Stránka 1 z 3
zkušenost s digitálem ?
Napsal: 25.02.2007 14:57
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Radim Káninský
zkušenost s digitálem ?
Může mi prosím ,někdo vyvrátit mé tvrzení ,že kdyby se nenakupovala předražená a zajisté podplacená Matra,mohlo být v naší republice cca 900 nových hasičských vozů.Vycházím z údajů:Pořízení systému Matra cca 9mld.kč,cena jednoho nového cisternového vozu cca 10 mil.a dle údajů serveru ministerstva vnitra ke dni 31.12.2005 na území naší republiky je 234 požárních stanic JPO 1.Výrobci Matry a zkorumpovaní politici,prosím nepište,děkuji.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od radek pilař
je to tak
máš v něčem pravdu,i když bylo třeba inovovat určitým způsobem radioprovoz u záchranných složek,tak jistě za cenu mnohem nižší a s efetktivnějším využitím,Matra = shit
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Miroslav Havranec
Matra
Dle mého názoru když by se ty peníze vrazily do zkvalitnění stávající infrastruktury (výstavba převaděčů, dálkové spoje, kavlitnější a dokonalejší controlery, propojení do JTS, případné prolinkování převaděčů pomocí internetu v případě potřeb společných zásahů) i analogová technologie dokáže spousty věcí např. analogový trunk jako se používá v německu, tak by to stálo třetinové náklady a zbylo by spousty peněz na jiné potřebné vybavení. Závěr : Pro hasiče je Matra uplně nepotřebná. Utajení : Není potřeba není co utajovat vždyť lidé by měli mít svobodný přístup k informacím (samozřejmě vyjma bezpečnostních složek POLICIE), které se dějí okolo nich nehledě na to, že zakázané ovoce chutná nejlépe a možná v některých situacích by to mohlo být i prospěšné. Trunk je "dostatečně odolný" proti rušení jelikož používá více kmitočtů. Terminály : Motorola osvědčené, používané v americe, jednoduše programovatelné, dobrý servis, není co dodat. Matra : nefunkční, nerobustní, snadno zničitelné, baterie nic moc, výdrž žádná nekompatibilita s analogovým systémem a mnoho dalších. Jedná věc, kterou dodnes nepochopím je : Proč se všichni nedohodnou ZZS používá většinou pásmo 160 MHz, hasiči totéž, poroč si nesednout a nedohodnout se na vzájemném využívání svých radiosítí při společném zásahu vždyť je to tak jednoduché doprogramovat do stanic, které používá ZZS hasičské kmitočty a naopak tato možnost tady byla již před X lety ? tak nevím z jakého důvodu Matra a v případě když by se používali odlišné radiosítě tak přeci existuje crossband ? Vždyť je to tak jednoduché jen se dohodnout
Budu rád za vaše názory. S pozdravem Havranec M.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Pavel Cox
Odkazy
Původně jsem chtěl také přispět svojí troškou do mlýna,ale pak jsem si ušetřil námahu a zalovil v archívu, kde bylo snad již skoro vše minimálně jednou řečeno:
Matra - Pegas aneb nekonečný příběh
http://pozary.cz/clanek.asp?id_clanku=1961
Infrastruktura je dokončena
http://pozary.cz/clanek.asp?id_clanku=1554
Matry pro hasiče ještě letos?
http://pozary.cz/clanek.asp?id_clanku=1237
diskuze:
Vše okolo rdst Matra
http://pozary.cz/forum.asp?akce=prispevky&id=1358
kritizovaná MATRA
http://pozary.cz/forum.asp?akce=prispevky&id=1236
P.S: Toto jsem našel v rychlosti, pokud to nebude dostatečné - zapátrám dále.
)
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Hadice B75 - Zásah
Matra
A je to tady zase, opět tu někdo píchá do omletého místa.
To už tady bylo několikrát probrané a stejně s tim nikdo nic nemůže udělat.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Radim Káninský
re:pro hadici
Nechtěl jsem píchat do vosího hnízda,jenom mě zajímá jestli se nezměnilo v poslední době něco v situaci kolem spojení,dělám do radioamaterismu tak vím o čem mluví kolega pokud vysvětluje trunkový system a jeho využit a co se týká společného kmitočtu pro složky IZS,myslel patrně kolega nějaký nový souččinostní kmitočet s využitím trunkových převaděčů,nebo jiný kmitočet obdobný kmitočtu I (íčko)169.175MHz?. Jestli máte někdo pocit že tu do něčeho rýpu,tak asi ANO,aby se ty tlačenkové co tlačí tuhle cestu spojení chytli za nos.Jenže oni to stejně číst nebudou,ani poslouchat názory jiných,Přeji hezký zbytek dne.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Miroslav Havranec
matra
ANO je to pravda, že do Matry pořád rýpem, ale Matra je tady také nějaký ten pátek a ještě pořád nefunguje tak jak má a přesto se z vyších míst doslýcháme, že je funkční a již se nebude nic vylepšovat a vlastně platilo se to z peněz náš všech tak proč bychom se o tom nemohli dozvědět více informací. Jo s tím trunkem jsem to myslel jinak využít Trunk pro hasiče jako okresní kanály. S tou součinností jsem to myslel takto : Doprogramovat do hasičských stanic kmitočty ZZS, které by pak použily při společném zásahu pak už by bylo jednouduché pokud budou hasiči na místě první a zjistí, že je rozsah DN větší než bylo hlášeno jednoduchým stiskem tlačítka přeladit se na kanál ZZS např.
