímání na funkci "hasič", ne "hasič-strojník". Někde jsem tady četl, že při přijímání na hasiče chtějí C,E a že se dělají i strojnické psychotesty. Pořád mi ale není jasné, jestli je možné se třeba po určité době dostat na pozici strojníka, i když člověk nemá praxi v řízení těžkých náklaďáků.

Má někdo zkušenost, že by se třeba po několika letech u HZS jako výjezďák stal strojníkem? Díky. Marek L.

Napsal: 04.01.2009 14:10
od Ondřej Dostál- Oskar
čau. no spíš to bude tak, že hasičů je celkem dost, ale strojník je nedostatkový zboží (zvlášť po tom, co se z PANA strojníka stal JENOM strojník bez výhod, na které má vzhledem k rizikům která podstupuje nárok). Osobně jsem si taky dával přihlášku na pozici hasič a bylo mi řečeno, ať si udělám řidičák a praxi, protože se budou v nejbližší době brát jenom strojníci. A myslím si, že to nebude jenom u nás (Pardubický kraj), ale bude to celorepublikový trend. Jinak- jak jste kdo dělal praxi pro přijetí na funkci hasič- strojník. Scháním řízení kde se dá a všude požadují praxi- jenže jak mám mít praxi, když po mě všude chtěj při nástupu do zaměstnání praxi. Je to takový začarovaný kruh a nevím jak se z něj dostat

Napsal: 04.01.2009 14:55
od
[Ondřej Dostál- Oskar - 04.01.2009 14:10] V Praze mají volné místo na strojníka už pěkně dlouho. Požadujou tam praxi v řízení auta nad 7,5 tuny. Díval jsem se před chvílí do strojního řádu a tam ta praxe není nijak upřesněna.
Ohledě toho, jak sháníš praxi. Díval jsem se na netu a je dost firem, která tě veme i bez ní. Nejspíš by jsi z někým nějakou dobu jezdil a když ti to půjde, tak tě vemou. Opravdu v tom nevidím problém.
Problém vidím v tom, že se člověk do toho dá a nakonec neprojde psychotestem u HZS. Udělal bycho to tak, že by se první udělalo přijímací řízení, pak někde vypadnout na praxi a pak rovnou do služby. Strojníků by hned bylo dost :)

Napsal: 04.01.2009 15:41
od Ondřej Dostál- Oskar
jenže všechno to je C+E a já mám jen C a pokud vím, tak v Praze hledání i normální many- alespoň co vím od jednoho z kluků od nás z jednotky,k terý tam dělá

Napsal: 04.01.2009 17:13
od
[Ondřej Dostál- Oskar - 04.01.2009 15:41] Slyšel jsem něco takového o Praze, zkusím tam zavolat. Nikdo ještě nedokázal odpovědět, zda se z hasiče bez předchozí praxe může stát strojník.

Napsal: 04.01.2009 18:10
od _dennis_
Ahoj,já jsem byl čtyři roky hasič a pak se ze mě stal strojník,potřeboval jsem dva roky praxe a C+E,v Praze je to trošku jinak,tam tě vezmou k tomu aby jsi mohl být hasič i bez řidičáku ale v ostatních krajích to bude tak,že tam to vše potřebuješ,protože ty malé stanice jsou jen s mála lidmi a každý tam někdy řídí,a útvar tě nechá udělat praxi dva roky,ale je to fakt na nic... nevim jestli jsem nějak pomohl..

Napsal: 04.01.2009 18:37
od Hynek Obroučka
[ - 04.01.2009 17:13] U HZS Praha je na funkci strojníka vyžadován C+E a dva roky praxe nad 7,5 t. Dělal jsem tři roky hasiče, při tom jsem jezdil na vedlák s náklaďákem a pak jsem šel dělat strojníka, éčko jsem neměl, podmínkou bylo jeho rychlé dodělání. Jako praxe stačí i potvrzení od JSDH (potažmo obce), že jsi dva roky zařazen jako strojník JSDH na vozidle nad 7,5 t. Stejně se s Tebou sveze garážmistr směny, na kterou nastupuješ a podle toho rozhodne.

Na hasiče u HZS Praha nepotřebuješ řidičák vůbec.

Napsal: 04.01.2009 19:18
od
Ono najít zaměstnavatele, který veme člověka sloužícího 24 hodinovky asi taky uplně nebude jednoduché. Aspoň, že tam to ježdění u JSDH má nějakou váhu.
Díky moc chlapi.

Napsal: 04.01.2009 19:29
od tatrablázen
[ - 04.01.2009 19:18]
no myslim, že váhu má rozhodnutí garážmistra. při prvních jízdách ten náš držel v natažený ruce kladivo a to se člověk učí rychle

Napsal: 04.01.2009 20:45
od Hynek Obroučka
[ - 04.01.2009 19:18] Já takového našel, bylo to v době, kdy byla po řidičích sháňka, na firmě jsme jezdili dva hasiči. Dneska jsem tam přes tři roky a je to neocenitelná zkušenost...

Napsal: 20.01.2009 19:05
od Datel
[Hynek Obroučka - 04.01.2009 18:37]
Zdravím. Trochu si dovolím nesouhlasit s tvrzením ,že v Praze není potřeba řidičák vůbec. Respektive mám takovou zkušenost. Podanou přihlášku tam mám ca 10 měsíců, řidičák A,B,C,E,T, nicméně paní na personálním mi sdělila, že momentálně byla moje žádost o místo vrácena... Samozřejmě beru na vědomí že řidičák není vše ;)

Napsal: 20.01.2009 19:49
od Hynek Obroučka
[Datel - 20.01.2009 19:05] Tak vidíš, máš ho a přesto Tě nevzali, takže to řidičákem nebude. Po mně ho před pěti lety nechtěli. Dopručuji se ozvat přímo velitelům směn, pokud vím, strojníky stále berou.

Napsal: 20.01.2009 19:50
od
[Hynek Obroučka - 20.01.2009 19:49] Tím myslíš, že by mě mohli vzít i bez praxe s tím, že si ji dodělám?

Napsal: 20.01.2009 19:56
od Datel
[Hynek Obroučka - 20.01.2009 19:49]
Inu na strojníka chtějí papíry a PRAXI. 2 roky. Což je pochopitelné. Sice s papírama, ale neumím si teď představit sednout do CASky, když dosavadní praxe je x hodin s ifou :)
Myslel jsem spíš, že by ten řidičák mohl být plus pro příjmutí na "pozici hasič". Nebylo tomu tak.