Stránka 1 z 3
Zase ty mašiny
Napsal: 13.06.2005 00:27
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Honza Šikl
Zase ty mašiny
Dnes jsem byl svědkem na Pražském městském/okresním kole sledovat útoky mladých hasičů. Je to až k nevíře, jak je ten sport nespravedlivej. Jeden nejmenovaný sbor nastoupil na základnu s mašinou, která by neprošla kontrolou dle směrnic ani náhodou. Tady to sice všichni vědi, že to je stroj s osahem 1600 ccm, jenže nikdo proti tomu nebojuje! Docela mi zatrnulo, když jsem koukal jak po nabrání vody se hadice od přetlakového ventylu vymrštila vzhůru a dívčina na rozdělovači měla plné ruce práce, aby ho udržela na zemi!!! Je mi z toho do breku, když vidím, jak vedoucí kolektivu MH nutí jít děti s takhle ,,dábelskym,, strojem, který by mimochodem neměl na takové soutěži co dělat, jen aby za každou cenu ,a to i zranění, byly na prvním místě. Teď už nic nezachránim, ale doufejme, že se třeba už příští rok budou ty mašiny kontrolovat dle směrnic činnosti kolektivu MH!!!
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Karel Čermák
není to omyl
Snad pro PÚ MH je předepsán přetlakový ventil ?!
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Honza Šikl
Bohužel nefunkční...
Ten přetlakový ventyl tam byl nasazený, ale jaksi toho moc nepobral!!! Sám jsem tomu nevěřil, ale bylo to tak.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jakub Kozák
Přetlakáč
Přetlakový ventil je k ničemu, rozdíl mezi PPS12 a PPS16 stejně nesmaže a to může fungovat jak chce. Prostě "šestnáctka" je poznat vždycky. A co se týče kontroly podle směrnic - nedávno jsme na naší soutěži MH nepustili na start jisté družstvo s upravenou mašinou a to jste pak měli vidět ty blesky, nechtěli prostě pochopit, že pravidla platí pro všechny. Ale nezasoutěžili si... Rozhodčí by měli mít odvahu takové týmy npouštět na start.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Karel Čermák
je to věc diskuze
Ale jak a hlavně podle čeho lze říci, která mašina je upravená a která nikoliv? Jak změříme obsah bez demontáže hlavy? A kdo zaplatí onen zásah při měření? Tohle všechno je jen otázkou odpovědnosti velitele družstva, kkeré jde s tou kterou mašinou na start .
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jakub Kozák
Diskuze
Je to věc diskuze, ale přestavba z PPS12 na 16 není zjevná úprava a jako taková by teoreticky měla projít přes rozhodčího... Ty mašiny jsou taky věčnáý diskuze, kdy to před lety rozhodčí nechali utéct do šílených tuningů a teď se to najednou honem snbaží vrátit zpět, samozřejmě už zbytečně.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Adam Thomitzek
Re: Karel Čermák
Stačí přípravek na změření šířky oběžného kola a 99% upravených strojů je mimo soutěž. S motorem je to už horší.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Pavel Kohout
Přetlakový ventil.
Ono to také bude tím,že ty "přetlakáče" vůbec nefungovali.A taky jsem neviděl,že by mašiny někdo prohlížel.Jedné z mašin třeba vůbec nešla vývěva!!!