ZKL100 volá Vás PKL106 jsme na místě a budeme potřebovat více sanitních vozů) tak jsem to myslel a s tím Trunkem v Německu používají Hasiči Trunk v pásmu 460 MHz, vždy určité území má určitý počet kmitočtů uplink a downlink a používá se více trunkových převaděčů na jednofrekvenční síti. Tak něco podobného, ale v pásmu VHF, umělo by to téměř to samé co Matra. Skupinová volání, volání pouze jednomu uživateli, indikace síly signálu a mnoho dalších věcí. Nokia Trunk umí i například prolinkovat převaděče tak, že je možno se dovolat i do jinné oblasti nebo například i z jiné oblasti. Vše je sice trochu složitější než jsem zde popsal, ale vesměs by to bylo jednoduší, levnější a možná spolehlivější jelikož tato technologie je v nejen v Evropě široce implementována. Jediný problém může být v možnosti odposlechu, ale jak již jsem uvedl výše není co šifrovat komunikaci by měli mít šifrovanou jen bezpečnostní složky policie. A když někdo namitne, že po vysílačce se předávají osobní data tak mu odpovím operačního nemusí zajímat jak se např. majitel auta jmenuje stačí když velitel ohlásí co se stalo, kde, rozsah a řešení popř. potřebu dalších jednotek na místo jméno, r.č., adresu, popř. registrační značku si může zapsat do dokladů a předat přímo na OPISu až po ukončení výjezdu nebo zavolat až ze stanice na OPIS telefonem neni to nic tak urgentního, že by si to museli dávat vysílačkou. Poslech může být i užitečný četl jsem spousty článků o tom jak při záplavách posluchači hasičských frekvencí jezdili jako dobrovolníci pomáhat lidem a věděli kde se co děje kam a zhodnotili jestli hasiči potřebují pomoc a popř. na vlastní riziko vyrazili a za těchto situací je každá ruka dobrá. Nakonce uvedu svůj vlastní zážitek kdy se mi hodila radiostanice s kmitočty ZZS Děčín. Jsem z mladoboleslavska takže děčínsko neznám, jednoho dne jsem vyrazil s kamarádem do české kamenice u děčína. Okolo 16 hodiny jsme vyrazili já, kamarád (diabetik)Vítek, kamarád Láďa na místní kopec Zámečák na podvečerní procházku po okolí když jsme vyšli na zámečák tak jsem se ohlédnul a kamarád Vítek nikde vrátili jsme se tedy o několik desítek metrů níže a našli jsme ho jak leží v trávě najednou vstal a z ničeho nic jako smyslů zbavený se rozeběhl a skočil ze svahů dolů, já slyšel už jen praskání větví. Nelenil jsem a vytáhl mobilní telefon na display MIMO SÍŤ no nic vytáhl jsem vysílačku zvolil kanál ZZS Děčínska : Říkám, ZDC 100 volá Vás stanice v tísni, ZDC 100 stanice v tísni mluvte, popsal jsem dispečerce situaci a pomoc byla i přes složitý terén na místě za 12 minut posádka se s námi spojila při cestě když potřebovali pro hasiče upřesnit přesné místo zásahu a v jakých místech jsme. Vše dopadlo dobře hasiči Vítka vyprostili, měl štěstí jak se kutálel ze svahu tak se zachytil o strom lékař konstatoval pouze frakturu končetiny, nízkou hladinu cukru v krvi jako příčinu jeho nepříčetnosti a lehký otřes mozku. Po této skutečnosti, která se mi stala si sebou vždy beru vysílačku s naprogramovanými kmitočty IZS v okolí výletu. Někoho sice tento příběh nebude zajímat, ale může to být i velice dobrý pomocník byť pomohl zachránit jeden lický život tak se to vyplatí a jen mě mrzí, že není v tomto směru větší podpora z řad vyšších a vždy se poslech radiového pásma jen odsuzuje, omlouvám se, že jsem odbočil od tématu. Hezký večer přeje Mirek Havranec OK2TN
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Skopi
radio scaner
zdravim chlapy poraďte mi někdo jestli chytim matru přes radioscaner Alinco DJX-7e nebo jestli tam jde jemon analog já mam nějaký frekvence HZS tak nevinm jestli bych něco chytil
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ruská vlaštovka
re pegas
