Stránka 1 z 1
Koncert pro záchranáře nebo reklama firmám
Napsal: 03.09.2002 22:00
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jaromir Klubíčko
Koncert pro záchranáře nebo reklama firmám
V neděli 1. 9. 2002 na TV Prima byl odvysílán koncert na počest záchranářům. Záchranáři na něm skutečně sehráli svou úlohu - trapně cca 5 minut stáli na jevišti zástupci jednotlivých složek IZS, nikdo je neoslovil, jen řekli - DĚKUJEME (chybělo už jen dodat TAK ODEJDĚTE). Avšak o firmách, jež poskytly vzhledem ke své velikosti malé finanční částky (viz jedena společnost poskytující telekomunikační služby za horentní poplatky), se hovořilo jako o spasitelích národa. Je to smutné, že se na všechny záchranáře pozapomnělo. Ale vlastně ono to divadýlko s koncertem přesně vystihlo skutečnost. Záchranáři vždy hrají až ty poslední housle, když jde ale do tuhého tak HONEM PŘIJEĎTE ! Však oni vždy udělají svou práci a zmizí opět do svých děr, kde v tichosti opravují své vraky, počítají almužnu a těší se až je opět někdo zavolá. Koncert tedy nebyl pro nás, ale byly to velká reklamní akce firmy. Nebo snad se pletu ?
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jana Ledecká
Nic nového pod sluncem
To co píšeš je určitě smutné, ale myslím si, že tato situace skutečně snad ani nikoho z hasičů moc nepřekvapila - není to přece nic nového. Naopak, už jen to, že byl nějaký koncert na počest záchranářů vůbec uspořádán, lze považovat za jistý i když malinkatý krůček vpřed. Když byly povodně na Moravě, tak tuším, že nebylo nic a když hasiči svého času třeba pomáhali po velkém zemětřesení v Rusku, tak byla situace obdobná. No a stejné jsou třeba i ty "ovace", když se podaří úspěšně zdolat nějaký komplikovaný požár -to většinou media také více zajímají pocity postižených, než pocity záchranářů. Postižený je totiž většinou ve vleku emocí, což je přece pastva pro diváky, kdežto hasič se sebere a odjede no a to není žádné vzrůšo. Vzrůšo nastává, až když nějaký ten záchranář zahyne. To mu media na krátký čas poskytnou nějakou tu vzácnou vysílací vteřinečku, ale to zase není o co stát. Na druhou stranu si však myslím, že si za tuto situaci můžeme i tak trošku sami, protože celá léta jsme o sobě nedávali nijak moc vědět. Prostě jsme si dělali svoji práci a lidi věděli, že tu jsme a brali nás jako samozřejmost. Rovněž to, že jsme po jistou a poměrně dlouhou dobu působili jako součást represivních složek totalitního státu naší pověsti mnoho neprospělo. A pošramocená pověst se jen těžko získává zpátky. Přesto si však myslím, že i u hasičů se začíná blýskat na lepší časy a že veřejnost si začíná uvědomovat, že tu jsme a co pro ni děláme i když zatím záchranáři dělají jen nějaké to televizní křoví.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Karel Čermák
Hasiči a media
Dávám do placu článek, který mi vyšel v posledních Hasičských novinách: Jedna věc je důležitá : Ať konáme cokoliv na poli hasičském, je nutno tyto práci dobře prodat . Mezi tento „prodej“ patří i zveřejnění konaného v tisku . Naši spoluobčané nás potom neberou jako aktivní složku a může se stát, že se někde se pohled na hasiče stočí na negativní stránku . Může to vzniknout třeba tím, že po pohřbu jdeme do hospody a tam se zesnulý řádně zapije . Ale to k hasičině patří a je třeba tyto negativní jevy převážit informacemi o kladné práci . A té je hodně . Příklad : Děláme námětové cvičení . Požádáme starostu, aby akci několikrát vyhlásil rozhlasem, popřípadě kde je kabelovka, dáme do její redakce zprávu. Po cvičení napíšeme třeba i krátkou zprávu do regionálních novin . Hezké je přidat fotku . To samé uděláme, když pořádáme soutěž, oslavujeme výročí založení sboru, dětské odpoledne, nebo jinou třeba i folklórní akci . Jedeme k zásahu, uklidíme obec, sebereme železný šrot nebo se zúčastníme jiné prospěšné akce – dáme článek do novin . Kdo by tuto práci měl dělat ?! I když to není přímo dáno stanovami, měl by o prezentaci sboru na veřejnosti dbát starosta . Může ale pověřit jako naši politici „tiskového mluvčího „ . Věřte, není to nic těžkého . Napíšete článek, zašlete jej redakci a oni vám tam případné chyby opraví . A jdeme na okres . Ve Stanovách, v Hlavě sedmé, šestého oddílu, čl.66, /1/, čteme : Kancelář OSH má postavení a působnost přiměřeně podobnou postavení a působnosti Kanceláře sdružení . Nalistujeme si Hlavu šestou,oddíl první, čl.33, /2/ : Ústřední orgány organizačně zabezpečují a provádí , popř. se spolupodílí na organizačním zabezpečení a provádění – a) kulturně osvětového a propagačního působení na veřejnost, zejména na úseku požární ochrany – aa) v hromadných sdělovacích prostředcích . Takže krátce shrnuto : Akce celostátní významu medializuje naše ústředí. Akce okresního významu leží na bedrech starosty okresu a akce místního významu jsou v kompetenci sboru . Oblast zviditelňování práce nejen dobrovolných hasičů je v mnoha místech silně podceněna . Je to ale náš problém . Tlačíme na naše orgány, aby naši práci zviditelňovali ? Kolikrát jsme viděli třeba našeho starostu Ing.Richtra v televizi . Oni za ním nepůjdou s prosbou o reportáž . My se musíme do medií „vtlačit“ . Toto mohu říci z vlastní zkušenosti. Jezdím po soutěžích Okresního poháru v požárním útoku jako časoměřič a podařilo se mi dohodnout s redaktorem krajského deníku , že z každé soutěže zašlu jeden článek a jednu fotku . A funguje to. Večer po soutěži napíši článek a spolu s fotkou odešlu e-mailem na adresu redakce . V pondělí si mohou čtenáři přečíst o proběhnuvší soutěži . K.Čermák