Stránka 1 z 1

Výjezd ve sníženém počtu

Napsal: 17.08.2024 19:30
od jpoopj
Existují početní stavy 1+5 a 1+3, víme, že např. JPO III/1 zabezpečuje výjezd minimálně družstva o zmenšeném početním stavu . Skupinu může tvořit 1+1 nebo 1+2. Co když ale vyjíždí k zásahu pouze strojník ? Je někde napsáno, že takto nelze ?

Re: Výjezd ve sníženém počtu

Napsal: 17.08.2024 20:29
od Kuba_T
Řád strojní služby HZS stanoví, že posádku vozidla hmotnostní kategorie M a S tvoří minimálně dva hasiči. VZ nebo KOPIS pak může rozhodnout jinak.
Ten sice není pro JSDH závazný, ale má to logiku. Když pojede strojník sám, kdo bude mít na starosti radioprovoz, tablet, kdo bude velitel jednotky, kdo ponese zodpovědnost?

Pokud jede jedno auto 1+3 a druhé 1+0, budiž. Výjezd samotného jednoho člověka je nesmysl.

Re: Výjezd ve sníženém počtu

Napsal: 17.08.2024 21:36
od rowan
Předpis je jedna věc a praxe druhá. HZS na technice běžně jezdí 1+0.

Re: Výjezd ve sníženém počtu

Napsal: 23.08.2024 14:18
od 1hasič
Jak je zmíněno, předpis je předpis. Praxe je jinde. U HZS je zcela normální, že se jezdí 1+0.

Re: Výjezd ve sníženém počtu

Napsal: 24.08.2024 12:56
od Anybody.
Zcela normální to není a ani nebude. Ve stavech 6/8/12 lidí v minimu se to dít už nebude. Do teď se to občas někde dělo. Nicméně řád strojní služby stanovuje že při jízdě kdy je tam strojník sám nesmí být použito VRZ.

Spíš naopak bude přibývat případů kdy JSDH takto bude jezdit... všichni víme proč.

Re: Výjezd ve sníženém počtu

Napsal: 24.08.2024 14:09
od rowan
No jo, a když máš stav 6 a na stanici prvovýjezdovou CAS 1+3, velkokapacitní CAS a žebřík.

Odjede výjezd a dodatečně zvednou žebřík, tak pojede jeden a druhý zůstane na tu velkokapacitní CAS. Běžná praxe....

Re: Výjezd ve sníženém počtu

Napsal: 25.08.2024 05:59
od 1hasič
12 lidí v minimu? Ale no tak. Jsme v minimu na 11. Stačí?

Re: Výjezd ve sníženém počtu

Napsal: 25.08.2024 08:09
od MV1192
rowan píše:
24.08.2024 14:09
No jo, a když máš stav 6 a na stanici prvovýjezdovou CAS 1+3, velkokapacitní CAS a žebřík.

Odjede výjezd a dodatečně zvednou žebřík, tak pojede jeden a druhý zůstane na tu velkokapacitní CAS. Běžná praxe....

Pěkně divná praxe :-D k čemu by ti zůstával jeden kus na stanici na velkou tatru... však vody je všude dost

Re: Výjezd ve sníženém počtu

Napsal: 25.08.2024 10:11
od Samik
Dříve to byla normální praxe že jezdil jen šofér. Ale pak jsem to nějakou dobu nepozoroval ale v nouzi to pořád tak nějak je když vemu poslední větší požár ze začátku měsíce tak přijel první výjezd 1+3 velkokapacitní 1+0 a žebřík 1+0. A na stanici zůstal druhý výjezd 1+3. Ale může to být díky dovoleným vím že dost lidí ji má.

Re: Výjezd ve sníženém počtu

Napsal: 27.08.2024 12:26
od Anybody.
rowan píše:
24.08.2024 14:09
No jo, a když máš stav 6 a na stanici prvovýjezdovou CAS 1+3, velkokapacitní CAS a žebřík.

Odjede výjezd a dodatečně zvednou žebřík, tak pojede jeden a druhý zůstane na tu velkokapacitní CAS. Běžná praxe....
Tak vyjede jen 1 auto z podčáry. K čemu ti je žebřík 1+0?


Stav 11 je dočasné řešení v některých krajích než se přejde na 12/16 a některé kraje slouží 12/15 což je případ MSK už dlouhé roky.

Ten systém co je nyní nastaven z GŘ je kompletně celý z MSK takže žádné dělení výjezdů a už vůbec ne osádky na podčáře až na hodně ale opravdu hodně raritní události a to ještě po rozhodnutí minimálně ŘD. Umím si představit třeba u požáru rozdělit osádku na ppla a cas 30, nebo u chemické události na ppla a ta-ch ale určitě ne výškovou techniku ta bude vždycky jezdit ve 2 už jen kvůli toho že potřebuji obsluhu v koši a strojníka dole.

Re: Výjezd ve sníženém počtu

Napsal: 27.08.2024 19:52
od rowan
Nesčetněkrát jsem viděl výškovou 1+0. Strojník na místě pak obsluhoval koš že spodu a do koše šli volní hasiči z jiného výjezdu, družstva....