Stránka 1 z 2

Nový plaťák

Napsal: 04.12.2006 18:37
od Návštěvník

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Petr Svetr
Nový plaťák
Už jste zaregistrovali nový plaťák pro výjezdové hasiče?Tak jak mi to vychází přidaj mi na základě 6tis kč a seberou příplatky za soboty neděle,noc,hodnostní...prostě mi to vychází cirka o 2000tis míň.Jak jste na tom?Víte o tom něco víc?Dík

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Hynek Obroučka
Re: plaťák
A kde ho najdeme?

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Honza O.
Kde ??
Nikde... je to tajemství... Ale prý na GŘ kvůli tomu udělají "spešl" stránku... :-; :-?

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Pavel Krejčí
Platové tabulky
Ahoj. Zkuste Vašeho nejvyššího odboráře, tabulky jsem u nich viděl i s čísly, bylo to z GŘ a projednávají to na krajích, takže těžko říci , zda to prosadí v té výši, kterou jsem viděl, ale krom 1. plat třídy (propad cca 500 Kč) to vypadalo provčechmy mokré hasiče slušně (+cca 2500 v celku) a pro denní ještě lépe.... Hlavně aby to na krajích prosadili.

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Petr Demetr
Nic tajného
Není to nic tajného, stačí trochu Googlit, takže odkaz je zde:
http://statorg.cmkos.cz/news/011206NV_t ... sbory.html

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Aleš Šenkýř
RE:
Základ je vědět v jaké třídě budeš(podle systemizace), hasiči a strojnici většinou ve 2. nebo 3. třídě, potom si podle vypočtu odměny za pohotovost na www.osh.cz zkus vypočítat kolik budeš mít měsíčně k platu, ale budeš muset odhadnou kolik budeme mít rizikovej příplatek a osobní 8-) a mohl by si se dostat na nějakou sumu v hrubým. Ta výše odměny za pohotovost se odvozuje od toho že za noc nevyjedeš. No asi fakt budeme muset počkat do 10. prosince kdy by sme mohli bejt trochu chytřejší. Jo a ještě si připočítej 4% k tarifu jako navýšení pro všechny státní zaměstnance, a uvědom si že ti nebudou platit svátky a ostatní příplatky. Snad jsem to nepopsal úplně zcestně.8))

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Petr Svetr
to:Aleš
Právě,že jsi to Aleši popsal dobře..ale mě to pořád vychází mínus 2-3tis..oproti nynějšku a pro denní o 5-6víc..tak-že se ve směně moooc "těšíme" :o/

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Aleš Šenkýř
RE:
No mně to vyšlo cca. stejně, ale jak tvrdím roční propad bude drsnej. Jak to maj denní nevím, jen odhaduju. Mooooc se těším na ten suuupr zákon co nás má motivovat.

Napsal: 12.05.2008 15:20
od smooth talker
denní
no já jsem na denní a mít odsloužené jako kolega tak píšu výpověd ,protože toto je výsměch ,a navíc motivace jako že udělám si Vš a budu dělat karieru padá když je o třídu výš ve stejné praxi rozdíl v hrubém 1000kč ,už se bez studu mluví o tom že platy se propadnou.. Budte rádi ti z Vas kteří se udrží na stejné výši.Já to tedy nebudu

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Radek Radekovic
Výsměch
Tak už jste asi viděli nové tabulky, ale víte už někdo, ještě lépe, už jste to někdo podepisoval? Jaká třída, rizikový příplatek atd.? Já ještě ne a ani to letos neočekávám... sice to je už bezmála za 14 dnů tady, ale u nás v Ústeckém kraji je ticho po pěšině. Napište sem jaký máte finanční propady a jestlipak se najde i zvýšení??? Umíte si představit jak by se chovali normální zaměstnanci v jiných firmách, kdyby nevěděli za jaké peníze budou příští rok pracovat? Já osobně si myslím, že náš, Langerem vyzdvihovaný management, tak trochu splnil moje očekávání, a hraje si na mrtvého. Sv.Floriáne, oroduj za nás a nenech nás padnout na zlovůli politiků...pls.

