Stránka 1 z 2

Vše okolo rdst Matra

Napsal: 13.01.2007 20:05
od Návštěvník

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Miroslav Havranec
Vše okolo rdst Matra
Přechod na matru, výhdy nevýhody a ostatní s tím související

Napsal: 12.05.2008 15:20
od ruská vlaštovka
re Matra
No to zas bude něco :-))).
Btw... název Matra je úplně nesprávný, i když už zlidověl. To je asi jako kdybychom odhlásili pevnou linku, koupili si mobil a říkali, že jdeme na Samsunga :-). Správně by se asi mělo říkat cosi jako digitální rádiová síť ministerstva vnitra PEGAS, ale to je ještě větší hrůza :-).

Napsal: 12.05.2008 15:20
od jan davídek
...
Má to i napsaný na ručce takže prostě matra.Když přijedeš k zásahu,velitel ti taky neřekne skoč do auta pro digitální rádiovou siť Pegas ale řekne skoč pro matru.:-DAle ofiko je to jak to říkáš.

Napsal: 12.05.2008 15:20
od
RE: Hasiči Praha
No jo je to tezky, velitele dneske dela kde jakej... To se potom nediv, ze ani nevi jak se to jmenuje :-D

Napsal: 12.05.2008 15:20
od ruská vlaštovka
re Hasiči Praha
No to je to, o čem píšu - na telefonech je taky napsáno Nokia, Motorola atd. Ve skutečnosti je to standard Tetrapol a název sitě je Pegas. Je zajímavé, že u konkurenčního standardu DIMETRA / TETRA tomu všichni zase říkají Tetra, i když většina z nich drží v ruce Motorolu :-D. Asi proto, že Tetra se rýmuje s Matrou... prostě binec jak v Český republice :-D.
Možná by nám o zkušenostech s tímhle nedodělkem mohl říci někdo, kdo sloužil na Silvestra třeba v Praze, Berouně, Jindřichově Hradci nebo Mělníku... že?

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Miroslav Havranec
Mirek
Vždyť je to vlastně jedno jak tomu nadáváme, hlevně, že víme o čem je řeč :-D U nás v Mladé Boleslav HZS používá již převážně matru a nemůžou si jí vynachválit (drobné půlhodinové výpadky jsou na denním pořádku) :-D někdy se to zaloguje, někdy ne, není vyjímkou, že u PČR nefunguje matra i 2hodiny než to někdo dojede resetovat. Jo zamalo by mě co jsme vlastně dostali za tak ohromné peníze ? Nefunkční a téměř nepotřebnou síť

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Luboš Klobása
Matra
U nás na stanici Mělník je s Matrou docela spokojenost. Vozidlové stanice slušné, ruční taky ujdou. Upouští se od stanic Easy (bez displeje) a veškeré stanice máme Easy+ a Smart. Největší problém je z akumulátorama. Výdrž max 12. hodin a nebo časté chyby OMYL 10.:)) Ale jak říkám, celkem spokojenost. Jsou místa kde je signál digitálu a s analogem není šance, ale i naopak. Ale ve skalnaté oblasti Kokořínska to maká slušně. Ale zase naopak silnice Mělník-Česká Lípa je dost problematická. Tam se chytáme jen s analogem, ale třeba Policie ČR tam běžně používá Matry:))

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Pavel Šimák
Je to jak kde
U nás v Ml. Boleslavi nemohu říci že je 100% jak už tu psal Havranec někdy si prostě Matra postaví hlavu a nejde s tim hnout. Jsou i místa kde se nechytá ani Matra ani analog ale dají se spočítat na prstech jedné ruky..... Fakt je ten že celý ten systém je dost "náladový". Když funguje tak je to docela příjemné, hlavně pro operační protože si může bez problémů pouštět zprávy znova a znova.

Napsal: 12.05.2008 15:20
od mega fire
Vysočina - JIhlava
U převládajíci většiny zásahů nemáme na ručních terminálech signál. Umí to akorát pípat...... Když něco technikovi řeknem, tak nám odpoví, že mají na GŘ krásný mamky pokrytí signálem...., ale skutečnost je někde jinde.

