Stránka 1 z 4

AMDS - zkušenosti

Napsal: 18.08.2008 10:04
od Návštěvník
Před nedávnem byl u nás spuštěn nově systém AMDS (plechová huba). Naše zkušenosti jsou nyní rozporuplné. Vzhledem k tomu, že máme od letoška Pelig, který velmi rychle (cca 10 sec.) rozešle všem operační SMS a poté začne prozvánět, připadá mi AMDS dost zastaralý a hlavně technicky nevhodný. Na rozdíl od Německa, kde začnou členovi pípat pagery a oznamovat mu výjezd, u nás musí člen místo oblékání a dopravy do hasičárny držet v ruce telefon, poslouchat zprávu a ještě třeba rozespalý přemýšlet nad mačkáním tlačítek. Odezva na tento systém je tedy dost špatná a tak se ptám, jaké máte zkušenosti vy? JJS

Napsal: 18.08.2008 10:05
od Jiří Sucharda
a teď vy. JJS

Napsal: 18.08.2008 12:01
od Jan Dvořák
Pro svolání členů jednotky SDH se mi zdá mnohem výhodnější použít rozeslání hromadné SMS ať už přes operátora nebo přes Pelig. Ale nesmíme zapomínat na to, že mobilní operátoři od začátku SMS mají jako "doplňkovou" službu a jejich hlavní službou je mobilní volání... Takže to je plus pro Pelig
Plechovou hubu bych rozhodně asi nepoužíval pro svolávání člunu jednotek, ale třeba pro informování o vzniklé MU a to pouze za určitých podmínek...

Napsal: 18.08.2008 12:13
od Jan Dvořák
[Jan Dvořák - 18.08.2008 12:01]
Jedna nepříjemnost je asi u telefonních ústředen, protože se u některých musíte přepnou do tónové volby aby jste potvrdili příjem. Pokud nevíte jak, tak po zavěšení AMDS volá znovu a znovu a stejně si zprávu neposlechnete...
Jinak na linkách bez ústředen a na mobilech je to bez problémů...

Napsal: 18.08.2008 12:15
od Bubák
Dobrý téma, jsem zvědavěj na zkušenosti. My máme KANGO+ a nevím co dobrýho o něm napsat. Jsem na 28.místě a SMS my dorazí čtyři minuty po prvnim. A to na něj nemáme připojenou ani sirénu.

Napsal: 18.08.2008 12:28
od Jakub Kozák
[ Bubák - 18.08.2008 12:15] Nj, Kanga je oproti Peligu v nevýhodě - neumí poslat všechny SMS najednou, což Pelig zvládá a je cca o 30 tisíc dražší KuK

Napsal: 18.08.2008 12:38
od David Lange
AMDS je vhodnou volbou pro jednotky, které se prozatím svolávali přes sirény a nyní dostali i tuto možnost ( jak kde). Při vlastnění Peligu nevidím problém používat obojí. AMDS je hovor, bude mít prioritu ,narozdíl od Peligu prozvoní učastíky najednou, nastaví se na něj jakákoli poplachová melodie, umožnuje TTS a má další užitečné funkce, jako např to, že ve vyjezdovém software se operakovi ukáže stav mobilu (nedostupný ,reagoval jde, reagoval spí dál . Při dopravě na do hasičárny nemáš mít v ruce nic takže je to jedno. Osobně si myslím, že je dobré mít AMDS a běžet na poplach a při cestě my může kdykoli přijít i se spožděním poplach SMS (jak se někdy stává), abych věděl , kam jedu. Největší zkušenosti by měla mít podle mě Vysočina. Kraj na AMDS spoléha ve velkém. Tak třeba se tu někdo ozve

Napsal: 18.08.2008 12:43
od David Lange
[Jakub Kozák - 18.08.2008 12:28] kango už zlevnilo, posílá od nějaké verze taky SMS najednou jako Pelig, protože to napíchli na hromadnou SMS outučka. Problém je ve velikosti dat, protože to do té krabičky posílá sms čtyři a ty než se "poskladají" tak se to někdy seká nebo to trvá

Napsal: 18.08.2008 13:01
od Freek
[David Lange - 18.08.2008 12:38] Ta zpětná vazba je asi to nejdůležitější a také ta novinka, která tu dosud nebyla. Pokud není AMDS, tak operák odešle SMS a pustí sirénu a čeká a čeká a čeká a čeká a doufá, že siréna houkala, SMS přišly a že někdo pojede.

Napsal: 18.08.2008 13:14
od David Lange
[freek - 18.08.2008 13:01] Plus zapsáním jednotek do databáze má HZSko jakž takž přehled a kontakty na členy dané jednotky. Stím jsou taky dost problémy, pokud vlastní jen sirénu.

