Stránka 1 z 4
Služební zákon
Napsal: 01.10.2005 18:38
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jenek
Služební zákon
Bude renta zrušena?
Napsal: 12.05.2008 15:18
od kozlik
Služební zákon
Doufám,že služební zákon zůstane takový jaký je a že se nic měnit nebude.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jenek
Služební zákon
A já zase doufám,že konečně všechny ty výhody co má jen vybraná sorta hasičů konečně zrušeny budou.Nevím,proč by jedni hasiči měli mít renty,hodnostní příplatek,mzdové zařazení dle zákona 330/2003 podle přílohy č.4 což je tabulka s největšími mzdami ve státní sféře,vyjímky ze zákoníku práce,ozdravné pobyty a různé jiné výhody.Ostatní hasiči,kteří vykonávají zcela stejnou práci ti už výhody nepotřebují,ale zákony PO ČR a nařízení vlády nebo vyhlášky ministerstva vnitra splňovat musí.Státní hasiči si dokáží sami pro sebe vždy zajistit co uznají za vhodné,ale vždy zapomenou na ostatní hasiče v ČR.Hasič z povolání - tento termín je jasný,ale už málo lidí ví že do této skupiny patří dvojí veřejní hasiči,jsou to příslušníci HZS ČR a tzv.Členové jednotky sboru dobrovolných hasičů obce,kteří vykonávají službu v jednotce jako svoje hlavní zaměstnání.Příslušníci samozřejmě užívají všechny výhody,které si v právních předpisech prosadili a ČLENOVÉ ti musí:dnes musí mít i maturitu,protože dle nařízení vlády 330/2003 kdo je zařazen v 6 a vyšší platové třídě musí mít maturitu,ale mzdové zařazení už členové mají podle přílohy č.1 což je tabulka s nejnižším mzdovým ohodnocením.Dále musí absolvovat stejné kurzy jako příslušníci ve vzdělávacích zařízeních ministerstva vnitra.Tak že po odborné stránce musí být na tom stejně jako příslušník,ale bez veškerých výhod příslušníka.Tak to se mi zdá divné.Už jen to je nesmysl,že i když všichni nebo většina ČLENOVÉ vykonávají službu v jednotce jako své zaměstnání pořád jsou to ČLENOVÉ JEDNOTKY SBORU DOBROVOLNÝCH HASIČŮ OBCE,protože zákon nepřipouští to,že by si obec mohla zřídit SVŮJ OBECNÍ ZÁCHRANNÝ SBOR.Vlastně můžou jen ty co si Státní hasiči prosadili do zákona Prahu,Ostravu,Brno atd.Podle mě když je někdo ZAMĚSTNÁN JAKO HASIČ tak to nemá s dobrovolnictvím nic společného,ale možná se mýlím. Zdá se mi tak trochu,že si HZS ČR hraje na vlastním písečku.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od J P
re Jenek - vzláštní sorta hasičů
Jen pro upřesnění - právní předpis č. 330/2003 Sb. není zákon, ale nařízení vlády, a příslušníkům HZS ČR příluší platový tarif nikoli dle přílohy č.4, ale č. 5 tohoto předpisu. Ale nikdo učený z nebe nespadl, a tak případná drobná nepřesnost zde nemá žádné neblahé následky. Ale z celého toho příspěvku na mě kouká taková ta nepěkná vlastnost malého českého občana - když já mám h... tak ať soused, sousedi, spolupracovnci, ostatní občané ...atd. ho mají také. Je to dosti tristní, když jedni hasiči závidí druhým, že mají jiné právní postavení a že jedny platí stát a druhé třeba obec.Je dosti smutné, že jako hasič přeješ jiným hasičům, aby se měli hůř, a aby jim byly sníženy platy a odebráno to, co vidíš jako nezasloužené výhody, a co jsou ve skutečnosti leckdy chabé kompenzace za jejich dosti nezáviděníhodnou práci. Tady trochu pláčeš na špatném hrobě. To, že členové JSDHo kteří službu v jednotce mají jako své hlavní zaměstnání jsou takto ohodnoceni, určitě nezpůsobili příslušníci HZS ČR. Jejich pracovní činnost spočívá jaksi v něčem poněkud jiném, než ve tvorbě platových tarifů pro členy jednotek JPO II, kteří