Stránka 1 z 8

Použití zvukového výstražného zařízení x nikoliv zneužití

Napsal: 07.09.2008 16:16
od Návštěvník
Dnes jsem shlédl video z výjezdu jednoho nejmenovaného SDH. Proto sem nepíšu pohledem laika, protože nějaké ty zkušenosti z jízdy pod modrým světlem mám také. Jezdím z vozidlem RZP jako DZZ a to zrovna ne v malém městě. Myslím si ale že ve vesnici, kde je minimální provoz a silnice dokonale přehledná, je zbytečné řvát se sirénou na plné koule, ba dokonce zběsile přepínat jednotlivé tóny, natož HORNovat na chudáka starou babičku, která jde po chodníku!!! Rozhodně je důležité dojet, ale pokud někomu za prdelí pustím sirénu, nedivím se laikům, že mnohdy vozidla s právem v přednosti v jízdě nerespektují. Z jejich pohledu je to dosti stresující situace, a proto prosím příležitostné hasiče SDH, aby jezdili v mezích které jsou společensky přijatelné. Potom dají lidem možnost včas a správně se rozhodovat za volantem svého vozidla. Dííky

Napsal: 07.09.2008 18:23
od Jezdec
To je problém strojníků, kteří vyjedou 2x3 do roka. Zakalí se jim oči a mozek a už mažou. Způsob jízdy k zásahu je součástí školení strojníků a na usměrňování svého řidiče je ve voze velitel. Já,jako mladý strojník u útvaru, jsem byl "řízen" svým velitelem směny(nyní čety). Slova,která jsem kolikrát vyslechl, tu nemůžu opakovat a ran, kolik jsem dostal zastavovacím terčem, bylo nepočítaně. Ale zvykl jsem si a než jsem šel na vyšší funkci, tak jsem jezdil 20 let. Poučení - je lepší přijet o pět minut později, než vůbec.

Napsal: 07.09.2008 19:01
od Kapitán Kirk
Souhlasím, ale na druhou stranu je nutné si uvědomit, že je zásadní rozdíl řídit pod majákem sanitku a mnohatunovou cisternu. Ta o sobě prostě musí dát vědět s dostatečným předstihem, protože její brzdná dráha a celková ovladatelnost je mnohem horší. Fakte m ale zůstává, že spousta houkání je zbytečná.

Napsal: 07.09.2008 19:04
od Václav Danita(bonita)
[Jezdec - 07.09.2008 18:23] Nezlob se ale myslíš že když budu houkat,snižuje se pravděpodobnost bezpečného dojetí na místo události??Trošku tady směšuješ věci spolu nesouvisející.Jsem z nevelkého(spíš malého) města a přál bych ti vidět chování řidíčů pokud jedeš jen na maják.Totální ignorace.Popravdě budu raději houkat tam,kde to není až tak nutné než někde nehoukat a někoho srazit například na přechodu.A nadpis je taky poněkud zavádějící.Nezlobte se na mě ale zase se tu snažíte naznačit,že hasiči u SDH jsou vypatlanci,který by nikdy neměli s majákem jezdit.Znám mraky řidičů z SDH který strčej 90% profíků do kapsy.

Napsal: 07.09.2008 19:10
od Cavaluzzo
VRZ a jeho použití je na rozhodnutí velitele, podle mě však není nutné v malém provozu všem ukazovat, jak silně troubí naše nové podtlakovky. Navíc často dost bezúčelně, na rovné přehledné cestě. Pokud navíc tak zatroubíte za nějakým osobákem mimo obec, může to řidiče vyděsit a zazmatkuje, což má za následek zpíš to, že nás svým jednáním zpomalí, než aby nám umožnil plynulý průjezd. Ale to se tu omýlá furt dokola

Napsal: 07.09.2008 19:14
od Václav Danita(bonita)
[Cavaluzzo - 07.09.2008 19:10] Tak tohle sem nepochopil-Pokud navíc tak zatroubíte za nějakým osobákem mimo obec, může to řidiče vyděsit a zazmatkuje, což má za následek zpíš to, že nás svým jednáním zpomalí, než aby nám umožnil plynulý průjezd.To znamená že se vlastně houkat vůbec nemá,protože by se toho někdo mohl leknout.Dobře.Napíšeme na MVČR a požádáme o zákaz používání VRZu uvšech kromě HZS