Napsal: 18.08.2008 13:17
od David Lange
[slunicko sedmitecne - 18.08.2008 13:11] jenže pořád se může stát, že by ta SMS nedorazila jen na OPIS, protože ten sídlí jinde ,než všichni členové jednotky. Zpětná vazba je u sms řešena. Kango na opis vyhlašení poplachu zpět pošle, ale jestli sms dojde, to je věc jiná

Napsal: 18.08.2008 13:32
od Filip ´Capa´ B...
Už zase.. Aneb nekonečné téma svolávání
Takže z naší a vlastní zkušenosti... Sirénu jsme před lety odpojili - vůbec nám neschází. Donedavna jsme spoléhali jen na pagery, které fungují bezchybně a vždy! Nicméně KOPIS HZS Pk i kám zavedl AMDS. Někteří členové pagery "zahodili" (bohužel) do kouta a spoléhají jen na volání a SMS z AMDS. Osobně nosím paeger stejně automaticky jako mobil, takže jsem sychrovaný. V první řadě pípá paeger, hnedle poté mi v mobilu "houkají a hornují" auta a většinou po cestě do hasky dochází SMS z AMDS.
Smska je užitečná jen v tom, že je popsáno kde, co a jak...
Nemohu si pomoct, ale lepší kombinaci si momentálně nedovedu představit. Navíc investice pouze do pagerů, zbytek je z KOPISu...

Napsal: 18.08.2008 13:36
od Jan Doktor
U nás jedeme na AMDS už od listopadu, a já osobně jsem s ním naprosto spokojený. Příchozí hovor-přijmout-poslechnu úvod-zmáčknu 1- poslechnu druh události a místo - zavěsím.
Nezabere mi to čas delší než např. od zamknutí dveří od bytu do nasednutí do auta. K hasičárně přijíždím většinou při druhém spadnutí sirény, což při limitu 5 minut na výjezd mám bohatě čas se obléct a v případě že velím, i na komunikaci s KOPISEM.
Když jsme používali pagery, tak člověk s sebou tahal mobil a ještě pager, občas se stalo, že ho člověk zapomněl doma. A vzhledem ke stáří šly do kopru.
V čem Jirko vidíš zastaralost AMDS? Mě spíš přijde šikovnější nosit s sebou jenom mobil, příchozí hovor při výjezdu je o sirénu zpožděn max. o pár sekund, takže v pohodě.
Větší sranda je pro naše spoluobčany, když je nás pár hasičů pohromadě, a všichni ve stejný čas maj sluchátko u ucha...

Napsal: 18.08.2008 13:46
od Michal -miw- Šafus
[Jan Doktor - 18.08.2008 13:36]
"poslechnu úvod"
Proč? Nešlo by to jednoduše vypustit? Stejně z čísla každý ví, co se děje. Rovnou by se přehrálo co se děje, 1 jdu, 2 nejdu. Konec.
Ve výsledku by se ani nemuselo čekat na přehrání zprávy, ale mačkat 1 nebo 2 hned po přijetí hovoru. Když jde teda o tu statistiku příchozích do hasičárny. Další info stejně dojde sms.

"Nezabere mi to čas delší než např. od zamknutí dveří od bytu do nasednutí do auta. "
V případě paneláku a dvanáctého patra je to sakra dlouhá doba

Jinak teda, mě to naštěstí nevolá

Napsal: 18.08.2008 13:52
od Jan Doktor
[Michal Šafus - 18.08.2008 13:46]
já to mám v řadovce po třech schodech....

Napsal: 18.08.2008 13:56
od Michal -miw- Šafus
[Jan Doktor - 18.08.2008 13:52]
A jak daleko do hasičárny? :) Někdo bydlí v paneláku na druhém konci města a je to prostě další brzda.

Napsal: 18.08.2008 14:02
od Jan Doktor
[Michal Šafus - 18.08.2008 13:56]
cca 800 až 1000 metrů. Jaká brzda? Tak chlapi v tý hasičárně spěte a bude to bez zpoždění.

Napsal: 18.08.2008 14:22
od David Lange
ADMS tip dne : Nastavte si na poplachová čísla melodie sirén a přiřadtě k nim hasičské obrázky. Po vyhlašení poplachu nezvedejte hovor zeleným tlačítkem, ale udělejte o 2 kliknutí navíc a aktivujte si hlasitý reprodukror mobilu. Nemusíte nic držet u ucha a klidně si oblékat ty ponožky a hledat klíče, pokud vám jde o pár vteřinek navíc pokud by jste přesto neslyšeli hovor celý, zvolte volbu opakování zprávy

Napsal: 18.08.2008 18:53
od Jiří Sucharda
[Jakub Kozák - 18.08.2008 12:28] aby to vsichni pochopili spravne Kubo - Kango je drazsi! JJS

Napsal: 18.08.2008 18:56
od Freek
[Jiří Sucharda - 18.08.2008 18:53]

Je to vetší bedna, tak to stojí víc