tam eventuálně slouží.Taktéž určitě si "státní hasiči" neprosazují do zákonů, co se jim zlíbí. Státní správa přece zadarmo kromě sebe nikomu nic nedá, a ty některé změny k lepšímu v oblasti mezd a sociální politiky za posledních zhruba 15 let jsou především zásluhou silného odborového svazu pod vedením JUDr. Vladimíra Mühlfeita. Opravdu není vina příslušníků HZS ČR, že dobrovolní hasiči v JPO II kteří tam slouží jako své hlavní zaměstnání bohužel nemohou mít tak silný odborový svaz.Zcela odmítám nařčení, že příslušníci HZS ČR jsou nějaká vybraná sorta hasičů - žádná taková vybraná sorta neexistuje. Hasiči se sice určitým způsobem dělí, ale rozhodně ne do nějakých sort notabene vybraných.Často se potkávám se dobrovolnými hasiči různých obcí při různých příležitostech, ale zatím mně nikdo z nich ani nenaznačil, že "státní hasiči" jsou nějaká vybraná nebo nadřazená sorta. Jistě, různých názorů je i mezi dobrovolnými hasiči spousta, ale zatím to vypadá, že ty nepříjemné třeba přede mnou neprobírali. Naopak, pokaždé si dobře porozumíme, je-li čas, popovídáme, bez problémů respektujeme vzájemně svou práci a své pozice. Nikdy jsme se nebavili na téma, že jedni mají tolik a tolik výjezdů ročně, ti druzí zas tolik a že tedy jedni jsou lepší a podobné další hloupé úvahy. To přeci všichni vzájemně ví, že třeba na některé vesnici mají pár výjezdů za rok a ti "státní" třeba stovky. Ale nikdo se o tom ani slovem nezmíní. A i když mají zásahů i zkušeností často o hodně méně, bez jejich pomoci by to mnohdy ani nešlo a žádný velitel se ani neodváží pomyslet, co by se stalo, kdyby k zásahům, kde je to třeba, se nedostavily toužebně očekávané jednotky "dobráků". A ocenit jejich spolupráci a poděkovat po každém zásahu je samozřejmost.Ještě bych se chtěl zmínit o výroku " ostatní hasiči, kteří vykonávají zcela stejnou práci..." - tak to je mírně řečeno dosti nepřesné. Nikdy jsem se nepouštěl do nějakého srovnávání - vy jste JPO II, III, nebo V a tak můžete dělat jen tohle a onhle, a my jsme jednotka s okresní anebo krajskou působností a tak můžeme dělat zas spousty dalšího. Ty rozdíly tady jsou a všichni o nich vědí, práce to rozhodně stejná není. A není potřeba to nějak zdůrazňovat a probírat se tím. Ale na druhou stranu - výraz "zcela stejná práce" není na místě. Ať už je to kvantita nebo kvalita. Je přeci zřejmé, že možnosti jednotky JPO II mají určité meze, nechtěl bych se ale pouštět do polemiky, na jaké druhy zásahů jsou vybaveni, jestli jsou určeni k zásahům na nebezpečné látky a jak jsou na to vybaveni, např. kolik mají obleků OPCH 90 a jak s nimi cvičí, zda jsou schopni zásahu na událost s radiačním rizikem, a co např. lezecká skupina, a nebo jak jsou na tom s protižárovými obleky tyu OL 2, a co územní působnost a dalších spousty otázek i méně příjemných bych mohl vznést. Ale to se nehodí, rozumný a soudný člověk si odpoví sám, a ani nebude mít zájem o polemiku na toto téma. A i ta odborná stránka se jeví poněkud jinak, než pisatel uvádí, ale i tady není problém udělat si správný názor a tak není nutno se o tom nějak podrobně zmiňovat.Zkrátka - "státní hasiči" nemohou za to, že případná služba dobrovolných hasičů v JPO II je mizerně placená, a příspěvěk autora Jenka, nebo Jeneka se mně nelíbí, je z něho cítit jakási zášť nebo závist vůči hasičům HZS ČR a v tomto případě jsem se musel ozvat. Za svoji práci si tohle "ocenění" nezaslouží.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od
kluci
to je moje řeč!!!