Jedna věc je částka za infrastrukturu sítě, jakkoliv je nedostatečná co se týče základnových stanic. Jenže se nějak zapomíná na neuvěřitelné předražené terminály (kdyby se oficiální místa odvážila napsat, za kolik terminály prodává výrobce a za kolik jsou nakonec účtovány státu, tak by tomu snad ani nikdo nevěřil). Plus je potřeba počítat další příslušenství (antény, sady do aut atd.). Cena pak odhadem dosahuje mnohem větší výše, než je oficiálně uváděných 6 miliard. A to už nemluvím o nekřesťansky drahém servisu, obzvláště, když terminály, které se u nás prodaly státu, nemají snad ani tu nejmenší ochranu proti nepříznivým provozním podmínkám (všichni jistě viděli JJS displej plný vody). Naskýtá se otázka, zda vůbec byl tento typ terminálů výrobcem určen pro ostrý provoz a jak je možné, že se tak poddimenzované a naprosto nevhodné terminály do provozu dostaly. Ovládací prvky se lámou, akumulátory nedrží (snad ty nové, dělané u nás, jsou už prý lepší) a právě kvůli chabé výdrži jsou zase u mnohých přenosek uškrcené vysílací výkony, takže sice baterka déle vydrží, ale terminál se nikam nedovolá. Navíc do přenosných terminálů teče. Ačkoliv všichni vědí, že základnových stanic je málo, další rozšiřování se dle vyjádření MV konat nebude. Stabilita sítě je vachrlatá, výpadky jsou na denním pořádku, ale zdá se, že to nikomu nevadí, ačkoliv to může trvat i několik desítek minut (co třeba Silvestr v Praze?). Policajti by mohli o této síti spisovat celé romány, poslední kapitolka by mohla být třeba ze čtvrtečního zásahu při úniku H2SO4 v Praze...
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Jakub Kozák
RE: Fireman
Chlapi, ne chlapY proboha... je to tu furt dokola. Když už někdo neumí, může se alespoň naučit, ne? Nepíšu to tu (nejen já) poprvé. Asi to budu vyhledávat v diskuzích a do každé to napíšu. Vždyť se z toho zvedají chlupy...
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Miroslav Havranec
for : Fireman
Ne bohužel matru nechytneš žádým běžně prodávaným komerečním přímačem matru jen matrou anebo výrobcem dodávaným přímačem pro státní složky pokud vůbec nějaký takový existuje
ale osobně si myslím, že to jednou (x let) také pude když vidím jak se již experimentuje s dešifrování GMSK a APCOem, ale nebude to hned a nebude to levný
otázkou je jestli tento systém tu ještě bude a bude vůbec provozu schopný, jelikož v něm nevidím žádnou budoucnost.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Miroslav Havranec
inspirace
Možná by bylo dobré jestli někdo máte fotky Matry s vodou pod displayem nebo se zlomenou anténou dát odkazy jen tak pro pobavení ostatní. Jinak vlastním Motorolu GM360 jedenkrát v míchačce, několikrát voda, pád 2 patro z balkonu, několikrát na chodník a drží bez vážného poškození vše i plasty jsou z dobrého materiálu a není vidět výrazná na první pohled viditelná vada na kráse, dobré je i sklíčko před disp.. PS. chtěl bych vidět matru spadnout na chodník by ten plast minimálně prasknul
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Skopi
re:Miroslav Havranec
ale analog se normálně chytí přes běžný radioscaner ne-- jo a ta matra výrbce mi říkal, že to má nějaký převaděč tak nevim.......
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ruská vlaštovka
re Mirek Havranec
Eeeh, chtěl jsi asi napsat GP360 ne?
Nebo jinak nechápu tu míchačku
D.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ruská vlaštovka
re skopi
1) "Matra" neboli radiová síť MV PEGAS nemá s analogem nic společného, je to plně digitální radiová síť, podobně jako sítě GSM pro mobilní telefony.
2) Jako každá trunková síť má i PEGAS určité množství základnových stanic - to platí pro analogové i digitální trunkové sítě.
2) Na scanneru samozřejmě "matru" chytíš. Frekvence nejsou nijak tajné.
3) Nebude ti to vůbec nic platné, uslyšíš jen vrčení.
4) Zapomeň na to.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Miroslav Havranec
re:Vlaštofka
ano chtěl jsem napsat GP360tku
pod monitorem mam GMko a tak jsem se nějak zamyslel a napsal GM.
for fireman : Ano analog jde, jestli chceš o matře něco vědět doporučuji ti tento článek pro začátek
http://www.kmitocty.cz/matra/matra.htm
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Skopi
re:ruská vlaštovka
a můžu nějak teda chytit profíky nebo ne.docela bych to potřeboval
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ruská vlaštovka
re skopi
To záleží na tom, zda ve tvém okolí používají ještě analogové spojení nebo už přešli na PEGAS. Míst, kde ještě jede analog, už moc není.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Miroslav Havranec
analog
napiš kde jsi a já ti řeknu ano / ne