Napsal: 07.09.2008 19:28
od Cavaluzzo
[Václav Danita - 07.09.2008 19:14] napsal sem to krkolomě, nebudu to tu rozebírat prostě jediné co sem měl na mysli bylo, že dost jednotek PO při jízdě k zásahu působí spíše dojmem, že jim nejde pouze o bezpečný a přednostní průjezd, ale o to, udělat co největší kravál

Napsal: 07.09.2008 20:08
od hasman
Podle mě je lepší mít vrza zaplého pořád než ho zapnout někomu za autem nebo až v křižovatce jak to dělaj u nás sanitky pak jsou stoho situace že to řidič naráz usliší a první co je dupne na brzdy a to mi moc dobré nepřipadá pokud to máš zaním dobrzdit s tatrou když tě sliší jak se kněmu přibližuješ tak má čas v klidu zareagovat a uhnout

Napsal: 07.09.2008 20:16
od Cuculus canorus
[hasman - 07.09.2008 20:08] moje rec ja sice chapu ze kdyz se v sanitce pracuje je lepsi mit u toho klid ale to zapinani vrz tesne pred krizovatkou je neskutecna hovadina
ridici nemaji sanci narychlo urcit odkud se vrz blizi

Napsal: 07.09.2008 20:31
od Pecan
Spíš řidiče dostaneš podtlak tím, že jedeš celou dobu bez sirény, deset metru za zadkem mu ji pustíš, on se tě lekne a teď pod náhlím tlakem musí rychle zareagovat. Když to naproti tomu když jedeš se sirénou celou cestu, tak tě ten řidič uslyší včas, tudíž má dostatek času aby si všechno dobře promyslel a našel si prostor kam ti může uhnout.

Napsal: 07.09.2008 20:44
od Mirek Macek
[hasman - 07.09.2008 20:08] Taky souhlas s hasmanem. Je lepší když ten zvuk postupně zesiluje než když to někdo vypíná a zapíná. S těma sanitama se mi to taky moc nelíbí člověk neví jestli spěchaj na oběd nebo se opravdu něco děje. On ten zvuk není nic příjemnýho, ale svůj účel to plní. Ale chápu co měl autor asi na mysli. Třeba když je cisterna vyhražena na dopravu vody a stíhá běžným tempem tak asi opravdu nemá smysl aby jezdila pod majákem.

Napsal: 07.09.2008 20:48
od Jezdec
Václav Danita.Nikdy,ani ve snu by mě nenapadlo snižovat odbornost dobráků, tak se nevztekej.Já z nich vyšel taky a bez nich by jsme byli v pr.....Jízdou pod výstražným zařizením se rozumějí majáky a fňukna. Ale to neznamená, že se nemá používat rozum. Když vyjedu ve tři hodiny ráno, tak nebudu houkat jak na lesy. Za provozu používám vše co mám, i podtlakovku. Kdysi jsme měli na T-815 pod nárazníkem namontovaný zvon z Magirusu a to byl fofr. Někteří trotlové naprosto ignorují naše výstražné zařizení. Jak jsme zazvonili, v tu ránu byli ve škarpě a čučeli jak jója. A ty tvé dvě poslední věty, co jsi mi vložil do úst mě dost vytáčí. Nesnáším hádky, kdo je lepší zda dobrák či profík! Chtěl jsem říct,že kluk,který vyjíždí 5 x za šichtu musí být zákonitě vyježděnější než dobrák, který jede 3 x za rok. A houkání a bezpečnost je opravdu něco jiného. Chtěl jsem říct, že někteří strojníci,když sedí pod fňuknou, ztrácejí pojem o fyzikálních zákonech. Já byl to samý,když jsem začínal jezdit u profiků, tak mi nenasazuj medvědí hlavu. Za těch 23 u sboru jsem toho zažil dost a viděl jsem i dost "lůmenů" z obou stran,kteří byli pěkní hazardéři. A naopak. Tvůj příspěvek byl jednostranný a nespravedlivý. Příště víc mysli, než něco napíšeš. Jinak tě zdravim.