ono" to samé" není vždy" to samé"
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jiří Sucharda
Ad J P
Jak je nekde nejaka mela, musim byt u toho. Ne ted vazne a pokud mozno bez emoci a vecne. To co popsal kolega Jenek sis mozna vylozil pouze podle toho, jak to vidis ty a je to logicke. Ja jako neplaceny hasic jsem to pochopil jako povzech nad tim, ze jednotky JPO II leckdy delaji stejnou praci jako jednotky JPO I, ale presto jsou mezi nimi propastne rozdily. Pokud rikam stejnou, tak si zatim stojim, pochopil jsem tve zkusenosti z vetsiho mesta, ale u nas na venkove nejsou detasovane pracoviste na prilis vysoke urovni. Nemam ted na mysli uroven odbornou zajistovanou skolenim apod., ale uroven vybaveni, techniky a hlavne pocetni stav. Prijede-li na misto udalosti jednotka HZS (v pocetnim stavu 1+3) vybavena 12-ti letym vozidlem Tatra, dychaci technikou Saturn, na druhou stranu jednotka JPO II (v pocetnim stavu 1+7) novym vozidlem, dychaci technikou Draeger a stejnymi obleky, botami, prilbami, radiostanicemi apod. Oboje hasici absolvovali pred lety stejny nastupni kurz, v soucasne dobe zdravotni prohlidky, odborne kurzy apod. To vubec nevzpominam jednotky JPO VI (podnikove hasice). Zabezpeceni jednotek je vsak naprosto odlisne - 24 hod smena, 12 hod smena, volna, lazne, ozdravne pobyty, pojisteni apod. Ja myslim, ze prave sem asi miril prispevek Jenka (a byl bych nerad kdybych se zklamal), tj. ne klin mezi jednotlive slozky hasicu, ale jejich posuzovani v celkovem meritku. V soucasne dobe asi spise vidime opak (uz jsem to jednou psal) tj. ne zavist a snaha o zruseni vyhod pro hasice, ale z druhe strany - budte hodni, potichu, do niceho nerejpejte at nam to vyjde a vy si delejte co chcete. Je to mozne prehnane, ale hlavni problem v celem systemu vyustujici az do teto diskuze je prave nejednotnost systemu pozarni ochrany a hlavne nekoncepcnost az bezkoncepcnost, kdy kazda slozka resi pouze svoji existenci a soje "lobby". Zatim ahoj Jirka
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jenek
Můj názor
Byl by jsem moc rád kdyby jsi tady řekl kolikrát za jakou dobu vaše jednotka s okresní působností vyjíždí k chemickým haváriím,nebo na to že by byla někde radiace.To co jsem psal za tím si stojím a hasiči,kteří vykonávají službu v jednotce jako své hlavní zaměstnání jsou co se odborné stránky týče zcela stejně jako příslušníci HZS,protože absolvovali stejný základní kurz,stejný kurz strojní služby,stejný kurz chemicko-technické služby,stejný kurz taktického řízení jako příslušnici HZS ČR,který musí co pět let obnovit.Co se týče vybavení tak můžu říci že některé jednotky JPO II jsou lépe vybaveny než některé stanice územních odborů HZS.Jirka tady zcela správně nezapomíná na HZS podniku,kteří jsou odborně a mnohdy i technicky lépe vybaveni než některé stanice HZS ČR.
J P nejprve se omlouvám za špatné zařazení do tabulky,ale myslím že to není až tak podstatné,ale všichni víme že je to tabulka s nejvyššími mzdami ve statní správě.
J P a řeknu ti jednu věc,že jsem tady nepřišel do nikoho rýpat,ale pouze ukázat,že existují hasiči KTEŘÍ VYKONÁVÁJÍ ZCELA STEJNOU PRÁCI ZA DALEKO MENŠÍ MZDU.ŘEKNU TI JEŠTĚ JEDNU VĚC,ŽE SI PAMATUJI KDYŽ JEŠTĚ NA CENTRÁLNÍ STANICI SLOUŽILI JEN VELITEL STANICE,VELITEL ČETY,VELITELÉ DRUŽSTEV,STROJNÍCI, HASIČI A SPOJAŘKA.A jak je to teď víme určitě všichni.A aby měli všichni tzv.příslušníci nárok na rentu a všechny ostatní výhody když to šlo a někde pořád ještě jde bez nich mi připadá hloupé.DÍVÁM SE NA TO Z POHLEDU OBČANA ČR,KTERÝ SI PLATÍ DANĚ A KTERÝ VÍ JAK TO SKUTEČNĚ U HASIČŮ JE.
