Stránka 1 z 2
STK
Napsal: 25.08.2010 18:16
od Návštěvník
Tak mi to nedalo, ale musím se s váma podělit o zážitek, který jsem dneska zažil na stanici technické kontroly. Byl jsem tam s Tatrou 815 cas32. Auto neprošlo, jeden důvod byl, že jedno kolo na zadní nápravě brzdilo míň než ostatní, což byl důvod oprávněn, další důvod byl, že není ocejchovaný tachograf, tak bych se vás chtěl zeptat, jestli pro hasiče platí nějaká výjimka, že nemusí být cejchován. Každého jsem se ptal a všichni mi dali odpověď, že nemusí. No nic, stejně jsem ho nechal ocejchovat, asi jsme vyhodili 1500 Kč. Ale s čím mě ten pán dostal bylo, když mi řekl, že než vyjedeme, tak musíme založit kotouček do tachografu, to už jsem nevydržel a šel jsem do kolen a měl jsem sto chutí tomu pánovi říct, ať se nechá vyšetřit na psychiatrii. Ještě mi řekl, že co kdyby mě náhodou zastavila dopravní policie a jak bych zdůvodnil, že nemám kotouček v tachografu. Myslim si, že ten člověk se opravdu zbláznil. Co vy na to? Za JSDH Spořice Richard Jucha
Napsal: 25.08.2010 18:19
od Rudolf Windisch
Tak to jsem tam zažil už hodně, ale tohle je opravdu pecka.
Napsal: 25.08.2010 19:05
od Michal Jančov
Kde jsi s ní byl? My máme na Scanii digitál a bez problému STK prochází bez cejchu. Podle mě je to stejný nesmsl, jako když před lety platil známý na své T 613 dvakrát emise, protože měl dva výfuky.
Napsal: 25.08.2010 19:19
od Richard Jucha
[Michal Jančov - 25.08.2010 19:05] Byl jsem na Spořický, podle mě to je hrozná pitomost, pokud je vyjímka na používání tach.karet a kotoučků, tak na co cejchovat tachograf, když se cejchuje jen z toho důvodu, aby správně zapisoval jízdu, pauzu, atd.
Napsal: 25.08.2010 19:20
od Václav Danita(bonita)
[Michal Jančov - 25.08.2010 19:05] A já kdysi, hned co začali emise měřit před STK, platil emise i na jawě 250. A to mi je měřil tím stylem, že jukl jestli nejsou vybrakovaný doutníky a zacáloval jsem 80 korun
Napsal: 25.08.2010 19:47
od Martin Petržela
Spíš mě zajímá, kde se na CAS 32 vůbec ten tachograf vzal??? Bohužel praxe je někde taková, že pokud tam ten tachograf je, musí být funkční a ocejchovaný. Cejchuje se hlavně kvůli rychlosti. Řešení - vyndat a hahradit normálním rychloměrem.
Napsal: 25.08.2010 19:51
od Václav Danita(bonita)
[Martin Petržela - 25.08.2010 19:47] Taky ho na stoosmačtyřicítce máme. Ale nikdy s tím problém nebyl.
Napsal: 25.08.2010 20:00
od Martin Petržela
[Václav Danita(bonita) - 25.08.2010 19:51] To nechápu...Copak hasiči nekdy jezdili podle AETRu??? Ještě bych tomu rozuměl u nových aut, kde je na lince kolikrát problém tachograf "vykuchat", ale tady se přece musel domontovávat -pačemů? Nějaká díra v legislativě, přestavba z civilního auta apod. ?
Napsal: 25.08.2010 20:04
od Václav Danita(bonita)
[Martin Petržela - 25.08.2010 20:00] Ta přestavba je dost možná. Výměna kabiny to může bejt.
Napsal: 25.08.2010 22:35
od Richard Jucha
Z okolí znám plno aut co maj tachograf a nikdo neměl nikdy žádný problém, na Š706 ho taky máme a žádný problém.