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Jakub Kozák
RE: MegaFire
To je přesně ono. GŘ řeklo, že bude Matra, GŘ má plánky, které jsou k ničemu, GŘ GŘ GŘ... instituce na ho*no a na házení klacků pod nohy mám takový pocit. Ale že téměř VŠICHNI hasiči z územek, možná i z krajů jsou proti tam nikoho nezajímá. Jediné plus GŘ je, že tam dělají všichni až 14 hodin denně :-D

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Marek Bělský
Spojení u zásahu
Pokud u zásahu profíci používaj matru a dobrovolné jednotky analog tak je dobrý mít v jednotce zdatného spojaře , který běhá mezi digitálem a analogem.-)-)

Napsal: 12.05.2008 15:20
od jan davídek
Re:
Jo a pro mě je to taky nepříjemný,kdy nejsem ve službě občas si na přijímač naladim kluky zu holešovic a vim kam třeba vyjíždí družstvo.A jednou sem stalo že vyjížděli k nám a já je zrovna slyšel a pak se velitel u SDH hrozně divil jak sem se tam takhle vzal.Ale když pojedou na matru tak sem v pr.....:-D

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Jaroslav Doležal
Je pravda
že na GŘ je to samej " zelenej" mozek převlečenej za hasiče??,

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Luboš Klobása
To Marek
Proto všechny CAS ve Středočeském kraji mají převaděče. Jednoduše nastavíš na jednom vozidle převaděč a vše pracuje perfektně. JSDH na analogu, HZS na digitálu a všichni spolu komunikují. A pokud tu CASku postavíš někam na kopec, tak to má úžasně pokrytí (Běžně používáno ve skalách a lesích Kokořínska).

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Miroslav Havranec
for Rákosníček
Jasně já vím vždy není možnost použít Matru :-D já jsem tady již psal, že se mi líbí řešení, které má ZZS v Mladé Boleslavi mají převaděč na Chlumu a není žádný problém i z tak problematických míst jako je Kadlín (nedaleko za Beznem) se slyší a to na vcelku dobré úrovni prostě chlum je chlum a nevím proč by HZS nemoholo mít do zálohy převaděč, jednou mi někdo říkal, že je nedostatek kmitočtů, že by boleslavi už jinný nepřidělili (podle mě je to blbost, ale budiž) a vždyť je přece řešení např. dálkově ovládané radiostanice, která by to vše vyřešila a nevyžadovala by vícero kmitočtů a dalo by se to spojit např. i s propojením obou sítí (crossband) jako to maj v některých jinných krajích i když velice málo. Zajímal by mě váš názor. Mirek

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Kuba Kotacka
Matra šmátra aneb Pegas
Ahoj
Pegas jako každý jiný systém má svoje + i -. Jedním z výrazných + je buňkový systém. Ten umožňuje daleko lepší pokrytí jedním "kanálem" na velkém území, než jaké je analog vůbec kdy schopen dosáhnout. Další + je v IND (individuálních) hovorech, kdy se můžu spojit s jakýmkoliv druhým terminálem třeba přes celou republiku (pokud mám signál). Co je mínus to je absence funkce SCAN na digitálním zásahovém kanálu a otevřeném kanálu zároveň, ale to snad bude brzy vyřešeno. Další mínus je asi pořizovací cena a ta je oproti analogu cca dvojnásobná. Nicméně kdyby se mě nekdo ptal zda systém Pegas ANO či NE, tak bych se přikláněl spíš k ANO. Tento systém je potřeba ještě pořádně doladit a pak bude fungovat velice pěkně.

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Miroslav Havranec
Matra
Ano je to pravda s analogem jde sice take vytvorit vice frekvencni sit např. Praha, ale zas když si vezmeš kolikrát se potřebuješ denně spojit s někým z kladna apod.. na to se většinou stejně použije krizový telefon s volání 2kc za min. A teď kdo si má pamatovat ty zdlouhava cisla ind. volani. Ono záleží také kde a v jaké oblasti, nehledě na to, že s ručkou když vlezeš do baráku tak už to na tebe pípá není signál. A většinou na analog. motorolách byly taky naprogramovány i kmitočty okolních okresů z důvodu společného zásahu no uvidíme jak se to bude vyvíjet. Zajímalo by mě, jak to bude dál jestli se budou zdokonalovat obě sítě, nebo kdo bude udržovat analog. pro SDH.

K převodníkům SCC myslím, že v Mladé Boleslavi to bylo využito jednou za rok.

PS. někde není možno Matru dokonce využít kvůli terénu např. problémy jsou s Libereckem, Jabloneckem, Hradec Králové, Jičín kde dokonce i PČR používá hodně analog. a Praha je také se svým systémem spokojena.

Máš pravdu vše má pro a proti jen si myslím, že ty peníze, které se do toho investují by šlo využít lépe.