Takže dle mého názoru Když se novelizovaly zákony V PO tak tam nedílnou součást prosazovali jistí příslušníci,kteří ač věděli že jsou i jiní hasiči než státní prosadili vyjímky pouze pro sebe.
Doufám,že poslanci dostanou rozum a když už dali obcím povinnost zajistit v obci zásah jednotky tak dají do zákona to že si OBCE BUDOU MOCI ZŘÍDIT SVŮJ HASIČSKÝ ZÁCHRANNÝ SBOR na který sdruží prostředky třeba deset obcí.VĚŘÍM,ŽE NÁKLADY NA PROVOZ TOHOTO SBORU BUDOU MENŠÍ NEŽ NA STANICI ÚZEMNÍHO ODBURU HZS KRAJE.
Jinak nemám proti státním hasičům vůbec nic.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Pavel Vítek
Úspora?
To:Jenek
A jakou si asi tak představuješ úsporu finančních prostředků při zřízení HZS obce? V našem bývalém okrese je skoro 100 obcí a jsou tam 3 stanice HZS. To jich má být 10? Dobře. Jsou to malé obce blízko sebe. Někde budou velké a dál od sebe. Ale pokud chceš zajišťovat dobráky to samé, co dělají profíci HZS ČR, tak na tom budeš finančně stejně - stejná technika, výcvik, vybavení. Pokud nechceš zpomalit dobu výjezdu, tak budou muset sloužit stejné směny - permanentně. A v noci ti za stejné peníze jako ve dne nikdo sloužit nebude. A služební poměr ke státu není jen o jiné tarifní tabulce - jsou tam i povinnosti (kvalifikace např.). No a jestli úsporou míníš úplné oddělení výjezdu a denních zaměstnanců (prevence, krizové a havarijní plánování, ochrana obyvatelstva), popř. zrušení těchto činností u HZS obce (u dobráků by to asi nebylo možné), tak to je fantazie. HZS roku 2005 je úplně někde jinde než VPÚ v 70. letech. Mokrých kolegů si vážím, ale můj rozhled nekončí tam, kam dostříkne proudnice. Musel bys prostě některé činnosti, které lidská civilizace nutně přináší, delegovat jinam. A opět. Kvalifikovaný člověk to zadarmo dělat nebude. Systémová změna je určitě nutná. I já to cítím. Ale nevím, jak bys chtěl udělat ty. Současná existence profíků a dobráků je zkrátka nutná. Úvahy ode zdi ke zdi (rušit jedny nebo druhé) jsou nesmysl. Razantní přebudování modelu existujícího desítky let je problematické.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od J P
ještě se ozvu
Původně jsem uvažoval, že už zanechám diskuze na takováto témata, ale protože se tu objevily věcné příspěvky, se snahou o rozumnou argumentaci, tak já se ještě ozvu, ale dnes už ne, je pozdě.
Tak se zatím tady mějte.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jakub Kozák
Finance
Ono financí nebude nikdy dost, pokud se budou zbytečně a nákladně duplikovat působnosti jednotlivých složek IZS. Mluvím z vlastní zkušenosti - proč mají hasiči chemiky, když je mají vojáci? Nebo naopak...
