Stránka 1 z 1

Fungování JPO V

Napsal: 07.01.2020 15:53
od Radek Šmigura
Zdravím všechny kolegy hasiče.
Chtěl bych oslovit hasiče z řad JPO V. Zjišťuji totiž informace o fungování jiných jednotek kategorie V. Konkrétně jak funguje Vaše jednotky zařazené na JPO V - jestli provádíte výcviky, zkoušky agregátů a celkově náplň jednotky (samozřejmě nepočítám zásahy).
Budu rád za jakoukoliv odpověď.

Re: Fungování JPO V

Napsal: 07.01.2020 19:43
od Edison
Jsem zvědav kolik lidí si tu nařízne větev pod sebou a přizná se že to jen podepíší ikdyž je to běžné i u vyšších kategorii.
U nás od podzimu do jara dělám školení 1x měsíčně cca na 2-3 hodinky přes léto dělám jen 1 teoretické a jedno praktické školení jinak klukům dávám v létě pokoj mají závody dovolené a podobně. předepsaných 40 hodín se ale neškolíme. Z toho na každým druhým školení si kluci zkouší uzly a uvázat se v postroji a opascích, kotevní body atd. toto se rychle zapomíná. Praktické venku děláme tak 2-3 do roka.
Pilaři teorii se chodíme školit na HZS ikdyž bych to mohl školit já ale na HZS je to lepší. S praxi je to horší to neděláme podle předpisů ale řežeme stylem že jdeme někomu pomoct do lesa nebo po zahradách něco shodíme a potom to napíšeme jako výcvik.
Co se týče kondičních jízd tak někteří jezdí v práci a zbytek přes léto naváží s CAS vodu na tréningy a v zimě se snažíme taky každý měsíc jezdit. Samozřejmě občas se svezou i ostatní.
Co se týče zkoušek agregátu tak přes léto se zkouší při navážení vody jak CAS tak Kalovky to se i strojníci cvičí a pilu a centrálu zkoušíme 1x2 měsíce. Přes zimu kalovky nezkoušíme aby jsme bez vody nespálili ucpávku.
A co se týče třeba přezkoušení členů tak nezkouším z toho co jsme za rok probraly ale udělal jsem si 12 testu po 20 otázkách kompletně ze všeho.

Re: Fungování JPO V

Napsal: 08.01.2020 14:26
od Petr-R
Co vím, tak z nám nejbližších 6 jednotek zařazených jako JPO V neprovádí pravidelnou odbornou přípravu podle legislativy žádná. Tři jsou zcela neaktivní, tři berou jako odbornou přípravu trénink požárních útoků, což je samozřejmě nedostatečné, ale pořád lepší než nic.

Co je smutnější, že my jako JPO III na tom jsme stejně. Odborná příprava neprobíhá, jen papírově, zkoušky agregátů neprobíhají ani papírově. Bohužel je u nás rozšířený názor, že dobrovolní hasiči svoji činnost dělají dobrovolně a tudíž po nich nikdo nemůže nic chtít. Přitom všechny nejbližší JPO III to berou poctivě.

Re: Fungování JPO V

Napsal: 08.01.2020 19:46
od Radek Šmigura
Co jsem zjišťoval u kolegů u JPO V tak mívají odbornou přípravu a tak, ale záleží asi na velitelích...

Re: Fungování JPO V

Napsal: 09.01.2020 15:17
od Hasiči Merklín
Jsme JPO V v obci která má sama o sobě 1100 obyvatel + k ní jsou další 3 malé obce celkem téměř 2tis obyvatel. Hasičáky máme každé úterý. 1x za 14dní děláme komplet strojní službu (běžnou údržbu agragátů) včetně školení na užívání. Provozní deníky jsou samozřejmostí. Z 12 členů v JSDH je průměrná docházka 8lidí na každý hasičák. Disponujeme krom DA Ford Transit a Avia A31 i CAS Iveco Magirus a máme i IDP. Kromě DN jezdíme na všechny události včetně otevírání bytů. Za r.2019 bylo 5x taktické cvičení a 4x prověřovací. Prokousáváme se i bojovým řádem. Hodně spolupracujeme s okolními JPO III a II, takže zkušenosti je kde brát.
Je to jen a jen o tom aby členové jednotky měli chuť se učit novým věcem :)
Za r.2019 bylo 39 výjezdů a dalších 20 bylo typu ZOČ,kulturní akce apod.
Ale jak už bylo psáno... je to hlavně o přístupu VJ a VD aby se starali o členy jednotky :)

Re: Fungování JPO V

Napsal: 09.01.2020 15:28
od Martin82
U nás bohužel odborná příprava neprobíhá. Jsme JPO III. V průměru 10 výjezdů ročně.

Re: Fungování JPO V

Napsal: 09.01.2020 16:40
od Jija
Jako JPO 5 která disponuje pouze DA Transit, kde máme také dýchací přístroje, tak do nedávna to bylo tak, že velitel který byl u HZS si vše dělal sám a členové přišli do hasičárny pouze na výjezdy a párkrát do roka podepsat papíry apod., kdy na akce atd. jezdilo vždy 4-5 stejných lidí. Nový velitel - nedělá vše pouze on, ale zapojuje všechny členy, od minulého roku máme pravidelně každou první středu v měsíci "schůzi", která se osvědčila a také se co 3 měsíce dýchají dejcháky, každý měsíc se dělá zkouška agregátů, také znalost uzlů, všechny potřebné věci k zásahu, zjišťuje se co je potřebné dokoupit z důvodu obrovsky zastaralé techniky a prakticky nefungujících a nepraktických věcí a postupně se podle rozpočtu dává naše jednotka dokupy. Takže obrovský pokrok a snad do 5let nové auto, jelikož Transit už bude mít 20let.

Re: Fungování JPO V

Napsal: 11.01.2020 00:31
od Michal
Chceš pravdu: 5 let jsem byl v místní jednotce JPO 5 než jsem šel o obec/město vedle do JPO 3 kde je vše tak jak má být.

Takže JPO 5 (nebudu raději jmenovat obec ) cca 20 zásahů ročně, školení výjezdové jednotky ? Cože ? 0 hodin za rok.......jediné školení co bylo, tak referenční školení řidičů a na motorové pily.
Výjezdová technika: AVIA A31 DA-12 L1MS (vybavení z cca 90% dle předpisů) a Da Ford Transit DA - L 1 MS.
Dýchací techniku Saturn v garáži co 4 roky neměl nikdo na sobě ? Aha..........předpis.....něco udělat i sám pro sebe ? aha nemáme

Re: Fungování JPO V

Napsal: 13.01.2020 10:35
od Tintin
Ahoj chápal bych že JPO V které nejsou vybaveny autem mají výjezd jednou za pět let tak asi moc toho školení a zkouškám čerpadel moc nedají ani se jim nedivím ale na druhou stranu když mají vyjezdy několikrát měsíčně a nedej bože mají nějakou předurčenost a nedělají nic pro svoje zdokonalení tak je to napovazenou ale stím asi nikdo nic neudělá nebo jo?