Stránka 1 z 7

Profesní průkazy

Napsal: 03.01.2008 16:17
od Návštěvník

Napsal: 12.05.2008 15:25
od miroslav černoch
Profesní průkazy
Tak teda nevím co se zase děje v Praze, právě jsem si přečetl zákon č. 374/2007 a paragraf 46, kde se píše, že jen podnikoví hasiči z povolání musí dělat přezkoušení ze sil. zákona a musí mít profesní průkaz. Jen všichni příslušníci a dobrovolní hasiči NE !
Toto platí od 1.1.2008
Být to někde v Americe, tak by asi hned někdo podal žalobu pro diskriminaci. Jó, ale jsme v Česku, kde má každý jen své zájmy. A co my podnikoví hasiči, nás se nikdo nezastane?????
Stát asi ne, tak nic- tak se žije v Česku kolegové.

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Hasič Josef
Taky jsem to zaslechnul
,nebo něco podobnýho,ale zdá se mě to naký divný.

Napsal: 12.05.2008 15:25
od
tak, tak
Zase něco v Prágu upekli ke své libosti. Stát ušetří penízky, aby mohl nakoupit ty supr nové casky, jak pan ministr slíbil těch dalších 40 kousků.
Ještě že tomu moc nerozumím, ale i blb to chápe že????

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Jakub Kozák
Ach jo...
Já už ty novinky normláně ani nestíhám registrovat, to by se jeden poblil. No, profesák mám do konce listopadu, tak se začnu starat až pak... KuK

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Mates
Re
To jsou vjeci...znamena to tedy, ze strojnik u JSDH nemusi mit profesak???
Takze by mohl jezdit s autem uz od 18 let a stacilo by mu jen "C" bez profesaku..??? a jak je to s pravem jezdit s majakama???

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Jakub Kozák
RE: Matýsek
Díky své neznalosti jsi tady opět zatáhl naprostou blbost. Řídit vozidlo s právem přednosti v jízdě může osoba starší 21 let. Vidíš v té větě nějaký profesák? KuK

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Filip Foukal
Pro zajímavost
§ 46
(1) Zdokonalování odborné způsobilosti řidičů zahrnuje vstupní školení a následná pravidelná školení.
(2) Zdokonalování odborné způsobilosti řidičů je povinen se účastnit řidič, který
a) je občanem členského státu Evropské unie a má na území České republiky trvalý pobyt,
b) je občanem členského státu Evropské unie a má na území České republiky přechodný pobyt, který trvá alespoň 185 dnů v kalendářním roce, nebo
c) je občanem jiného než členského státu Evropské unie a vykonává závislou práci5) pro zaměstnavatele usazeného na území České republiky nebo podniká na území České republiky,
pokud řídí motorové vozidlo, k jehož řízení opravňuje řidičské oprávnění skupiny C, C+E, D a D+E nebo podskupiny C1, C1+E, D1 a D1+E nebo řidičské oprávnění uznávané jako rovnocenné.
(3) Povinnost podle odstavce 2 se nevztahuje na řidiče
a) vozidel, jejichž nejvyšší povolená rychlost nepřesahuje 45 km . h-1,
b) vozidel používaných ozbrojenými silami České republiky, Policií České republiky, Celní správou České republiky a zpravodajskými službami České republiky,
c) vozidel Hasičského záchranného sboru České republiky a jednotek dobrovolných hasičů, zdravotnické záchranné služby a Správy státních hmotných rezerv,
d) vozidel používaných při zabezpečování civilní ochrany a báňské záchranné služby,
e) vozidel ve zkušebním provozu6),
f) vozidel používaných při výcviku podle částí třetí a páté tohoto zákona a při zkouškách podle částí třetí a čtvrté tohoto zákona,
g) vozidel používaných při přepravě věcí, které řidič využije při výkonu své závislé práce nebo podnikání, pokud řízení není hlavním předmětem výkonu závislé práce nebo podnikání řidiče,
h) vozidel používaných pro vlastní potřeby a
i) zemědělských a lesnických traktorů.
(4) Pravidelné školení je prohlubováním kvalifikace podle zvláštního právního předpisu6a).

