Stránka 1 z 1

Kategorie JPO III - D předurčenost

Napsal: 13.04.2010 15:49
od Návštěvník
Zdravim,
chci se zaptat co všechno musí být splněno, aby mohla jednotka kat. JPO III být zařezena k předurčenosti D (záchranné akce na silnicích II. a III. třídy a místních komunikacích).
Mám na mysli co všechno musí být ve výbavě, jaká školení a kolik lidí musí tyto školení mít.

Napsal: 13.04.2010 19:14
od
.

Napsal: 13.04.2010 20:53
od Radek Vojík
To se kraj od kraje liší. Sežeň si nařízení Tvého kraje k plošnému pokrytí území kraje jednotkami PO. Doporučuji kontaktovat oddělení IZS a služeb na místně příslušném územku nebo oddělení IZS a řízení JPO na krajském ředitelství HZS. Hlavně si zjisti, než začneš něco nakupovat nebo školit, jestli už daná předurčenost není ve Tvé lokalitě naplněna.

Napsal: 14.04.2010 08:39
od Marek Bulva
Určitě to je tak jak píše Sluničko sedmitečne. Naše jednotka je JPO III/1/D (D znamena preurcenost na DN s rucnim vyprostovacim nastrojem, C znamena hydrauliku.) My hydrauliku mame, ale stejne jsme D. Nevim proc. Ale proste se to nedava jenom tem, ktery maji kurzy a techniku. U nas jsou spatne dojezdove casy, za posledni dobu bylo par zasahu u kterych jsme pouzili spise zdravovedu nez vyprostovani, ale vsecho souvisi ze vsim.

Napsal: 14.04.2010 11:07
od
C - jednotka HZS kraje předurčená pro záchranné práce na všech komunikacích nebo jednotka SDH vybrané obce kategorie JPO II (výjimečně kategorie JPO III) předurčená pro záchranné práce zpravidla na vybraných úsecích dálnic,
rychlostních silnic I. třídy, rychlostních místních komunikací a silnic I. třídy pro dálkovou a mezistátní dopravu určená územně příslušným HZS kraje,
- je vybavena CAS ve speciálním technickém provedení minimálně hmotnostní třídy M,

D - jednotka SDH vybrané obce kategorie JPO II nebo JPO III předurčená pro záchranné práce na silnicích II. a III. třídy a místních komunikacích,
- je vybavena vozidly CAS nebo DA, která mají ve výbavě alespoň sadu ručních vyprošťovacích nástrojů


Tolik citace z http://vyprostovani.cz/predurcenost . Silnice I. třídy jsou často pokryty JPO I velmi dobře (i když třeba i na D1 jsou úseky, kde to nevychází). Proto je většina JPO II a JPO III předurčena pro silnice II. a III. třídy.

V současné době to většinou funguje takto (i když mohou existovat výjimky):
Jednotka je předurčená, protože jsou tam dlouhé dojezdové časy a je v podstatě jedno, jak jsou vybavené, je potřeba mít předurčenou jednotku v tabulkách.
Druhou možností je, že si jednotka pořídila vybavení na DN a postupně tlačina na HZS, že je dokonale vybavená a že by tedy měla být předurčení pro DN. Takové jednotky se věršinou dřív nebo později dostanou na seznam předurčených jednotek a to i v případě, že sídli ve stejné budově, jako JPO I.