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Michal Jančov
Přesně tak!
Počítám, že to budeme podepisovat tak v půlce dubna. Ostuda!

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Václav Porkát
zákon
Vy zde debatujete nad novým zákonem o SP, my na dráze zase o novém Zákoníku práce, kterej je díky socanům, komančům a odborářům fakt podařenej. A někteří jedinci ho v současnosti dotahujou k ještě větší dokonalosti... Za 12 let u sboru jsem větší sprosťárnu na nás, obyčejné výjezdové hasiče ještě nezažil. Za 14 dní má vejít v platnost a nikdo nám není schopen říct, jak se vlastně bude (zda vůbec se bude...) sloužit. Opravdu povzbudivá situace. Vše jsou zatím jen fámy, i když jak se říká na každém šprochu pravdy trochu...

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Radek Radekovic
re: zákon
Chápu Tvé obavy, ale jestli se nepletu, možná že ano, eventuálně tomu hoď formu, máte své silné ajznboňácké odbory a nic Vám nebrání se ozvat represívní formou nátlaku jak jsme si již u ČD navykli slyšet v Tv. Jenže nám nezbývá než tady sedět jak hromádka neštěstí a remcat, navíc ten nezájem kolem této situace ze strany GŘ a z krajsých ředitelství je do nebe volající... asi teď sedí a oslavují své nové a zasloužené zlaté padáky, které jim nadělilo samo nebe. Kvůli Vám doufám, že politická lobby kolem nového ZP se ještě vyvrbí a odloží ho o rok, něco jsem o tom tuším četl včera na netu... No a co my ostatní??? ještě stále chceme poslouchat veřejné mínění o tom že je Policie je zkorumpovaná, úplatná a neschopná???? tím trpíme především my hasiči... Vždyť 98 procent lidí si myslí, že naše práce je záslužná a hodná finančního ohodnocení... Tak proč bychom neměli mít svůj vlastní, specifický zákon? Dokud budeme stejná složka jako Policie, tak opravdu PánBůh s námi. SVOBODU!!!

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Tw!ster
re: Václav Porkát a Bee Sting
Jo, jak je vidět, obyčejní hasiči jsou těm nahoře uprdele jak u vás, tak u nás. Je z toho nablití.
O tom samostatném zákoně se tu už zmiňovalo několikrát.. Těžko říct, proč to nejde. respektivě nechce jít. Tak vysoko nevidíme...

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Václav Porkát
pilgrim a Bee sting
Naše slavné represivní odbory OSŽ jsou k ničemu. Jak mi sdělil dnes předseda naší ZO, tak právě oni v čele se všemocným Duškem nám to, no, nevím jak to slušně napsat...
My nemůžeme dělat nic. Ona je chyba také v tom, že se o problému ZP nikdo z odpovědných nezajímal dřive, jejich slova. A kdo na tom zas bude tratnej? Opět a pouze my, hasiči ze stráže a to zejména co se proslýchá na pražské stanici.
Obyčejní hasiči a jejich problémy nikoho a nikde nezajímaj. To je problém celé věci.

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Filip Foukal
Re: Vašek Porkát
Neustále si ten nový ZP pročítám,a nějak nemůžu nalézt,co by se jím pro podnikové hasiče měnilo.Tak se jen chci optat co a kde si tam našel.Navíc, přelouskat ho,mi dá asi ještě dost práce,protože spousta věcí je tam vyloženě nesrozumitelná pro běžného člověka.A ještě se zeptám na ten katalog prací.Už od roku 2002 tam práce podnikových hasičů neni.Navíc jak sem se dověděl,státní hasiči jsou inspektoři, komisaři a radové PO?

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Milan Churý
Počkal bych...
Osobně být Vámi nedělám předčasné závěry, zvýšení základu o 6 tisíc není zrovna málo ....