Napsal: 12.05.2008 15:20
od ruská vlaštovka
re Pegas
Jak známo, tento standard vzniknul ve Francii původně pro potřeby jejich polního četnictva a dlouhou dobu se vyvíjel, takže jsme si pořizovali nejen zajíce v pytli (jakže to bylo s těmi nefunkčními terminály po "upgradu" sítě?), ale teď se na něj stát snaží nahnat kdekoho, jen aby se ucpala huba veřejnosti, která by se měla tehdy odpovědných pánů ptát, jak je možné, že po tolika letech síť pořádně nefunguje a fungovat ani nebude, protože nás nedávno MV ústy své mluvčí v TV ujistilo, že kapacita sítě a pokrytí území už se rozšiřovat nebude, protože vše funguje, jak má??? Veřejnost by měla vědět, za jakou cenu k nám firma EADS dodává terminály a za jakou cenu jsou poté účtovány státu a dalším uživatelům? A kdo si na tom neuvěřitelně mastí kapsu? Měla by vědět, jaké byly skutečné náklady na vybudování nespolehlivé sítě a to včetně terminálů, příslušenství atd. - tzn. nejen těch i tak hrozivých šest miliard, o kterých se raději ne moc nahlas mluví. To by bylo překvapení! Mělo by se nahlas říci, kdo je zodpovědný za nevýhodné smlouvy a komu z nich tečou peníze do kapsy. Proč se u nás používají nekvalitní terminály, jejichž krytí snad ani nesplňuje normy IP 52, natož potom 54, takže do nich teče jak do Titaniku?. Proč jsou akumulátory tak slabé, že je nutno na terminálech nastavovat malý výkon vysílače, takže v direktovém módu jsou pak velké problémy se spojením, obzvláště ve městech? Proč je tak strašně drahý servis, kdy se terminály posílají na opravy, soudě dle ceny, snad ke všem čertům? Proč stát na tak nespolehlivou síť žene složky HZS a nejspíše k tomu bude nutit i ZZS? Atd atd... Jenže kdo to veřejnosti oficiálně sdělí? Ti pánové, co tam seděli tehdy a sedí mnohdy stále, ti to určitě nebudou... leda by se některá z televizí odvážila tu lumpárnu naplno rozkrýt. Už se o to kdysi někdo částečně snažil, tuším N@va, ale k ničemu to nevedlo. Smlouvy jsou podepsané, všechno je přeci legální (nebo ne?). Hlavně je to prý ve státním zájmu (alespoň se tím dotyční snaží ucpat hubu veřejnosti, prý když už to tolik stálo), tak co... jako obvykle zaměňují státní zájem za své osobní zájmy, ale v tomhle státě už je to stejně lidem už jedno...

Btw... dodavatelem je v současné době v holandsku sídlící firma EADS (European Aeronautic Defence and Space Company EADS N.V.). To je mezinárodní organizace s velmi širokým záběrem, vyplývajícím už z jejího zájmu, mj. má "na svědomí" dopravní letouny Airbus, vojenské dopravní a transportní letouny, vrtulníky Eurocopter, kosmický program (hraje hlavní roli v připravovaném projektu Galileo) nebo právě různé bezpečnostní a vojenské projekty pro letecké i námořní síly. Pro nás je zajímavé, že nabízí jak radiovou síť standardu Tetrapol, tak i standardu Tetra. Bylo by velmi zajímavé zjištění, zda sítě standardu Tetrapol mají v ostatních státech (zejména těch vyspělých s menší mírou korupce) obdobné problémy nebo zda je to zase jen neschopnost státu při správě svého majetku, potažmo financí. A taky je otázkou do pranice, zda-li by nepolicejním složkám (s výjikmou armády, ta má vlastní spojení) nevyhovovala lépe digitální síť standardu Tetra (funguje u nás zatím pouze na území Prahy).

P.S. Podobnost s budováním systému pro zpoplatnění dálničních a silničních sítí v ČR není překvapující. I teď se zvolila technologie, která státu po odečtení nákladů moc nepřinese a stejně se bude ve druhé fázi přecházet na systém sledování pomoci satelitů, který jsme už dávno mohli mít i pro dálnice. Dobře si pamatuji na ty "odborné" debaty v médiích, které měly po hříchu za úkol spíše oblbnout veřejnost. Jak nám všelijací odborníci tvrdili, že pozemní systém s bránami je lepší atd. No neuplynul snad ani rok a vše je obráceně? Takže to pěkně zacálujeme dvakrát a náklady se opět promítnou kam? Do našich šrajtoflí, samozřejmě, jako se stalo už nyní (viz ceny jízdenek atd.). Co bude příště?

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Zdenek 675
ruská vlaštovka
souhlasím s vlaštovkou jen mimo mísu jako pražský silničář už máme mýtné krabičky na autech protože sypeme silnice na nultý km D1 a pak se jedeme otočit na 2km Chodov a musíme zaplatit mýto a to se týká i hasičů a velkého vozu ZS takže plně souhlasím s vlaštovkou o schopnosti našich mocipánů a bude Hůř.