Stránka 1 z 1

Napojení kropičky

Napsal: 04.07.2008 20:16
od Návštěvník
Dobrý den, měl bych prosbu na ty kteří mají zkušenost s napojením kropicí lišty pomocí potrubí od čerpadla. Pokud můžete pošlete mi na adresu kroupar@atlas.cz fotky a návod s montáží. Děkuji

Napsal: 05.07.2008 12:16
od Dalecký Martin
HM dobrý ale nenapsal si na jaký typ vozidla

Napsal: 07.07.2008 11:30
od Jaroslav Kroupar
Omlouvam se, jedná se o CAS 25 Š 706 RTHP

Napsal: 07.07.2008 12:16
od Jakub Kozák
Návod ti nepošlu, neb to teprve máme v plánu. Ale - na pravém zadním vývodu (na dělo) uděláme odbočku se samostatným ventilem a kolenem směrem pod nádrž. Od něj to povedeme v gumové trubce (taková ta nezmáčknutelná hadice, nevím, jak jinak to nazvat) kolem rámu dopředu pod nárazník, kam přivaříme konec s DIN spojkou. Jako propojka vývod - lišta bude sloužit cca 50 cm hadice B. KuK

Napsal: 07.07.2008 12:27
od Míla Nouzák
Presne tak jak popisuje Jakub jsme to pred nedavnem zapojovali my. Jestli chces, fotky naleznes ve fotogalerii na adrese http://www.drahelcice.cz/hasici/index.php?stranka=...

Napsal: 07.07.2008 12:29
od Míla Nouzák
Koukam, ze odkaz se nevesel cely . Ty fotky jsou ve fotogalerii v sekci technika.

Napsal: 07.07.2008 14:35
od Štěpán Klička
My to máme podobně jako kluci z Drahelčic,jen použitý materiál je jiný.Možná to bude znít legračně,ale máme to natažené v těch šedivých vodovodních plastových trubkách.Zrušili jsme jedno boční výtlačné hrdlo a hned za kohoutem to instalatér napojil na klasickou plastovou trubku,kterou se dělají rozvody vody třeba po hale.Jsou tam asi 4 kolena,která to zatočí dolů k rámu a podle rámu to jde rovně až dopředu,kde to zase asi dvě kolena točí do lišty.Máme to tak už asi 4 roky a zatím s tím nebyl sebemenší problém,je s podivem co za tlaky ty trubky a především sváry vydrží.Jezdili jsme s tím občas kropit autokrosovou trať,v létě sem tam polejeme silnice v sídlišti.Bohužel ta lišta není moc vhodná na mytí silnice,na to jsou lepší takové ty žáby co mají silničáři.Tahle je dělaná na skrápění,třeba promočit nízké strniště nebo trávu s tím jde perfektně,pěkně promočí pruh asi o metr širší než auto.



Kubův nápad napojit lištu na vývod na dělo je možná lepší,ale trochu konstrukčně složitější.My jsme v zájmu jednoduchosti obětovali jeden boční vývod,další tři nám bohatě stačí.Z vlastní zkušenosti mohu říci,že víc jak dva vývody jsme zatím nikdy nepotřebovali ani asi nikdy potřebovat nebudeme.



Už jsem to jednou pro někoho fotil,když bude zájem,zkusím fotky najít a dám je ke stažení na web.Ale je to hodně podobné tomu od kluků z Drahelčic.

Napsal: 07.07.2008 15:50
od Míra
My máme sice CAS 24 LIAZ ale máme kropičku taky napojenou na jedno výtlačné hrdlo před ventilem,je vlastně jedno na které protože při puštění čerpadla se zavodní všechno!Potom máme ty šedé plastové trubky (jak psal Štěpán Klička)opatřené ventilem a vyvedené ke stropu nástavby a vedené horem do přední části kde zpětná klapka a potrubí jde dolů do rámu a rámem je vytaženo dopředu kde máme dvě ,,žabky"!Možná se to někomu bude zdát dost krkolomné ale stačí aby si strojník pustil vzadu ,,sání z nádrže"a otevřel uzávěr kropičky, čerpadlo si pouští z kabiny a když náhodou potřebuje na chvilku přestat a popojet tak vypne,popojede a zpětná klapka vypustí potrubí!Tzn. že podtlak nevytáhne všechnu vodu z nádrže...