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Radek Radekovic
milý strojníku
Nevím kde jsi vzal tuto konkrétní částku... asi jsi si to přečetl ve vydané analýze odborníků z MV, potažmo z Policejního Prezidia ČR... Musím Tě velice zklamat, ten rozdíl činí 4530Kč....v mé odbornosti a zkušenostech... a bez sobot, nedělí a svátků... darmo mluvit. Nemluvíc o chystané perzekuci, která bude trvalá a nastálo. Neohroženost našich Bývalých milicionářů, kteří ještě teď sedí nad námi a chechtají se jak s tím Langerem vyj****i..., majíce 4-letý strach o koryto, než odejdou do zaslouženého odpočinku... Tfujtajxl... Snížený rizikový příplatek, protože nenasazuji svůj život a nemůže se mnou vrchnost hýbat, rozuměj převelovat z místa na místo, jako je tomu u Armády ČR..., jak nám řekl arbeitsminister Nečas... V dalším příspěvku Vám ukážu jak o nás smýšlí náš kapitán Mr. Edward J. Smith, kapitán Titaniku....naší potápějící se lodi... Ještě menší připomínka, je to okopírované z doby před volbami...

Napsal: 12.05.2008 15:20
od Radek Radekovic
Tady to je...
Petr Sikora

Vážený pane Langer
Dovolte mi laskavě příspěvek do diskusního fora a snad administrátoři přehlédnou, že se vymyká běžné délce, ale zkrátit jej při zachování vypovídací hodnoty nešlo. V něm kladu policejnímu prezidentovi, jeho prostřednictvím ministru vnitra a premiérovi, a konečně zejména Vám pane místopředsedo ODS, jakož i všem dalším politikům obecně tuto otázku:
Potřebujeme speciální služební zákon?
Ne, nebojte se, nehoruji pro zachování současného zákona z roku 1992, tak jako mnozí z těch, co si nevidí na špičku nosu s tichým a nečestným spoléháním, že až na ně přijde řada, až budou mít věk na odchod do výslužby, tak nějaký nový zákon, který je zvýhodní, určitě bude. Jen chci připomenout genezi zákona č. 361/2003 Sb. do současné zmrzačené podoby, která je výsměchem poctivým policistům, hasičům, celníkům a ostatním příslušníkům bezpečnostních (ozbrojených) sborů vyjma ARMÁDY ČR. Proč velká písmena u armády? Protože v jejím případě v Parlamentu zcela nepovšimnut veřejností již v roce 1999 vzniknul zákon o vojácích z povolání č. 221/1999 Sb., který vojáky z povolání, včetně těch, kteří za doby jeho účinnosti odešli do výslužby, zabezpečil způsobem, o kterým se ostatním ozbrojeným (bezpečnostním) složkám dosud jen zdá. Jen pro osvěžení: ministerstvo obrany je povinno zajišťovat pro vojáky zdravotní péči, zřizovat, udržovat a zlepšovat sociální zařízení, pečovat o vzhled a úpravu míst, ve kterých vojáci vykonávají službu, vytvářet příznivé podmínky pro stravování vojáků, zajišťovat vojákům ubytování, vytvářet podmínky pro soustavné vzdělávání a prohlubování kvalifikace, zabezpečovat rekvalifikaci vojákům a vytvářet podmínky pro uspokojování kulturních, rekreačních a tělovýchovných potřeb a zájmové činnosti vojáků. Kromě platu má voják z povolání nárok na bezplatné ubytování ve služebním bytě, jinak pobírá příspěvek na bydlení v rozpětí 1,4 – 1,7 násobku minimální mzdy, tj ve výši větší než 11 - 13 tisíc korun měsíčně (jsou-li vojáky manželé, každému z nich). Vojákovi může být poskytnuta jednorázová nenávratná peněžitá výpomoc ve výši až 20 násobku minimální mzdy. Vojákovi může být poskytnut náborový příspěvek od 30 do 130 tisíc korun. Při nepřetržité službě v trvání nejméně 24 hodin má voják nárok na bezplatné stravování nebo náhradu za ně. Při splnění stanovených požadavků má voják nárok na další náhrady. Při skončení služebního poměru náleží vojákovi odchodné ve výši od 4 násobku průměrného platu po patnácti letech až po 6 násobek po dvaceti letech. Místo toho si voják může zvolit odbytné ve výši od 2 násobku průměrného platu po dvou letech služby až po 18 násobek po dvacetišesti letech služby. Výsluhový příspěvek (renta) náleží ve výši od 5 % po patnácti letech služby, 36 % po dvacet letech až do 55 % po třiceti letech služby. Samozřejmě se vyplácí i starobním důchodcům ve výši rozdílu mezi příspěvkem a důchodem.