Napsal: 07.09.2008 20:54
od Václav Danita(bonita)
[Jezdec - 07.09.2008 20:48] Nezlobse ale napsal si to jasně"To je problém strojníků, kteří vyjedou 2x3 do roka. Zakalí se jim oči a mozek a už mažou. "reagoval jsem na to,že si nerozlyšoval.Jinak taky hádku nevyvolávám.Popravdě tvůj příspěvek taky není objektivní,takže vyčítat něco mě není fér

Napsal: 07.09.2008 20:56
od Václav Danita(bonita)
[Jezdec - 07.09.2008 20:48] A taky tě zdravím

Napsal: 08.09.2008 07:51
od Hagi Josef Hazi
Používání výstražného zařízení
Na tuto probematiku pamatuje řád strojní služby a netodické listy cvičebního řádu jednotek .
V praxi to zna mená, že je to na veliteli, jak rozhodne .
Myslím si osobně , že hasiči jsou plnoletí rozhodnout se můžou jak uznají za vhodné vzhledem k místu události ( nemocnice , škola atd . - panika )
hagi
ps: proasazuji ve své jednotce, že je lepší při jizdě "houkat a blikat "

Napsal: 08.09.2008 08:11
od Dušan Vokatý
Jsem z malého městečka cca 1100 obyvatel a jsem zastáncem trvaláho houkání( v deních hodinách přes obec) .Před dvěma rokama jsme jeli k požáru pod VRZ a když jsme se blížili k přechodu pro chodce ta paní učitelka z mateřské školky zvedla zastavovací teřč a začala převádét svou třidu přes přechod.A potom zastav 14 tun na fleku.

Napsal: 08.09.2008 13:32
od Zuzana Škodová
Píšu z pohledu řidiče a musim říct, že aspoň pro mě osobně je lepší, když hasiče (sanitku atd.) slyším již chvíli předem, takže rovnou uklidim auto ke straně. když jede cisterna za autem, tak fsi myslim, že fakt nestačí jen "blikat". ale řikám jen jen z mého pohledu...

Napsal: 08.09.2008 16:17
od Jezdec
[Václav Danita - 07.09.2008 20:54] Rád bych se pokusil uvést na pravou míru naši včerejší debatu. Já opravdu nerozlišuji dobrák-profík. Já znám pouze hasiče. A opakuji - já byl u dobráků 10 let a vím,co je to za makačku vyjet v noci na požár a ráno jít do fabriky. A o způsobu jízdy(zakalené oči atd.) jsem mluvil u obou složek i u sebe. Je to přirozené. Prostě zkušený profík je víc vyježděný, to je přece logické a nijak to nesnižuje práci strojníka u dobráků. A výstražné znamení pomáhá jak nám, tak civilům. Když je hustý odpolední provoz, tak dělám randál se vším,co mám. Jistě je lepší slyšet fňuknu z dálky, než když ti houkne za zadkem. Jenže někdo ji slyšet nemůže, i když mu visíš na nárazníku. To je to známé tuc, tuc, tuc.....Pak mlaďas čumí,co po něm chceš. Ale nevidím sebemenší smysl v tom, když jedeš v nocí spícím městem nebo vesnicí a fňukna řve, jak splašená. Tím nic neurychlíš a jestliže se po silnici toulá nějaký řidič, tak modré záblesky jsou vidět z dálky. Jsem na této debatě poprvé a nerad bych,abyste si o mě mysleli,že jsem sem přišel proto, abych poučoval dobráky. Od nich jsem vzešel a k nim se jednou(dáli Bůh) vrátím.

Napsal: 08.09.2008 16:43
od Václav Danita(bonita)
[Jezdec - 08.09.2008 16:17] Houkat ve 2 v noci po městě je nesmysl.To je jasný všem.Jenže tady se nebavíme o jízdě v noci ale o jízdě k zásahu celkově.Proto i já jsem radši když to co na autě máme svítí a dělá randál.Houkání někomu za zadkem je ,slovy klasika,kravinimum

Napsal: 08.09.2008 20:29
od Filip ´Capa´ B...
Raději NEHOUKAT a NEBLIKAT!!!
http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/has...
Nebo se zase chuddák nějaký důchodce lekne..
Takovýhle lidi mě dokážou nadzvednout ze židle!