Požár elektroinstalace vozidla
Zakládám toto diskusní téma, abychom si sdělili případné zkušenosti a postupy v případě zjištění požáru elektroinstalace vozu, obvykle někde pod palubní deskou.
Typická situace:
Moderní osobní vozidlo, tj. s částečně nebo dnes už spíše úplně zakrytou elektroinstalací pod palubní deskou. Řidič cítí a posléze i vidí kouř, vycházející z palubní desky. Předpokládejme, že má alespoň sprej (jinak mu asi nezbývá, než útěk), případně práškový PHP.
První, co každého napadne, je ihned zastavit a (doufejme) vypnout zapalování. Odstavení vozidla by mělo být samozřejmě co nejrychlejší, ale tak, aby v rámci možností následně co nejméně ohrožovalo ostatní účastníky silničního provozu nebo okolí (nezajíždět k pumpě, i když tam mají hodně hasicích přístrojů
). Kdo si vzpomene na 150 nebo aspoň na 112, volá hasiče. Jestli nejdříve volat a pak hasit nebo obráceně nebo součaně - to asi bude vyplývat ze situace a ze schopností a možností řidiče či dalších osob na místě. Na tom se asi všichni shodneme.
Diskutujme tedy, jakým způsobem se pokusit zdolat ten začínající požár. Pokud si vzpomenu na to, jak je u mého vozu palubka masivní, tak bych asi potřeboval tuplák...