A pro pořádek: zákon byl schválen 14 září 1999 a účinný byl již od 1. prosince téhož roku!!!!
Pokud jde o bezpečnostní sbory, souběžně s přípravou zákona o vojácích z povolání (tehdy ještě existovala i základní a náhradní vojenská služba) i po jeho přijetí vznikaly nejdříve návrh věcného záměru a posléze věcný záměr zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Podle něj měli být příslušníci bezpečnostních sborů v mzdové a sociální oblasti oproti vojákům ještě zvýhodněni. Měsíční služební příjem měl sestávat z platového tarifu - deset platových tříd v rozpětí 20 – 60.000,- Kč, z příplatku za státní službu 3 – 9.000,- Kč, z funkčního příplatku 3 – 10.000,- Kč, a z příplatku za službu konanou nad základní dobu služby v týdnu zhruba ve stejném rozsahu jako dosud. Odměna za služební pohotovost měla být rovněž zachována v dosavadní podobě a výši. Při skončení služebního poměru mělo být vypláceno odchodné ve výši až 8 násobku měsíčního služebního příjmu, a výsluhový příspěvek až do výše 60 % měsíčního služebního příjmu. V sociální oblasti měli být příslušníci na obdobné úrovni jako vojáci. Zkuste počítat! Příslušníkům bezpečnostního sboru byly slibovány vskutku velkorysé perspektivy. Uvedený věcný záměr dostal podobu paragrafového znění včetně důvodové zprávy prvně v roce 2001, a byť šlo o podobu již okleštěnou, stále dostatečně lukrativní. Dovolím si několik příkladů:
Složky služebního příjmu § 112 – základní tarif v páté třídě šestém stupni 1,1 násobek průměrného příjmu fyzických osob v nepodnikatelské sféře za předminulý rok, příplatek za službu 50 % základního tarifu u celorepublikových složek, 40 % u ostatních, příplatek za vedení stejný jako dosud, příplatek za službu v zahraničí, služební příjem za službu přesčas zhruba stejný jako dosud, příplatek za službu v noci 20 %, příplatek za službu ve svátek, zvláštní příplatek jako dosud, další služební příjem ve výši dvou plných platů za rok, osobní příplatek nebo mimořádný tarif do 20 % základního tarifu, a odměna jako nyní podle vládního nařízení č. 330/2003 Sb. Za služební pohotovost měla být přiznávána odměna jako dosud.
Pokud jde o výsluhové nároky, odchodné - § 160 – mělo činit až osminásobek měsíčního služebního příjmu, výsluhový příspěvek - § 161, 162 - měl činit až 55 % měsíčního služebního příjmu.
Podobně vypadala další alternativa paragrafového návrhu s důvodovou zprávou z roku 2002, kde však měsíční služební příjem měl spočívat v základním tarifu pevně určeném podle služební hodnosti od asistenta III. třídy – 15.000,- Kč po vrchního státního radu – 50.000,- Kč, základní tarif měl být ročně valorizován procentem růstu platů v nepodnikatelské sféře, z příplatku za službu, který měl činit 10 % základního tarifu po pěti letech služby, za každý další rok služby se měl zvyšovat o 2 % základního tarifu, z příplatku za vedení, který měl činit od 1 – 2.000,- Kč u 4. řídící úrovně až po 7 – 12.000,- Kč u první řídící úrovně. Příplatek za službu v zahraničí měl činit 700 – 3.000,- USD měsíčně. Zvláštní příplatek měl být určen policistům s vyšším stupněm požadovaného vzdělání a měl činit 3.000,- Kč měsíčně. Příplatek za službu přesčas měl činit 25 %, příplatek za službu v noci a za službu ve svátek měl činit 10 %. Součástí služebního příjmu měly být dva další měsíční platy. Mezi srážkami z příjmu nebylo počítáno s nemocenským pojištěním. Odchodné bylo konstruováno shodně jako v návrhu z roku 2001, výše výsluhového příspěvku měla činit 60 % měsíčního služebního příjmu.
