Stránka 1 z 4

Silniční zákon

Napsal: 24.06.2006 12:44
od Návštěvník

Napsal: 12.05.2008 15:19
od cml
Silniční zákon
Zajímalo by mně, jak máte od 1.7.2006 ošetřeny jízdy s DA, ketré jsou otypovány výrobcem na 2+8. To máte všichni řidičské oprávnění skupiny D, popřípadě jak to budete řešit?

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jan Giertl
Postaci C
Ptal jsem se na to primo dopravaka - ucitele a ten rikal, ze DA je specialni hasicske vozidlo s danou vyjimkou a melo by stacit ridicske opravneni C, ale pro jistotu se jeste zeptam,pristi tyden bych to mel vedet

Napsal: 12.05.2008 15:19
od pablo112
DOPRAVA
NĚKDO ŘÍKÁ ano,ALE JE TAKY SPOUSTA LIDÍ CO ŘÍKÁ ne-NESMÍTE.BYLO BY MOC o.k. kdyby to někdo zjistil a bylo to jistý na 100%

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jan Giertl
Ok
podívám se po tom, ale jak říkám,bude to až příští týden ...

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Fanda Kletečka
silniční zákon
Tento problém jsme taky řešili a po zkušenosti že jeden říkal "stačí C" a další "musí být D" jsem napsal na MVCR tiskovému muvlčímu a tem jasně napsal že je hasické auto vybavené VRZem a na to stačí C a pokud si nebudeš jistý ani mojí odpovědí není nic jednoduššího než napsat na ministerstvo a tam ti rádi odpovědí .

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jaroslav K
Poznámka
Tento problém se řešil před mnoha roky. Jelikož od 9 sedadel bylo potřebné oprávnění skupiny D dnes D1, se to vyřešilo změnou OTP na posádku 8 lidí. Tady řeči o tom zda máš vrz či nemáš nemají oporu v ničem ( tiskový mluvčí GŘ není ten, kdo by byl kompetentní ) . Tady by stálo za úvahu výklad ministerstva dopravy, jak to ve skutečnosti je, včetně odvolávky na ustanovení příslušného zákona. K zásahu můžeš, ale od zásahu platí ustanovení vyhlášky, pro každého.
P.S - od 1.7.2006 za jízdu bez platného osvědčení pro danou skupinu dostaneš pokutu a přijdeš o body !!!!!

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Hynek Obroučka
RE: Fanda Kletečka
Tiskový mluvčí Vám napsal pěkný nesmysl, oporu v žádném zákoně to nemá, vždyť by pak mohl i s autobusem s majáky (HZS Plzeň, Ostrava, Olomouc, ČD...) jezdit člověk s "C", což je blbost. Vůbec bych si nedovolil jezdit s vozidlem otypovaným na víc, jak 1+8. Argument, že je na to výjimka opravdu nemá žádnou oporu v zákonech, jakmile by se stal průšvih, řidič by to odnesl - btw.podle nového je jízda s vozidlem, na které namám oprávnění tuším za 5 bodů, ale nerad bych kecal, kyžtak mě někdo opravte. Většina starých Avii se přetypovávala právě z 1+9 na 1+8, aby nebyly problémy, řidičák na bus má málokterý hasič.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Fanda Kletečka
silniční zákon
Taky mi bylo divné při pomyšlení že i autobus má vrz a podle mluvčího bych vlastně teoreticky ho mohl řídit ,ale opravdu mi to takhle napsal i se souvislostí na řízení CAS K25 L101 a tak jsem si myslel že když se zeptám na MVCR tak tam snad musejí vědět co a jak, od čeho tam pak teda jsou? Když se zeptám mají ti správně odpovědět ne?

Jo a pokud jsem se teda mýlil s mou odpovědí tak se omluovám nechci nikoho mystifikovat a doufám že touto diskusí se dopracujem ke správnému výsledku. Přeji všem hezkou neděli

Napsal: 12.05.2008 15:19
od cml
Nařízení z roku 1985
Nevím nic konkrétního, ale zaslechl jsem něco o nařízení z roku 1985 ministerstva dopravy o úpravě - přepisu počtu míst v DA 12. Dostalo se to na bývalou spravu PO (SPO) k řešení. Nevíte o tom nic?

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jiří Adamec
Body
Je to téma ožehavé, protože těch bodů, pokud řidič nemá řídičské oprávnění na danou skupinu, ztrácí hned 7!!!
Těch pět bodů, jak tady někdo psal ztrácí, pokud řídí auto bez platného profesního osvědčení.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Michal Majkl
SDH Doubravice
U nás se to řešilo s odborem dopravy na MU. A nakonec jednoznačné stanovisko, že dlouhá leta jezdí s DA všichni na černo. Máš 2 možnosti. Nechat přetipovat na "C", nedělají žádný problém, nebo mít "D, D1" spolu s profesákem. Teď bych si na to dal opravdu majzla, policie bude asi hodně kontrolovat a myslím, že i hasiče. A hlavně, v těchto autech často vozíš děti na soutěže, a proto jsme se rozhodli, že to dáme dopořádku. Teď už nemá nikdo strach s tím jezdit.
Zdravím, opraudu nedělají problém s přetipováním

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jiří Brzobohatý
jak na přetypování
To majkl: Co po vás na MU požadovali za dokumenty pro to přetypování (potvrzení výrobce nebo autorizovaného servisu apod.) ?

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Tomáš Vacek
silniční zákon
Dobrý den, nerad bych šířil fámy, ale chci se zeptat. V novém siničním zákoně prý mělo být nařízení, že řidiči hasičských vozidel nad 7,5 tuny musí speciální psychologické vyšetření, neurologické vyšetření a vyšetření EEG. Je to to ještě v platnosti nebo už to zrušili.
děkuji za odpověď Tom

Napsal: 12.05.2008 15:19
od cml
Vyšetření.
Toto vyšetření pořád platí i s tím, že si je vždy hradí řidič.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Martin Tonhauser
Re vyšetření
Pokud vím, tak tohle téma tady již proběhlo v jiné diskusi. A bylo sděleno, že se nebude týkat řidičů hasičských vozidel. Takže hasičů se to prostě netýká.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jan Giertl
Nechci tu malovat čerta na zeď,
ale týká se to všech lidí, co řídí vozidla s VRZem a mají profesáky, do padesátky po dvou letech (lékař. prohlídka) a po každý rok. Zákon to nerozlišuje, VRZ profíků jako dobrovolných ...

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Martin Tonhauser
Re: Jan Giertl
Ale skutečně se to tady vyskytlo v jiné diskusi a navíc to proběhlo i v mediích. Tak stoho čerpám a žiju s tím.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jakub Kozák
RE: Martin
No... Ono je sice pěkné, že se o tom mluvilo v médiích, ale bohužel to asi nikoho nezajímá. Směrodatný je zákon, ten je nadevše, takže prozatím pro mě prostě platí, že vyšetření mít musím, ať se mi to líbí nebo ne.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od cml
Vyšetření
Pokud vím já, tak to ze zákona o silničním provozu zatím nikdo nevyňal a jak jsem někde četl, že pro řidiče, kteří řídili už před 1.7.2006 to neplatí, tak to není prvda. Řidiči těchto vozidel, kteří činnost vykonávali již před 1.7.2006 se musí podrobit vyšetřením ke dni pravidelné lékařské prohlídky, nejpozději však do 31.12.2007.