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jenek
re Pavel Vítek
Pavle klidně si dovedu představit více stanic s menším počtem sloužících hasičů rozmístěných po okrese.Třeba v Dánsku se dislokace jednotek přesouvá dle potřeby.Pavle stejná technika,výcvik a vybavení je dnes už i u mnohých JPO II.Dobu výjezdu zpomalit nechci,protože mnohé JPO II jsou složeny ze zaměstnanců,kteří slouží také na stanici 24h,ale s tím rozdílem,že po šestnácti hodinách přecházejí do pohotovosti.Samozřejmě jak ty tu píšeš ne za stejné peníze jako přes den,ale samozřejmě menší,protože jsou v pohotovosti a až vyjedou teprve se jim počítá výkon práce.Kvalifikaci tu nevím jakou myslíš ty,ale mokří hasiči HZS ČR a mokří hasiči JPO II kteří vykonávají službu v jednotce jako své zaměstnání mají zcela stejnou kvalifikaci.Jak to píšeš tak úsporu vidím především ve mzdách(jiná tabulka,u HZS obce by nebylo hodnostní,protože nechápu když každý bere peníze za to,že je zařazen podle funkce proč by měl dostávat peníze ještě za hodnost?)Ti pracovníci,které jsi tu vypsal (prevence, krizové a havarijní plánování, ochrana obyvatelstva), ti už dávno na obcích pracují,prevence-stavební odbor kde již jsou pracovníci s odbornou způsobilostí,odbor krizového řízení také na obecním úřadě máme,ochranu obyvatelstva také obec řeší vždyť jí to vyplývá přímo ze zákona.Takže všechny úřední činnosti,které tu píšeš mohou,nebo již jsou odbory obecních úřadů obcí z rozšířenou působností.Tak že mi to nepřipadá jako fantazie,ale realita. Aspoň by ubylo jedno razítko při vyřizování stavebního povolení.To jak ty tu píšeš dobráci-to si myslím,že je nesmyslný název pro hasiče,kteří jsou hasiči z povolání,ale jistě zákon to říká obecní hasiči jsou ČLENOVÉ,aby oddělil obecní a státní.To vím,že HZS ČR je dnes jinde úředníků je dnes tolik co hasičů ve výjezdu.A tady by jsem viděl úsporu především.Kvalifikovaný člověk na obecním úřadě tyto činnosti již dělá a bez výhod,které přináší služební poměr a služba u HZS ČR.Nic v tom problematické nevidím,takže si myslím,že se toho stejně dočkáme.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Pavel Vítek
Re: Jenek
Jak už někdo v této diskusi psal: nevím odkud jsi (obec, obec s přenesenou působností, obec s rozšířenou působností) a jak dobře to u vás funguje. Z tvých názorů odhaduji, že jsi v JPO II. Tak to vezmu postupně a obecně. Současný systém je založen na tom, aby se lidem v celé republice dostalo zhruba stejně kvalitní pomoci v přijatelné době a aby to zároveň moc nestálo. Proto byly zhruba před 35 lety ustanoveny VPÚ, proto se nyní sjednocuje vybavení na ÚO jednotlivých krajů (alespoň v Pard. kraji ano). A abych reagoval na tvoje názory:
ad vybavení: Mohl bys nastínit, jak by byla vybavená taková jednotka HZS obce? Jsou detašky s 1 CAS s rozšířeným technickým vybavení, jsou i detašky s CAS, RZA a výškovou technikou. Jak bys zvládl systematizaci vybavení, kdyby HZS obce vznikaly "odzdola" tj. iniciativou obcí a slučováním financí. To je možné už dnes, ale je to problém. Lokálpatriotství totiž k hasičině dost patří a proč platit JPO II za kopcem, když můžu mít svou JPO V, že. Taky jsou chudé a bohaté regiony, ochotní a míň ochotní starostové. To mají lidé v 1. případě mít pomoc na dosah a v 2. případě zhebnout? A co když v "chudé" oblasti havaruješ s autem? Jakousi rovnost může zajistit jen stát - u všech nebo teoreticky v budoucnosti kraj - na svém území. Drobit to níž pokládám za nesmysl, protože jsou ORP s 5 obcemi a taky se 100 obcemi.
ad pracovní doba a platy: U HZS ČR je nerovnoměrně rozdělená pracovní doba 16 hodin výkon služby + 8 hodin pohotovost (viz. zákon o HZS i návrh zákona o SP). Hodnostní by mělo zcela odpadnout, ale co si budeme namlouvat - hlavní je konečný součet na výplatnici a je jedno, z kolika a jakých položek se skládá mzda. A co vlastně brání starostovi, aby "své" hasiče odměňoval víc. Tabulka tarifů je jen základ, pak jsou nenárokové složky mzdy, rizikový příplatek. Nepočítám jiné možnosti - neplacení poplatků, slevy v zařízeních města apod. to se taky počítá. U služebního poměru jsem kvalifikaci uvedl jen jako příklad. Máme i jiné povinnosti, které zaměstnanec nemá. I proto jsme víc odměňováni - třeba za povinnou loajalitu ke státu.
