Stránka 1 z 1

požární přívěsy PPS 12

Napsal: 26.05.2015 09:08
od Martin šebek
měl by otazku jak je to v nešní době s požární přívěsy PPS 12 muže na silnic nebo ne a podle jakého zákona dík za odpověď

Napsal: 26.05.2015 09:57
od JarekJanko
viz toto http://diskuze.pozary.cz/technika/vozik ... 51501.html vozík byl homologován s okem a asi i jako souprava s autem (DA) proto nemá značku (tuto poslední informaci nemám podloženou ale četl jsem jí zde na diskuzích)

Napsal: 26.05.2015 11:27
od Hynek Obroučka
Kapku bych si dovolil to uvést na pravou míru. Vůbec nejde o to, jak byl kdysi homologován, homologace jako součást soupravy je vůbec nesmysl. Dříve nebylo nutné mít na tyto požárné přívěsy (a to jakékoli - i východoněmecké a jiné speciální) žádné doklady, pro hasiče byla výjimka. Dnes je to tak, že se vozík musí zaregistrovat (podrobnosti vám sdělí u příslušného HZS kraje - ten je prostřednictvím GŘ HZS ČR registruje), ovšem není mu vydána RZ, pouze jakýsi technický průkaz který je uložen buď u jednotky nebo u zřizovatele a nemusí se vozit ssebou. Není nutné jezdit s ním ani na STK. Jakékoli přestavby například tažného zařízení nebo celé tažné oje na ISO 50 závěs za osobák nejsou povoleny (i když se tak často děje), vozíky mají výjimku tak jak jsou, tedy s okem. Když začal tento předpis platit, registrovaly se přívěsy centrálně, ale i dnes jdou doregistrovat právě přes HZS. Tento předpis se nevztahuje na vozíky oprodané do civilníého sektoru, tak už by musela proběhnout normální registrace jako u jakéhokoli jiného vleku a obávám se že by to už dnes nikdo nezaregistroval. Stejně tak pokud vozík provozují papříklad veteránisti, musí mít vydaný průkaz historického vozidla a veteránskou RZ. Stačí takto? Ještě bych si dovolil poznamenat, že je záhodno dodržovat maximální opovolenou rychlsto těchto vleků, která je (dle typu) max do 80 km/h. Už jsem viděl jak jednomu východoněmeckému přestavěnému na osobákový závěs ulítlo kolo na dálnici cca ve 130ti - náboje na to nejsou konsturované a kdo tak jezdí si zahrává se životy posádky i posádek okolojedoucích vozidel.

Napsal: 26.05.2015 16:38
od hasickarel
Potvrzuju Hynkova slova. Mám ještě ty registrace založené z doby, kdy náš HZSP vlastnil VTA a BLA. Pamatuju si, že cca před 12 lety to můj předchůdce ve funkci technika strojní služby řešil. Musel kvůli tomu na GŘ a pak na dopravku .

Re: požární přívěsy PPS 12

Napsal: 03.04.2018 22:30
od jarek1608
Zdravim, mame vozik na pps12, ktery byl porizen v roce 84 s avii. Spz vozik nema, ale technicky je puvodni, tedy bez uprav. Avii nyni davame pryc, vozik zustava u jednotky. Nyni mame zanovni Cas. Muzeme vozik s novou caskou legalne pouzivat, nebo ne? Je potreba ucinit nejake kroky na hzs, registru vozidel apod? Jak je to ridickym opravnenim, staci na soupravu cas plus vozik ridicske opravneni C? Nebo je potreba C+E? Diky.

Re: požární přívěsy PPS 12

Napsal: 05.04.2018 13:25
od Rudolf Windisch
Vozík musí mít vydaný výpis technického osvědčení, který vydává MV. Výpis je obdoba malého osvědčení o registraci. HZS na toto vydalo metodiku, tak se optej na místně příslušném územním odboru HZS, vedoucí strojní služby ti jistě poradí.
Přívěs nemá RZ, tudíž ani TP a osvědčení. Jeho celková přípustná hmotnost je 900 kg, takže řidič musí mít C+E.

Re: požární přívěsy PPS 12

Napsal: 05.04.2018 15:11
od jarek1608
Díky za info!
Rudolf Windisch píše:
05.04.2018 13:25
Vozík musí mít vydaný výpis technického osvědčení, který vydává MV. Výpis je obdoba malého osvědčení o registraci. HZS na toto vydalo metodiku, tak se optej na místně příslušném územním odboru HZS, vedoucí strojní služby ti jistě poradí.
Přívěs nemá RZ, tudíž ani TP a osvědčení. Jeho celková přípustná hmotnost je 900 kg, takže řidič musí mít C+E.

Re: požární přívěsy PPS 12

Napsal: 07.04.2018 16:19
od pamas
Musí se poslat žádos na MV:
Ministerstvo vnitra ČR
generální ředitelství HZS ČR
Kloknerova 26
148 01 Praha 414

ŽÁDOST
o vystavení dokladu „Technické osvědčení silničního vozidla“

Žadatel _________ _________
(název organizace)


(adresa: ulice, čp. místo, PSČ, tel.)

identifikační číslo organizace (IČO)

žádá o vystavení dokladu „Technické osvědčení silničního vozidla“ a „Výpis osvědčení silničního vozidla“ pro požární přívěs

jednotky HZS* …………………………. kraje
jednotky HZS podniku* ………………………….
jednotky sboru dobrovolných hasičů obce*
jednotky sboru dobrovolných hasičů podniku* ………………………….

………….…………………… PPS 12 výr. číslo 3404/1635 ………………………………….
(tovární značka, název a typ požárního přívěsu, podle výrobního štítku)

……………Státní výrobny autodílů n.p. Holýšov …………….
(výrobce požárního přívěsu, podle výrobního štítku)

Prohlašuji a svým podpisem potvrzuji, že všechny uvedené údaje jsou pravdivé.

V Turnově dne…………………



Podpis ……………………………………… Razítko ……………………………...……
statutárního zástupce nebo jím pověřeného pracovníka


Příloha: doklad o vlastnictví požárního přívěsu (čestné prohlášení)
doklad o technické prohlídce před schválením technické způsobilosti

(* nehodící se škrtněte)


Vlastníkem přívěsu musí být zřizovatel jednotky, t.j. obvykle obec, ne SDH. U nás nebyl vozík veden nikde a aby ho město mohlo zařadit do svého majetku musel být proveden znalecký odhad ceny.
Doklad o vlastnictví, čestné prohlášení:

Prohlášení o vlastnictví požárního přívěsu
Město xxxxxxx, xxxxxxxxxxxxx 35, , tel. xx xxx xxx,
IČO xxxxxxxxx zastoupené ………………………………………………………………………………… prohlašuje, že je vlastníkem požárního přívěsu PPS 12 výrobní číslo 3404/1635 výrobce Státní výrobny autodílů n.p. Holýšov.
V xxxxxxxx dne ……………………. razítko, podpis:

Vozík byl PPS 12 z SVA Holýšov, tedy předchůdce toho z BAZ, ještě na 15" kolech. Přestože to nebylo nikde uvedeno, tak na STK požadovali výměnu zadních dvoubodových (dvouvláknová žárovka pro koncové+brzdové světlo) svítilen za tříbodové a nějaké doplnění odrazek, naopak požární příslušenství je vůbec nezajímalo. To ale asi záleží na přístupu konkrétní STK.
Já se o to tehdy snažil, ale bohužel, než jsem to stačil dotáhnout, tak bylo rozhodnuto přívěs zrušit. Nakonec pro něj nebylo místo a za láhev Becherovky skončil jako kára za traktor. :(