Napsal: 12.05.2008 15:18
od olgoj
Ono
Co si budem povídat těm tuningům svědčí převážně existence pohárovek.Tam totiž pořadatelé aby měli co největší účas v propozicích jsou ochotni povolit kde co.a není si v možnostech sborů mít 2 mašiny a to na Plamen či Požární sport a na pohárovky.Pointa - žádná není z tohoto kruhu se lze jen těžko dostat a já osobně zatím cestu nevidím
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Karel Čermák
Upravené mašiny jsou zcela jistě přizpůsobené pohárovým soutěžím. Ale když vezmeme pohárovky jako soutěže pro dobrá družstva s dobrou technikou, kde se navíc vesměs používají úzké hadice není co řešit. Tam si jsou vlastně rovní mezi rovnými. Pořadatelé zatím nemají co zakazovat, jak zjistí podobu skutečné mašiny, která nikdy nebyla homologována. Sice se dá zjistit šíře kola, ale to je všechno. A jaké má být originál kolo? Dnes dostanete atest na různá kola. A dvě mašiny? Snad každý, kdo jezdí na pohárovky má nejméně dvě. My třeba máme svoje soutěžní mašiny koupené za svoje peníze. A zásahovka je majetek obce, s tou se nejezdí.Z tohoto kruhu vede jedna cesta : Vyrobit a dát homologovat mašinu, která bude použitelná na soutěžích a jinak veškeré kontroly současných strojů jsou nanic.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Ondra Hruška
Pravidla jsou pravudla
S tou mašinou to je povolený,mašina byla 12,ale byla upravená.Takže jsme neporušili pravidla.A s tou mašinou normálně neběháme.S tou běhaj chlapy,ženy a dorost.Tady to bylo jenom vyjímečně protože tu byla polovina sboru poslední rok.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin Minář
PS12 nebo PS18,19
Jak někdo muže říct že je to dvanáctka nebo osumnáctka,na pohled nelze poznat ,vývěvu nepoznáš na oko jestli funguje nebo ne,rozhodčí tohle nemuže posoudit,navrhněte řešení jak to udělat aby pořát platili pravidla
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Mirek Steinz
Je to sice k bereku, ale....
Taky jsme začínali s PS 12 a i když jsme potřili mezi týmy s nejrychlejším zadkem co se vody z mašiny týčem, nebylo nám to co platný, protože ostatní měli buť zúžené hadice a nebo převrtávaný Ps12 na PS18, takže jsme na bednu nikdy nedosáhli. Pak se nám na zásahu totálně PS pomrvila, takže jsme urychleně museli sehnat jinou, za hubičku jsme naštěstí sehnali PS 15, samozřejmě závody už vypadaj jinak, ale co se máme dělat když na nic jinýho peníze nejsou a PS15 nám do těch lesů dost vyhovuje.
Dnes už jsou bohužel závody pouze o penězích , být provedením nejlepší už bohužel nestačí. Je to smutný, když se koukáte na závody ze 70. a 80. let a srovnáte je s dnešnímy. Tehdy to mělo alespoň nějakou úroveň.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Ivan K
Sport?
Když jsem se dobral k tomuto tématu tak mě to nějak nenechalo klidným. Opravdu nevím jestli to se děje kolem závodění hasičů lze nazvat sportem. Když jsem byl asi před dvěma lety na velitelském týdenním kurzu v Brně , tak toto téma tam taky padlo a dva odlišní vyučující se naprosto shodli v tom, že hasičský sport ničí akorát lidi a techniku /řekli to i trochu tvrději, ale sem to asi nepatří/. Já jsem se tak nějak nad tímto výrokem zamyslel a asi jim musím dát za pravdu. V našem SDH již závodní družstvo nemáme, ale zůstala po nich skvělá památka. Koupila se fungl nová mašina cca 60.00,- Kč. Jenže na závody je to nevýkonný vrak a tak šla do specializované firmy která na ní udělala úpravy asi za dalších 20-30 tis. a hurá výkon byl na tu dobu dobrý. Ale co z takového stroje , nevím o co přesně šlo za úpravy , ale mašina vydrží tento zvýšený výkon jen chvilku a pak se přehřívá. Změněné hnací kolo, asi vybrakovaná vývjeva, chlazení a pod. Závěr je jednoduchý , téměř nová mašina pro účely zásahu SDH naprosto k ničemu. A jedeme dál na nedávné schůzi okrsku se opět probíralo závodění a s ním i příprava okrskové soutěže a zástupci závodních družstev se už začali dohadovat že hadice typu C a B musí mít určitý rozměr. A jsme u toho. Já jsem měl za to, že když vezmu třeba hadici C ta má velikost 52 a hotovo. Náhle se dovídám že z C se dá udělat skoro D hadice. O savicích nemluvě, sběrací koš... A na závěr padlo že dékla pro 100m požární útok bude asi 100m, ale na tom se ještě nějak domluví, protože posledně když natahli 100m vedení tak půlka družstev měla jen kolem 95m. Atd.
