Stránka 1 z 1

neroztažené B

Napsal: 04.09.2011 17:18
od octavia70
zdar hašouni !
Stala se nám taková věc : klasická venkovská soutěž v požárním útoku , 3B a sestříknutí barelu jako terče . Nám se podařilo zapojit jedno B do sebe a tudíž zůstalo na základně , přesto se útok podařilo úspěšně dokončit i přes to , že proudař stříkal z větší vzdálenosti sestříkl terč , ale pokus nebyl uznán jako platný ! A proto se ptám , kde je pravda ? Je to porušení platných pravidel požárního sportu ? Děkuji za názory už nějaké mám jen bych potřeboval nějaký fundovaný od rozhodčího , už jsem požádal o radu i hasičskou školu , kde se rozhodčí učí ... M.P.

Napsal: 04.09.2011 17:25
od Václav Danita(bonita)
Asi bude záležet na tom, podle jakých pravidel se jede. Měli byste si je vyžádat i když to je venkovská soutěž. U nás (nevím jak teď, už na soutěže nejezdím) bývalo taky v pravidlech že se veškerý předepsaný materiál musí použít.

Napsal: 04.09.2011 17:34
od Václav Danita(bonita)
Ale teď mi docvaklo že pravidla byste měli dostat automaticky. Alespoň u nás v okolí to tak bývá. Pravidla dostáváme předem v kompletním znění.

Napsal: 04.09.2011 17:46
od octavia70
tak , když je ty beruško tak dokonale znáš , tak mě prozrad kde je chyba a porušení pravidel , to víš jsem za vsi a ty jsi ta hvězda z města , pravda ....

Napsal: 04.09.2011 18:00
od malda
to je pravidlo, které zná snad každý, že musíš použít všechny hadice.To nejezdíte na okrskovou soutěž,že to neznáš?

Napsal: 04.09.2011 18:24
od octavia70
Provedení disciplín :
Po startu vyběhne družstvo od startovní čáry (všichni vždy od jedné), nastartuje motorovou stříkačku, provede sešroubování přívodního vedení (sací koš našroubuje před ponořením do nádrže), dopravní
vedení, útočné proudy a nastříká oba terče ...
kde je napsáno použít 3B na dopravní vedení ?


Napsal: 04.09.2011 18:33
od Václav Danita(bonita)
Vím že to pravidlo o použití veškerého nářadí je ale teď jsem projel zase pravidla PS a nenašel jsem to. Je tam vše ale tohle fakt ne. Víte někdo kde to najdu?? Koukal jsem do pravidel vydaných 2010 GŘ HZS.


Napsal: 04.09.2011 18:50
od octavia70
pokud je to pro tebe velká námaha , přepni si na telenovelu ...

Napsal: 04.09.2011 19:10
od malda
v pravidlech na straně 30 není vysloveně napsáno ,že se musí použít veškerý materiál na základně (v pravidlech okrsku to máme) ,ale je tam " Po startu vyběhne družstvo od startovní čáry (všichni vždy od jedné), nastartuje motorovou stříkačku, provede sešroubování přívodního vedení (sací koš našroubuje před ponořením do nádrže), dopravní vedení, útočné proudy a nastříká oba terče (nákres požárního útoku je na obr. č. 7)." v nákresu je jasně 3xB

Napsal: 04.09.2011 19:18
od Roman VARGA
Soutěž musela probíhat podle místních pravidel, protože terče dle PS jsou popsané trošičku jinak než barel. Potom záleží na tom jak mají podchyceny pravidla na soutěži.

Napsal: 04.09.2011 19:26
od Václav Danita(bonita)
Záhadných 15 je tu zase :-)
To není nic na tebe, maldo!

Napsal: 04.09.2011 19:31
od Václav Danita(bonita)
To jsem si myslel. A pravidla musí být napsána tak, aby nedocházelo k nejasnostem. To je v pravidlech napsáno taky. Hodně záleží jak a kde soutěž koná. Obec od obce jsou pravidla jiná. Ale nikde jsem právě nenašel doslovně napsáno že musí být použit veškerý materiál i když z logiky věci to vyplývá.

Mě tak napadlo, vždyť oni tu hadici použili. Vlastně si tím ani nic neulehčili, naopak byli dál od terčů takže si pohoršili :-)

Napsal: 04.09.2011 20:50
od Roman VARGA
No kdyby to byli terče dle PS, asi si pohoršili, ale na barel je to trošku jedno.
Stači byt klidnej a mit kvalitní špicu co nedělá koště a jde to i ze dvaceti..:D

Napsal: 04.09.2011 22:42
od Václav Danita(bonita)
Já vím. Ale voda to má k barelu dál a trvá jí to déle :-D

Napsal: 04.09.2011 23:50
od Mara264
Hochu a nemáš tam nahodou plánek mezi posledními stránkami v pravidlech? Já jen že to tam je rozkreslené. Poharovou soutěž si můžeš udělat jakkoliv, mužeš si tam dát kladinu, okno, stoličky či 2B, pokud jedeš na takovou soutěž a zaplatil jsi startovné to znamená že s jejími pravidly souhlasíš a budeš se jimi řídit. Měl by tam být hlavní rozhodčí s kvalifikací a ten ti dá určitě NP. Můj osobní názor je že jsi nepoužil na dopravím vedení všech předepsaných nářadí (1ks B) tudíž je to NP. To by ti stejně neprošlo, protože jiné sbory by podaly protest že byly poškozeny.... a co? Jelo by se znova na 2B, a pak nějaký chytrolín zapomene zapojit céčka... a co dál? až by se stříkalo rovnou z mašiny ne?

Pokud si myslíš že tvé družstvo je pošlozeno měl jsi sepsat protest a dát kauci.
To jsou věci co se tady už řeší:))).

Napsal: 05.09.2011 12:25
od Václav Danita(bonita)
Plánek je úplně na konci. Poslední list to je. Takže to často lidi nedočtou protože je tam razítko, podpis, nic a pak plánky :-)

Napsal: 05.09.2011 17:24
od Roman VARGA
Ale měl by dočíst, protože v pravidlech jsou odvolávky na přílohy., jedině ze by Ty odvolávky ignoroval..:D