Stránka 1 z 1

HASIČSKÁ HLÍDKA např. na festivalu...

Napsal: 04.06.2006 16:09
od Návštěvník

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Míša Březinová
HASIČSKÁ HLÍDKA např. na festivalu...
Na každé akci (v našem případě to bude hubední festival), která má návštěvnost větší než (nevím přesně) cca. 300-500 lidí musí být přítomna HASIČSKÁ HLÍDKA, neví někdo z vás, co to všechno obnáší??? Děkuji za příspěvky!

Napsal: 12.05.2008 15:19
od FiRan
Hlidka
Hlidka ve slozeni minimalne dvou lidi by mela byt na kazde akci s navstevnosti vyssi nez 250 lidi.. tedy podle me, jisty si uplne nejsem. Kazdopadne PPH se ucastnim, obvykle je praxe takova, ze na misto prijdeme pul hodiny pred zacatkem akce, s poradatelem projdeme mistosti, seznamime se s rozmistenim hasicaku, hydrantu, uzaveru plynu atd.. a prevezmeme zodpovednost. Po skonceni akce zase vsechno s poradatelem projdeme, pokud ma pozarni knihu, zapiseme a jdeme domu.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od RESCUEshop.cz
re: Hlídka
Pokud vím, předpis který by toto jasně upravovoal s celorepublikovou účinností neexistuje. Může se tedy vycházet například z vyhlášky Magistrátu hlm.Prahy č. 15/2003 (platnost samozřejmě jen pro akce v Praze) která jasně ukládá povinnost zajištění hasičské hlídky u akcí s více jak 200 osobami (tzn. vč. účinkujících, pořadatelů a tak, ne jen návštěvníků) bez ohledu jestli je to venku nebo uvnitř. Hlídkou se rozumí minimálně tři hasiči (s komunikační technikou-vysílačkou, o jiném vybavení tam není ani slůvko...) Dost zkušeností s tím pokud vím mají hasiči v Praze-Březiněvsi, jistě ti poradí www.hasicibrezineves.cz info@zachranari.net

Napsal: 12.05.2008 15:19
od FiRan
RE:RESCUEshop.cz
Zabyva se ta vyhlaska nejakym zpusobem i oznacenim ci uniformou techto hlidek? A propos tu vysilacku maji jen jednu a komunikujou s OPIS? Nebo ma kazdy clen hlidky jednu a pouzivaji ji pro komunikaci mezi sebou..?

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Ondřej Dostál- Oskar
počet lidí
ohledně počtu lidí na hlídané akci:tuším, že, pokud se jedná o uzavřené prostory, je minimální počet 200 lidí a na otevřeném place 500 osob.Ale nejsem si jistej, protože se to zhruba před 2-3 rokama měnilo.My osobně hlídáme hlavně plesy, závody, pouť a tak.Oblékáme se podle příležitosti:na ples chodíme ve vycházkových uniformách a na zbytek v normálních PS II nebo v zásahovém odbleku(PS III nebo IV).Co se týká vybavení, tak na plesech s sebou nenosíme nic(RHP a hydranty jsou po celé budově), na pouti máme RHP u jednoho za stánkařů(u sebe máme jen PYROCOOL sprey) a na závodech (cyklistických) RHP máme pouze v autech(CAS a DA), protože ty kluci nejezděj zas tak rychle, aby se jim zapalovaly kolečka:-)

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jakub Kozák
RE: Jirka
Vysílačky samozřejmě jen na vlastní komunikaci. Ručkou se na OPIS stejně dovoláš jen horko těžko, to bys musel být blízko. Takže ručky na nějaký volnější kanál (máme na to (i vy) vyhrazený kanál 2 (bývalý okresní) a je to ;)

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jiří Sucharda
Kluci moji zlati,
resi to predevsim Pozarni rad obce, coz je povinny a zavazny dokument a vychazi ze zakona o PO a ridi se pritom "Nařízením kraje, kterým se stanoví podmínky k zabezpečení požární ochrany při akcích, kterých se zúčastňuje větší počet osob." Ukolem techto pozarnich hlidek (ktere musi proskolit osoba odborne zpusobila dle § 11 zak.) a musi byt min. 2 clenne neni hasit, ale zejmena provest rychlou, bezpecnou a organizovanou evakuaci osob a az v druhe rade resit nejake jine ukoly. V prvni fazi tedy oznami telefonem na OPIS problem ktery resi (pak uz neni v prubehu akce na volani cas) a zahaji objektovou evakuaci osob. Pokud je uhaseni pozaru bezpecne v jejich silach, provedou jej. Jirka