ad počet úředníků a razítko navíc: Že je na krajských ředitelstvích přeúředníkováno, vidím sám denně. Uznávám to, i když pálím do vlastních řad. Ale názor, že úředníci na obcích zvládnou sami natolik složitou problematiku, jako je požární prevence, krizové a havarijní plánování apod. mi přijde bláhový. Nebo snad myslíš, že průměrný preventista obce zvládne odborně posoudit objekt silničního tunel, hypermarketu nebo továrny? Pochybuju. Navíc je obecní úředník pod tlakem starosty a co jsou mnozí schopni udělat, je někdy neuvěřitelné. To prostě musí posuzovat někdo nezávislý na politice a pokud možno s dostatečnou pravomocí - i proto to razítko "navíc".
No a když tak zmiňuješ to Dánsko. Různé země šly různou cestou. Nedá se roubovat jeden systém do druhého. Např. ve Francii je za PO zodpovědný prefekt departmentu. Jen na něm záleží, jestli svůj systém jednotek založí na profesionálech, dobrovolných hasičích nebo kombinací. Ale jak jsem slyšel osobně o francouzských hasičů. Dobrovolní mají stejné problémy, jako my (uvolňování z práce atd.) a jen profesionální jsou moc nákladní. Takže asi bude nutná koexistence obojích. Vzpomínám, jak cca před 15 lety šly debaty typu: profesionálové všechno udělají sami - zrušíme dobrovolné jednotky a taky naopak. Pak se ukázalo, že to prostě nejde. Je potřeba mít kostru (HZS ČR, která bude zajišťovat výjezdy vždy a všude, rychle a alespoň v nějakém počtu) a svaly (JSDH - sice pomalejší, méně a ne speciálně vybavené. Zato disponující více lidmi). To je podle mě jediná schůdná cesta. I do budoucnosti. Zbývá jen vyřešit pár "detailů" jako je katastrofální stáří techniky, úroveň ochranných pomůcek, ochota zaměstnavatelů pouštět zaměstnance na výjezd apod.
Trvám ale na tom, že stát musí zajistit bezpečnost všem občanům stejně a tvůj model by to nezajistil.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jenek
re Pavel Vítek
Odkud jsem je úplně jedno,ale pochop jednu věc,můj model by nerušil HZS KRAJŮ.Byly by zřízeny opěrné body v kraji,které by vyjížděly na vyžádání,k událostem většího rozsahu. Lokálpatriotství je obrovský problém hasičů,ale já si myslím,že občanovi je zcela jedno odkud jednotka přijede.Důležité je v jakém čase přijede a s jakými silami a prostředky.A řeknu ti,že dislokace jednotek HZS někdy není taky v pořádku když na některá místa jednotky HZS kraje přijíždí mnohdy i za 40 min a to nemluvím o zimním období.(Jen když mluvíš o tom zhebnutí)Mě je jasné,že plošné pokrytí nemůže být bezchybné,že se všem nedostane stejně,ale občan se zajímá za jakou dobu přijeli hasiči a začali hasit jeho majetek.Takže je to jen jakási rovnost jak tu píšeš.S těmi mzdami sám víš,jak to chodí když máš něco dané právními nařízeními dostaneš to na co máš nárok a ani o korunu víc,ale jinak máš pravdu.To by se ti jistě líbilo kdyby jsi místo mzdy dostal slevu do krajského divadla že?CHA CHA!
To jsem rád,že s tím rozpukem náměstků náměstka nesouhlasíš.