Porovnejte, prosím, co z těchto představ a návrhů v důsledku politické a mediální hysterie, prakticky nulovou snahu o prosazení ze strany resortu nevyjímaje, reálně zbylo ve znění přijatého zákona č 361/2003 Sb. Za zabezpečením vojáků už příslušníci bezpečnostních sborů výrazně zaostávali. A co po jeho novelizacích! Nejenže se na mzdové a sociální zabezpečení vojáků z povolání už díváme jako vrabci na pštrosa, ale při nekonečném projednávání v Parlamentu a přetřásání v mediích navíc musíme neustále snášet zjevné opovrhování ze strany politiků, veřejných představitelů a pisálků v podobě hanebného handrkování a trvalé dehonestace. V důsledku toho, včetně bezuzdného nafukování některých policejních pochybení, je dnes zejména policie fackovacím panákem na nejspodnější příčce společenské prestiže. Pro ilustraci: zkuste si představit, jak by dopadl občan, novinář nebo politik v Německu, pokud by namísto pojmenování „policista“ použil „policajt“, které je zcela příznačné pro vyjadřování našich občanů, mediálních manipulátorů a politiků. Přitom povinnosti, požadavky a odpovědnost oproti původním představám návrhů zákona nedoznaly zásadních změn, případně k horšímu, takže některé připomínají dobu před osvíceným císařem Josefem II, včetně roboty zadarmo. K tomu všemu se navíc ještě v poslední době přidávají návrhy na okleštění i nároků z dosavadního zákona o služebním poměru příslušníků PČR č. 186/1992 Sb. Tak se stalo, že z velkorysých slibů po pěti šesti letech zůstala ohryzaná kost, navíc uvázaná někde daleko vepředu, což ji však nebrání, aby jí nebyli příslušníci trvale otloukáni o hlavu. Divíte se stavu morálky a znechucení v policii?
A tak nakonec opět ona otázka: Vážený pane Langer, nevážení páni politici, kteří jste nejdříve přijetí služebního zákona oddalovali a postupně zhoršovali slibované náležitosti příslušníkům, kteří jste pak přece zákon přijali a v Poslanecké sněmovně dokonce přehlasovali senátní změny, abyste pak sami s kalhotami zřejmě znečištěnými zevnitř dále odložili jeho účinnost, přitom si jaksi mimochodem dost výrazně zvedli vlastní platy a požitky, a nedodrželi ani ten nový termín, kteří jste proto zřejmě ve stejných kalhotách znovu pokořili příslušníky bezpečnostních sborů tím, že jste dále očesali jejich už beztak nízké nároky a opět odložili účinnost zákona, přičemž si nemůžete nebýt vědomi, že jste jej přenesením do doby po volbách s netušeným výsledkem v roce 2006 fakticky poslali na onen svět!
Potřebujeme za těchto okolností speciální služební zákon, který je u vás trvale neprůchodný, anebo průchodný v podobě, která z příslušníků bezpečnostních sborů dělá vazaly a chudáky v nejednom případě rodin závislé na sociálních dávkách? Dejte nám stejný, jako vojákům z povolání. Hlavně rychle. Stačí jen jeho kosmetické úpravy. Nejsme vůči vojákům žádná druhá liga, nechceme dokonce oproti nim ani nic navíc, přestože naše činnost, byť neustále účelově napadaná a politicky zneužívaná, nespočívá v přípravě na možný budoucí vojenský boj, který, jak věříme, a to i naší zásluhou, snad nikdy nepřijde. My jsme v praktickém boji každodenně, aniž bychom se dožadovali opentlených parád a čepobití za účasti nejvyšších státních představitelů jako při přísaze nových profesionálních vojáků, jako při příležitosti odletu několika vrtulníků do Kosova apod., a to ani při příštích Měnových fondech, Shromážděních NATO, povodních, hrdinských činech příslušníků, kteří občas při plnění svých povinností pokládají za vás a za všechny spoluobčany své životy.
Nevidím, jaké byste mohli mít vy i ostatní společnost vůči povinnostem i nárokům z takového zákona pramenícím pro příslušníky bezpečnostních sborů oproti vojákům výhrady! Najde někdo z vás ten nepatrný zbytek jakéž taktéž odvahy prohlásit a prosadit. „Příslušníci bezpečnostních sborů nejsou o nic horší než vojáci z povolání a proto jim náleží alespoň stejné ohodnocení!“??
PS : Policista realista. Otázka je řečnická.