Napsal: 26.08.2010 09:18
od Hynek Obroučka
Takže pán na STK je naprosto nekompetentní, protože vozidla základních složek IZS nemusí mít tachograf a pokud ho mají, nemusí ho mít pravidelně cejchovaný, protože máme výjimku ze zákona 561/2006 Sb. a nemusíme kolečka ani karty používat. Dal bych mu to k úhradě.
Napsal: 26.08.2010 09:43
od Tomáš Trnka
Zákon 388/2008 říká:
Vozidla, která musí být vybavena tachografem a na
která se tato povinnost nevztahovala podle dosavadních
právních přepisů, musí být tachografem dovybavena.
Tachograf musí být ověřen nejméně jednou
za 2 roky pracovištěm pověřeným Úřadem pro technickou
normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
a registrovaným ministerstvem a musí být zaplombován,
včetně svého pohonu. Pokud je tachografem vybaveno
vozidlo, v němž není jeho použití povinné,
musí být tachograf ověřen Úřadem pro technickou normalizaci,
metrologii a státní zkušebnictví nejméně jednou
za 5 let.“. Takže podle tohoto cejch ano, ale ne 1x za 2 roky, ale 1x za 5 let. Nás vloni na STK taky zaskočili, tehdy bylo auto 2 roky od 1. registrace a tam klukům řekli to stejné. Tomáš
Napsal: 26.08.2010 22:58
od Jiří Sucharda
[REPLY:55399 ] Hynek ma pravdu je tam vyjimka, jen se nejedna o zakon tohoto cisla ale o ES, tedy narizeni evropskeho parlamentu a Rady. Chce to nejdrive si neco zjistit, precist a pak plasit. Byt v situaci JSDH Sporice zavedl bych s dotycnou STK spravni rizeni a trval na nahrade skody a preskoleni jejich pracovniku. JJS
Napsal: 27.08.2010 10:51
od Miroslav
Tak to je mazec,měl si se ho zeptat jestli při kyvadlové dopravě vody máš dodržovat povinou pauzu.
Napsal: 27.08.2010 15:00
od Richard Jucha
Napsal: 27.08.2010 17:31
od Martin Petržela
Bych to už nehrotil, třeba v případě nehody může být řádně ocejchovaný tachograf užitečný (záznam rychlosti)...
Napsal: 28.08.2010 11:59
od Hynek Obroučka
[Martin Petržela - 27.08.2010 17:31] Martine nenech se vysmát, už vidím, jak tam při každém výjezdu zakládám kolečko... S kartou je to úplný nesmysl, kor pro ty strojníky, kteří s jezdí na vedlejšák, zbourali by si výkony...
Napsal: 28.08.2010 22:17
od Martin Petržela
[Hynek Obroučka - 28.08.2010 11:59] Vysmát se klidně nechám, byl to jen příklad, k čemu se může hodit - praktické využití nechám na každém. U digitálu se stejně vše ukládá do paměti i bez karty řidiče, navíc existuje i tzv. karta vozidla (i když ta je primárně určená ke stahování dat).
Napsal: 15.09.2010 22:24
od RADEK NÝDRLE
jasně že pauzu musíš dodržet dajte my láhev piva mám pauzu 45 min tak at ten pán stk počká po pauze mu dojedem uhasit ponožky
Napsal: 22.09.2011 09:30
od standa Šimral
Ahojky Kamarádi.
Právě také řeším ověření tachografu na CAS. Včera jsem byl s naší dvojkou-CAS 20 - Terrno stáří 3 roky na STK, kde jsem byl pouze naprosto přátelsky upozorněn novým, ale z jiného působiště známým technikem na 5 ti letý cyklus kalibrace tachografu u vozidel hasičů.
Tak jsem trošku zjišťoval, neb se dnes chystám na STK s jedničkou CAS 24 - Terrno stáří 8 let. Je to nelogické, ale má pravdu. Vozidla hasičů atd, sice nemají povinnost být osazena tachgrafem, pokud však osazen je a splňuje homologaci EHS č. 3821/85 což by měli všechny po roce 1985, musí být každých 5 let ověřován dle vyhlášky 100/2003.
Takže jedu kalibrovat a pak na STK.
Pokud máte někdo jiný výklad prosím sem s ním - zdá se to být nutné.
Mějte se krásně Standa Chodov