To s tím krizovým plánováním:možná o tom nevíš,ale ty odbory už jsou na obci zřízeny a jsou tam zaměstnaní dva vysokoškoláci,co se týče těch mostů stejně hlavní slovo má stavební odbor zase na obci,který schvaluje veškerá stavební povolení v dané lokalitě to třeba 30 obcí.Zase si myslím,že vzdělání úředníků zaměstnaných na obecním úřadě vykonávajících státní správu(nepodléhají starostovi, ale státu což jsme našli tu nezávislost)je zcela v pořádku,protože je opět vysokoškolské,tak si myslím,že tunel,nebo hypermarket stejně posuzujou.A kdyby to nestačilo tak by klidně ti vaši úředníci mohli přestoupit na obecní úřady s rozšířenou působností třeba na stavební odbor což by byla velká úspora protože by nedostávali takové mzdy,ale mzdy obyčejného úředníka.Co se týče toho preventisty tak obecní úřad má několik odborně způsobilých osob,které můžou posuzovat stavby.To jek tu píšeš že HZS bude zajišťovat výjezdy vždy a všude a JSDH budou svaly se mi nelíbí.Chceš snad říci,že HZS ČR tzv.kostra JE TU NA ŘÍZENÍ JSDH A JSDH JSOU NA PRÁCI?MŮJ názor je že můj MODEL BY TO ZAJISTIL A ZAJISTÍ,PROTOŽE JEN KDYŽ SI VZPOMENU NA POVODNĚ 1997 TAK SE K NÁM HZS ČR VŮBEC NEDOSTL A OBCE SE MUSELY POSTARAT O SEBE SAMY.TAK KDE JE VŽDY A VŠUDE?MŮJ NÁZOR JE ŽE OBDOBÍ ZLATÝCH STŘÍKAČEK POMALU HZS KONČÍ OD POVODNÍ UŽ UBĚHLA NĚJAKÁ DOBA.MŮJ NÁZOR JE,ŽE STÁT NEMÁ FINANČNÍ PROSTŘEDNKY A ANI JE MÍT V BRZKÉ DOBĚ NEBUDE TAK BUDE POMALU VŠE PŘEVÁDĚT NA OBCE A POKUD OBEC BUDE CHTÍT ZABESPEČIT SVÉ OBYVATELE BUDE SE MUSET SPOLEHNOUT SAMA NA SEBE.DOBRÝ PŘÍKLAD JE POLICIE ČR A OBECNÍ POLICIE.JEDNOTKA POLICIE ČR KDYŽ JÍ OBČAN POTŘEBUJE PŘIJEDE ZA 30 - 60 min.POLICIE OBECNÍ JE DO 10 min NA MÍSTĚ.DNES MÁ OBECNÍ POLICIE NESROVNATELNĚ LEPŠÍ VYBAVENÍ NEŽ POLICIE ČR.KDO VÍ JAK TO BUDE V BUDOUCNU U HASIČŮ?
Napsal: 12.05.2008 15:18
od
Poznámka
Pročítám příspěvky a zdá se mi, že jsme v roce 1990. Tehdy taky řinčely zbraně, zrušit placené hasiče, jednotky obcí je zastoupí. Závodní si taky pekly na svém písku. Došli jsme tam, kde jsme. Začíná se aplikovat novela 247/2001 Sb. v oblasti plošného pokrytí, kdy se dozvíme koncem roku co tato novela přinese. Obce mohou sdružovat prostředky, a pokud nemají tyto prostředky, mohou zřídit požární hlídku.
I kdyby stát snížil daně a dal je obcím, nemyslím si, že by je dal zrovna nám hasičům !!!!!!!
Napsal: 12.05.2008 15:18
od kamil novák
můj názor
už mně unavují kecy hasičů,kteří nejsou pod služebním zákonem.já jsem z ostravy a myslím,že se tady nikdo nesnaží se nad nikoho povyšovat atd.je pravda,že výsluhu a ostatní výhody mají pouze hasiči pod služebním zákonem,ale zase na druhou stranu nikdo z vás ostatních nemusí projít takovými zdravotními testy atd.jestli vám nějakým způsobem mohu schladit žáhu,tak pokud bude od ledna platit služební zákon tak jak je teď navrhován tak přijdu měsíčně o 2000kč,tak jestli si myslíte,že se státní hasiči mají proti vám všem ostatním nějak skvěle tak by mně zajímalo co by se dělo,kdyby jste byli na mém místě.určitě by vaše odbor ybyli schopny jít i do stávky,ale to u nás podle zákona nejde a proto se u nás nic dít nebude.absolutně nechápu na co vlastně jsou odbory u takové organizace jako je ta naše.čau.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jenek
re Kamil Novák
Kamile je mi jasné,že služební zákon v nové podobě možná sebere příslušníkům HZS ČR výhody a příslušníci se najednou mohou ocitnout v nevýhodách oproti zaměstnancům.Mě nejde o to,aby se u Státních hasičů měli špatně,ale aby byly podmínky pro všechny stejné.A Kamile zřejmě jsi nečetl nařízení vlády 352/2003 Sb.