Napsal: 12.05.2008 15:19
od RESCUEshop.cz
re: Jirka Opálka
Vysílačky pro zajištění komunikace mezi sebou.
Oblečení upraveno není, pokud vím z praxe, zpravidla kluci chodí v PSII a kabát, boty, přilbu, opasek mají v autě (taktéž i PHP a jednu hadici s produdnicí, jelikož v objektech ne vždy jsou vybavené hydranty). Úkolem hlídky je sledovat rizika a jak již bylo řečeno zajistit v případě potřeby evakuaci.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od DobsHK
Asistence
U nás v Hradci Králové je tato činnost upravena vyhláškou hejtmana kraje.Požární asistence se provádí při akci s počtem více než 200-300 lidí.Jednotky SDH města jsou oblečeny standartně do PS II,zásahové obleky(Fireman) a přilbu si necháváme buď v autě nebo si je bereme sebou na stanoviště.Pokud je stanoviště mimo vozidlo,bereme si sebou lékárnu a dva ruční hasící přístroje.V průběhu akce provádíme pravidelné obchůzky a kontrolujeme riziková místa.Každá hlídka má nejméně jednu radiostanici.Komunikace probíhá přes volný kanál SDH,který je na královéhradecku k dispozic.Jedna stanice je naladěna na okresním kanálu(tu má většinou velitel.Na konci akce provedeme konečný průzkum a místo předáme odpovědné osobě.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Míša Březinová
Jsem z toho daněk
Doufám, že se někde nakonec dozvím jak to teda je. Zkusíme to přímo na městském úřadě F-M, doufám, že mají nějaké své pravidla.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od FiRan
Re: Garganulka
Muzem o tom nekdy pokecat osobne, mam pocit ze podle prezdivky chodis i na akce kde delam hlidky ja, neni tak? Bilovec...?

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jan Fiurášek
Hlidka
Letos nas sbor bude jiz potreti vypomahat na koncerte v sousedni obci!Nevim jak to je presne dle zakona ale u nas se jednalo spis o poradatelskou sluzbu,zejisteni neprostupnosti hranic arealu,poradkova sluzba atd.!Jak tu uz rekli ostatni,vetsina kluku v PS II,vysilacky na svem kanalu,spolu se ctyrmi kluky kteri meli na starost cisternu v zasahovych oblecich Fireman!

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Radek Luža
A co diskotéka ??
Totéž by mělo platit i na diskotéce, jelikož tam je min. těch 200 lidí. Ale to už by měla být věc majitele pokud se nemýlím ?

Napsal: 12.05.2008 15:19
od František Havlíček
Vyhlášky krajů
Nejde jen počet účastníků. Těch 200 osob nemusí být na akci přítomno, ale rozhoduje kapacita objektu podle stavební a požární dokumentace. Vyhlášky obcí musí být v souladu se zákonem a vyhláškami krajů. Vyhlášky se v jednotlivých krajích lisí jen v detailech. Jihočeši např.mají vyhlášku propracovanější o ustanovení že pokud se organizátor proti zamítnutí pořádání akce z důvodů PO proti rozhodnutí odvolá nemá toto odvolání odkladný účinek. bylo by zajímavé porovnat jakou úroveň mají tyhle dokumenty v různých krajích. V jihomoravském kraji nemají např. vyhlášku žádnou, vedoucí jejich právního odboru tuto problematiku označila za „právní past“. Podle zákona požární hlídka nemusí být hasiči, pokud to však jsou stejně musí být před akcí poučeni k tomu oprávněnou osobou. Požární hlídka musí být označena, viděl jsem na akci v Českých Budějovicích hlídku označenou vizitkou Požární hlídka připnutou na košili a myslím, že to neodporovalo zákonu. na www.hasici.cz jsem zkusil před rokem rozpoutat diskuzi na tohlr téma v souvislosti s CzechTechem, ale brzo vyšuměla.