Tak si říkám ať závodníci zkvétají. Ovšem po takovém závodění bych je nechal s tím samím nářadí udělat nějaký opravdový zásah nebo třeba vyčerpat zatopený sklep
Počítám, že většina mašin by se kousla po třech minutách a hotovo.
Tak se ani nedivím že ten v uvozovkách požární sport začíná měnit spíše v zábavnější charakter, jako např. když se startuje přímo z aut a podobně.
Vy páni zaujatí sportovci mě za tento příspěvek asi moc rádi mít nebudete, ale já to nějak tak cítím.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jakub Kozák
Pozdě
S tímto problémem bojujeme od počátku požárního sportu, můj otec, jakožto dlouholetý velitel SDH je tím známý, vždy jsme proti úpravám protestovali i na radě velitelů apod. Ovšem nikdy se nic nerozhodlo, rozhodčí všechny úpravy nechávali být a teď se jim to najednou nelíbí. Jak už jsem tu někde psal - teď už je pozdě, už je to moc daleko. PPSky, hadice, armatury...
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Stanislav Kaisler
A dopadá to takto
No a nakonec to dopadá takto :
http://www.dh.cz/ostatni/pouzivani_pret ... u_v_PS.htm
Za sebe mohu říct, že v našem okrsku toto pravidlo nedodržíme, protože nemáme peníze na zakoupení a kalibraci toho bazmeku.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jiří Adamec
Je to třeba správně členit !!!
Každý pořadatel soutěží v hasičském útoku má vlastní pravidla!!! Takže pokud SH ČMS požaduje originální stroj bez úprav je na rozhodčích, kteří jsou opět sdružením hasičů pověření, aby to posoudily a "nenechali si dotoho kecat". Úplně jiná věc jsou soutěže, které pořádají jiné organizace a ty mají svá pravidla - většinou "soutěž si s čím chceš". Myslím, že většina mužstev, která se sportu věnuje nezústane pouze u postupovek pořádaných SH ČMS, ale bude se hlavně věnovat tomu ostatnímu - atraktivnějšímu a proto jejich stroje tomu budou odpovídat. Můj návrh je: Ukaž před útokem, co tvoje mašina umí stačí plný plyn a manometr na přírubě a hned víme, na čem jsme Máš tlak moc vysoký, máš tam nějakou páku, doraz, či tak něco na víc (na ošulení)? Tvoje chyba pro tuto soutěž nejsi způsobylý. Asi to povede k tomu, že nějaká mužstva se přestanou účastnit, ale vše bude čisté a průhledné.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od kamil drong
požárni sport
Ja, ja , utrácet velké peníze na předělávky a úpravy čerpadel, nákup hadic a jiných bebechů potřebných k požárnimu sportu si myslím že je přehnané!!! Pak taká jednotka přijede ku fajeru nebo k zaplavám a řeknou-NE ,my nemůžeme čerpat bo máme drahé čerpadlo a ono byse skazilo!!! Za strarych času to byla klasická "mašina" a konopné šlauchy!- a teď? To už má pramálo společného s hasičinou. Ale je to jen můj názor,a nechci se nikoho dotknout .
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Martin Minář
Požární sport
Délka tratě na požární utok je 90m a né 100m jak tu někdo psal takže délka hadic 95m ti stačí,Když jedem k zásahu tak používáme klasickou PS12 nebo plovoucí čerpadlo.