což je nařízení vlády o posuzování zdravotní způsobilosti zaměstnanců jednotek hasičských záchranných sborů podniků a členů jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí nebo podniků.Samozčejmě nechci,aby hasičům bral někdo peníze.To s těma odborama s Tebou souhlasím.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od kamil novák
odpověď
je pravda,že to nařízení vlády jsem nečetl.mně šlo jenom o to,že pokud nejsi pod služebním zákonem tak to bohužel pro podnikové a jiné hasiče než státní nikdy nebude tak dobré jak by si představovali,ale to je asi taky o tom,že se stát na vás vykašle a nechá to jenom na organizaci u které pracujete.to,že nemáte výsluhy atd.mně taky mrzí a kdyby jste je mněli tak by mi to vůbec nevadilo a moc bych vám to přál.zatím čau.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Petr Demetr
ZSP
Tak vidíte, rentou to začalo a kde jsme skončili. Můj názor je, že ryby smrdí od hlavy, to co GŘ předvádí - to nemůžu považovat za koncepci. A pokud není koncepce, jasný a rozumný cíl, za kterým můžeme jít, zůstává nám spousta prostoru pro žabomyší války. Finanční prostředky na pož. ochranu v této banánové republice ještě dlouho nebudou a zmiňované lokálpatriotsví je vcelku závažná překážka při řešení, jak vyjít se současným objemem financí. Pokud nebudeme peníze (ať už obecní, či státní, je to v podstatě z jedné hromady) rozdělovat mezi 5o-6o jednotekí, aby se dostalo na každou, ale uděláme např. 10 fungujících - vyvstane základní otázka - proč je to zrovna jednotka Franty z Horní, proč to není Josefova z Dolní. A to bude základní kámen úrazu. Ještě jednou se zkusme zamyslet, jak vyžít s tím málem co je k dispozici, místo hádek a sporů
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin Peterka
Ahoj všichni kohouti...
Zdravím všechny hasiče,kteří se zajímají o svou práci.
Líbí se mi reakce všech,kdo k tomuto tématu přispíval.Je vidět,jak má každý svůj názor na věc.Nebudu se vám plést do jmenování zákonů a právních podkladů.
Pracuju jako..mokrý... hasič v Pardub. kraji a po roce 2000 jsem zaregistroval neustálé "bobtnání"byrokracie u HZS. Se všema ..mokrejma... hasičema,s kterýma jsem mluvil souhlasím,že toto přijímání neustále dalších a dalších administrativních pracovníků je neuvěřitelné plýtvání finančních prostředků státu,našich daní.Mluvíte o novém služebním zákonu,o nárustu platů,výsluhových příspěvků.Ale já se ptám,proč má služební plat příslušníka se všemi příplatky brát například mzdová účetní nebo taky preventista,který na výjezdy nikdy nejezdí a nepodstupuje žádné riziko!!Pouze schvaluje projekty stejně jako úředník obce! Účetní zase dělá zase úplně stejnou práci jako účetní v nějakém podniku,berou oni nějaké příplatky? Není to mrhání peněz ze státní kasy,která by potom mohla prostředky třeba investovat do jednotek obcí,alespoň na potřebné vybavení.Obec by následně měla na zaplacení svých ze zákona "povinných" hasičů. Proč výsluhu za službu má brát někdo,kdo posuzuje projekty a jeho podpis je v dlouhé řadě dalších,kteří tuto vymoženost nemají?
Taky tady padla od člena SDH otázka kolikrát vyjela jednotka profíků na zásah s nebezpečnou látkou,nebo radioaktivní. Možná ani jednou,ale pořád se na to cvičí a stát ji na to vybavil potřebným materiálem,který si obce nemohou dovolit.Když vyjede,tak můžou mít občané měst a obcí jistotu,že jsou v bezpečí. Jak se totiž říká,bez tréninku není šampión. Přeju vám krásný zbytek víkendu.