Vážený pane Sikoro,

v prvé řadě Vás chci ujistit, že práce poctivých a profesionálních policistů, kterých je v policejním sboru podle mého mínění převážná většina, si nesmírně vážím. Práci policistů považuji minimálně za stejně nebezpečnou a stejně důležitou jako práci vojáků, dokonce se domnívám, že policisté čelí většímu každodennímu stresu a nebezpečí. Proto je i mým cílem přiblížit co nejvíce podmínky příslušníků bezpečnostních sborů příslušníkům ozbrojených sil. Jelikož se s policisty různých hodností a různého zařazení v mnoha částech republiky často stýkám, vím, jak je otázka nového služebního zákona a nejistoty, které kolem něj panují, velmi trápí. Osobně jsem se svými pozměňovacími návrhy podílel na přípravě tohoto zákona.

Mé pozměňovací návrhy směřovali především ke zvýšení motivace v bezpečnostních sborech, k tomu, aby vzdělaní a kvalitní policisté mohli být za svou dobrou práce dobře odměněni a na druhé straně, aby se policie dokázala rychle zbavit těch policistů, kteří porušováním zákonů její dobré jméno kazí. Rovněž jsem kladl důraz na kvalitní celoživotní vzdělávání policistů, kariérní řád i na sociální programy. Mé návrhy byly bohužel přijaty jen zčásti. Podstatné však je, že neprošel můj návrh, který stanovil účinnost zákona již na 1. 1. 2004 a účinnost zákona tak byla odložena. Již v té době jsem upozorňoval na nejistotu, která kolem odložení může vzniknout. Má slova se bohužel potvrdila.

Co se týče výše platů, osobně jsem přesvědčen o tom, že systém odměňování by měl být založen na motivaci k odvádění kvalitní práce a vzdělávání se a za tím účelem by mělo dojít k posílení motivačních, nenárokových složek odměny. Jsem přesvědčen i o smysluplnosti složek, jako jsou odchodné a výsluhové nároky. Výsluhové nároky by měly být koncipovány tak, aby policisté, kteří již nabyli dostatečných zkušeností a mohou policejnímu sboru i občanům, které chrání, přinést nejvíce, aby tito policisté byli motivováni u policejního sboru setrvat, zatímco starší policisté, kteří již svou předchozí kvalitní prací prokázali, že si výhody spojené s výkonem své služby zaslouží, mohli se všemi těmito výhodami odejít a uvolnit místo mladým policistům (mé pozměňovací návrhy v této oblasti můžete nalézt i na tomto webu v sekci Parlament/Zákony).

Vždy však ale platí, že stát může své zaměstnance odměňovat jen v takové výši, jak mu stav jeho financí dovoluje. V tomto směru si i ministerstvo obrany uvědomuje, že některé nároky vojáků (např. v souvislosti s bydlením) je nutno upravit. Jako budoucí ministr vnitra bych však činil vše, abych pro policisty dokázal vytvořil ty nejlepší možné podmínky (mzdové, sociální, pro bezprostřední výkon služby, pro osobní zdokonalování), které policisté potřebují pro řádný výkon služby a kterých se jim dnes bohužel nedostává (nejistota v odměňování, špatné vybavení policistů – zbraně, zimní pneumatiky, uniformy, nezájem vedení apod.).

Děkuji za Vaše názory a připomínky, Ivan Langer