§ 47
Vstupní školení
(1) Vstupní školení se provádí formou výuky a výcviku a je zakončeno zkouškou z profesní způsobilosti řidičů. Předmětem výuky a výcviku je získání a prohloubení znalostí
a) teorie pokročilého racionálního řízení a zásad bezpečné a defenzivní jízdy,
b) uplatnění vnitrostátních a mezinárodních právních předpisů vztahujících se k silniční dopravě,
c) bezpečnosti provozu a ekologického provozu vozidla,
d) poskytování služeb a logistiky,
e) hospodářského prostředí a organizace dopravního trhu,
f) sociálně-právního prostředí v silniční dopravě,
g) zdravotních rizik a jejich předcházení v provozu na pozemních komunikacích,
h) prevence a řešení mimořádných událostí v provozu na pozemních komunikacích.
Výuka obsahuje společnou část pro všechny skupiny řidičských oprávnění uvedených v § 46 odst. 2, zvláštní část pro skupiny řidičských oprávnění C1, C1+E, C a C+E a zvláštní část pro skupiny řidičských oprávnění D1, D1+E, D a D+E.
(2) Výcvik pro příslušnou skupinu nebo podskupinu řidičského oprávnění se provádí řízením výcvikového vozidla podle přílohy č. 2 pod dohledem lektora. Výcviku se může podrobit pouze řidič, který již je držitelem řidičského oprávnění příslušné skupiny nebo podskupiny. Část výcviku v řízení vozidla může být nahrazena výcvikem na řidičském trenažéru.
(3) Výuka a výcvik v rámci vstupního školení se provádí v základním rozsahu 140 hodin pro všechny řidiče uvedené v § 46 odst. 2.
(4) Řidiči, kteří jsou držiteli řidičského oprávnění skupiny C, C+E, D a D+E, se mohou podrobit výuce a výcviku v rámci vstupního školení v rozšířeném rozsahu 280 hodin.
(5) Řidič, který absolvoval vstupní školení pro skupiny a podskupiny řidičských oprávnění C1, C1+E, C a C+E a který hodlá řídit vozidlo, k jehož řízení opravňuje řidičské oprávnění skupiny a podskupiny D1, D1+E, D a D+E, a naopak, se podrobí pouze zvláštní části výuky pro novou skupinu a podskupinu řidičských oprávnění.
(6) Učební osnovu vstupního školení, podíl výuky a výcviku na celkovém rozsahu vstupního školení, obsah výuky a výcviku, rozsah společné části a zvláštních částí výuky, část výcviku v řízení vozidla, která může být nahrazena výcvikem na řidičském trenažéru, a nejvyšší počet účastníků kurzu vstupního školení stanoví prováděcí právní předpis.

§ 48
Pravidelné školení
(1) Předmětem pravidelného školení je prohloubení znalostí získaných při vstupním školení. Pravidelné školení se provádí formou výuky.
(2) Řidič se zúčastní pravidelného školení v celkovém rozsahu 35 hodin do konce pátého roku od data vydání průkazu podle § 52c. Pravidelné školení je rozděleno do ročních kurzů v rozsahu 7 hodin.
(3) Držitel platného dokladu osvědčujícího profesní způsobilost řidiče, vydaného jiným členským státem Evropské unie podle předpisu Evropských společenství6b), kterému byl povolen na území České republiky trvalý nebo přechodný pobyt, nebo který začal vykonávat závislou práci nebo podnikat podle § 46 odst. 2, se zúčastní pravidelného školení v rozsahu 35 hodin do data uplynutí platnosti tohoto dokladu. Pokud do tohoto data uplyne méně než 5 let, neuplatní se rozsah ročního kurzu podle odstavce 2.
(4) Řidič, který se zúčastnil pravidelného školení pro skupiny a podskupiny řidičských oprávnění C1, C1+E, C a C+E a který řídí vozidlo, k jehož řízení opravňuje řidičské oprávnění skupiny a podskupiny D1, D1+E, D nebo D+E, a naopak, nemusí absolvovat nové pravidelné školení pro tyto další skupiny nebo podskupiny.
(5) Učební osnovu pravidelného školení, obsah výuky a nejvyšší počet účastníků kurzu pravidelného školení stanoví prováděcí právní předpis.