Napsal: 12.05.2008 15:19
od Michal Šmejkal
hlídky
ve středočeském kraji to například upravuje NAŘÍZENÍ STŘEDOČESKÉHO KRAJE č.4/2002 kde se mimo jiné stanoví že počet členů je minimálně 1+2 hlavně pořadatel by měl mít vyjádření HZS pokud tam jsou nějaké pyroefekty otevřené ohně atd ta hlídka se zřizuje pokud počet osob v uzavřeném prostoru je nad 200 osob a ve venkovním je to nad 300 osob kdyžtak koukni na naše stránky myslím že tam něco o tom máme už nějakej ten rok služby poskytujeme www.hasicipribram.cz

Napsal: 12.05.2008 15:19
od
Požární asistence
Zdravím přítomné a několik poznámek k tématu. Co se týká zajištění požár. asistencí, tak to upravuje nařízení hetmana kraje, pro akce s větším počtem osob, které si můžeš pro svůj kraj najít na www.vestniky.cz, nebo toto může upravovat vyhláška obce nebo města. Za toto zajištění zodpovídá vždy pořadatel akce a v nařízení je dáno, že je u akcí s více jak 200 osobami uvnitř budovy nebo více jak 900 osobami na volném prostranství. Dále pořadatel má za povinnost zpracovat tzv. Technicko - organizační zabezpečení, kde uvede nezbytné údaje o akci a opatření k zabezpečení bezpečnosti v případě vzniku požáru, - unik, východy, vod. zdroje, hydranty, elekto - hl. vypinač, rovněž i plyn, postup evakuace, způsob prvního zásahu atd. Zpracovává osoba odbor. způsobilá dle § 11 zák. o PO, jak píše Jirka Sucharda a pozor pánové, rovněž musí proškolit požární asist. hlídku ( lidi z JSDH) na danou akci. Pokud jsou stejného typu stačí zaškolení na dobu 1 roku. O asistenci se musí provést s pořadatelem zápis před začatkem akce, v průběhu a na závěr. Rovněž proškolení musí být na papíru a podpisy všech členů asistenční hlídky. Asistenč.hlídka nemusí být přímo hasiči, ale i osoby z pořadatelů, které jsou náležitě vyškolené a označené. Pokud to budete zajišťovat jednotka SDH doporučuji sepsat smlouvu o akci mezi zřizovatelem (obec, město) a pořadatelem akce. Asistence by měla být rovněž nahlášena no Operační středisko HZS. V případě zjištění hrubých nedostatků by akce neměla být záhájena nebo v průběhu přerušena. Nesmějí být zamčeny únikové východy !!! Na začátku se to zdá jednoduchá záležitost, ale není tomu tak a je to velmi náročné na administrativu. Pokud budete vše mít, tak jak má a něco se stane, tak jste krytí. Myslím tím třeba úraz člena JSDH při výkonu asistenční hlídky atd. V HK je to velká část činnosti jednotek SDH a věnoval jsem tomu v minulosti mnoho času, aby bylo vše OK. Nyní o víkendu, již od čtvrtka až do pondělí 17 - 21.8.zajišťujeme akci HIP HOP kemp 2006 (přibližně 15 - 20 tis. lidi) z celé Evropy. Směny po 12 hodinách 16 lidí na směnu, 2 stanoviště(CAS + DA) + mobilní OPIS ve vozidle Praga V3S. Loni jsme na této akci měli 26 událostí (požáry, ošetř.prv.pomoci, tech.pomoc atd.) A vše zajišťují kluci z JSDH, jsem na ně fakt hrdej s jakým nadšením to dělaj. Uvidíme jak to dopadne letos. V každém případě je to pěknej záhul a makačka. Omlouvám se všem, že jsem se moc rozepsal, ale je to na dlouhé povídání.Přeju hezké dny.

Napsal: 04.12.2012 10:15
od Míra
Zdravím, pročítám celou diskuzi a nikde jsem se nedočetl jestli požární hlídka složená s členů JSDH vypisuje zprávu o zásahu po ukončení takové kulturní akce? Děkuji za odpověď.

Napsal: 04.12.2012 11:48
od Jiří Kliment
Pokud ji na akci vyslal OPIS formou výjezdu - ano. Jinak se nejedná o zásah, ergo netřeba zasílat zprávu o zásahu. Nicméně není od věci nějaký záznam vyhotovit a archivovat. Čert a berňák nikdy nespí.