Napsal: 08.07.2008 19:38
od Jaroslav Kroupar
Moc děkuji za příspěvky, ty fotky s plastovym potrubym jsou dobré. Takto jsem si to také představoval. díky.

Napsal: 02.09.2008 21:42
od Jezdec
Vždy na začátku žní jsme nasazovali na CAS-32 lištu. Po pár zkušenostech jsme ji zrušili. Vem si to - hasíš s ní hořící obilí,prach a popel zasere za chvíli strojníkovi okno, že vidí prd. Ujede 200 m a vidí, že tamhle něco vynechal a červený vesele postupuje dál a fofrem(kdo to viděl) do obilí. My používáme lafetu. Maník nahoře a strojník jsou ve spojení kapeskami, strojník jede na velkou dvojku a dělá se čistá práce. Když je třeba, tak se zastaví, poř. couvne a je jistota, že se fronta požáru dál šířit nebude. VZ si může sednout také na nástavbu a v případě zásahu více jednotek situaci korigovat z nadhledu. Závěr obstarají zemědělci, kteří požářiště oborají. Lišta je dobrá tak na to kropení trati. Já,jako mladý hasič, jsem ji ještě používal před 1.májovým průvodem, ke spláchnutí ulic. Ráno ve čtyři(aby to stačilo uschnout) jsem jako nejmladší na útvaru skočil do casky a hurá na 1.máj. Jo, to byly časy...............

Napsal: 02.09.2008 22:09
od MUNDY
[Štěpán Klička - 07.07.2008 14:35] uroc to sem skus dat at je tu vic napadu a nametu jak to udelat.

Jinak ty svary maj vydrzet vic nez ty trubky a kdyz se v tom budes chtit stourat tak hledej na trubce napis precti si ho nez dojdes ke znamenku PN to znaci tlakovou radu v barech takze kdyz tam bude PN 20 tak to udrzi 20 Baru

Napsal: 03.09.2008 09:20
od Štěpán Klička
[ MUNDY - 02.09.2008 22:09]
Nevím, jak bych to dával sem, takže až budu mít trochu času, tak to hodím na náš web. (snad ty fotky ještě najdu)

odkaz vám sem samozřejmě hodím

Jinak jak píše Jezdec, po čase ta lišta dost zasere okno. Ne že by přes to nebylo vidět, ale jeden chytrý strojník si při kropení trati pustil stěrače a dost poškrábal okno.

Napsal: 03.09.2008 11:22
od Jaroslav Kroupar
To napojení přes dělo jak se to většinou u Trambusu dělalo tam právě bylo jako původní, to jsem zavrhl a lištu která byla předsunutá před nárazníkem a tedy i dost snižovala průjezdnost terenem. Ba dokonce na tomto místě nesměla být namontována na stálo, Překračovalo to povolenou délku vozidla. Na STK nas s tim vyrazili. Lištu sem demontoval a upravil úchyty, nyní je lista schovaná za nárazníkem. Jinak o nedokonalém hašení vym, jednalo se spíše o to že nás jako JSDHO využívá obec k různým činostem, jako je ůklid vozovky, zalévání městské zeleně, atd. Z tohoto důvodu jsem chtěl stálé napojení kropičky z čerpadla vedené vnitřkem. Jinak to bude stejný způsob jako na naší nové tatře která dorazí koncem měsíce.

Napsal: 03.09.2008 20:48
od MUNDY
[Cuculus canorus - 02.09.2008 22:10] ja to chapu ze to chtej vect vnitrkem a nijak sem jin nic nepsal.A kdyz si to prectes do konce tak sem napsal ze to vypada strasne a ze se za to stydim kdyz stim nekam jedu.A pak sem jim psal o tej tlakovej hadici tak zadnej stres !!M!!