Odkaz http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/ ... s=10#10822

Myslím že by nebylo od věci požádat Požáry.cz o ujasnění věci článkem?

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Jakub Kozák
RE: Filip
Mi to z toho příjde vcelku jasné. KuK

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Filip Foukal
re: Kuba
No to mě taky, a podle mě každýmu normálnímu člověku, ale jak sám víš, některým to ne a ne dojít, i když to přečtou milionkrát...:)

Napsal: 12.05.2008 15:25
od bart
No parada...
...to se zas neco povedlo. Podle me to byla jedna z dobrych veci (profesni prukaz ma sve uplatneni i v civilu). Clovek se aspon dozvedel novinky...

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Jakub Kozák
RE: Bart
Máš recht. Ale já bych to zavedl pro všechny řidiče. Dvakrát školení, jednou testy. Protože kdo neřídí v práci, neví o změnách a novinkách většinou vůbec nic. KuK

Napsal: 12.05.2008 15:25
od bart
Tak tak
Mas recht :-)

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Marek Bělský
Profesní průkazy
Hlavně aby za rok , za dva nepřišla další novela vyhlášky a nemuseli jsme si profesáky obnovovat.

Napsal: 12.05.2008 15:25
od miroslav černoch
RE: Jakub
Máš pravdu, ono by se měli učit všichni i ti sváteční. Nejsem pro, aby jedni museli a věděli a ti druzí jen tápali, mnohdy je pak pozdě. Nikdy jsem se nesetkal, že člověk ví všechno a nebo to co ví, že stále platí, tak jako naše zákony. amen

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Dedek Vladimír
Profesní průkazy
Opět se ukazuje, že "na každů robotu nám treba špecialistou". Dokud budou právní předpisy tvořit slaboduchý jedinci jimž jde pouze o publikační činnost bez potřebné znalosti problematiky nebude to lepší. Další věc je kdo tu novelu měl k připomínkování. Když dostalo GŘ k připomínkování novelu zákoníku práce tak se sní taky moc nezabývalo, protože oni se řídí podle služebního zákona a dobrovolní hasiči ať se starají sami. Určitě si vzpomínáte na paradox, kdy vyšla vyhláška určující kdo smí používát VRZ a na dobrovolné hasiče se nějak zapomělo. Ještě, že stihli včas vydat novelu, aby jsme ty majáky hromadně nedemontovali. Prostě na nás tenkrát zapoměli a teď zase zapoměli na podnikové hasiče.
Pro nás se nic nemění nikdo profesáky nezákázal jen už nejsou povinný. Přeci nebudu vyskakovat z rozjetého vlaku když jede správným směrem. Souhlasím, že je to dobrá věc. Aspoň je člověk pořád v obraze aktuálních změn. A že jich poslední dobou je.

Napsal: 12.05.2008 15:25
od
RE:Dedek
Jo, jo máš pravdu!!!!!!!!!! Na podnikové hasiče se se.........

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Jakub Kozák
Přitom...
... by stačilo mrsknout tam "řidiči vozidel požární ochrany" nebo tak něco podobného. KuK

Napsal: 12.05.2008 15:25
od miroslav černoch
TO: Jakub
A nebo: vozidel IZS

Napsal: 12.05.2008 15:25
od Jakub Kozák
RE: Mirek
Vidíš to, ještě lepší... KuK