Stránka 1 z 3
svolávací systém jay
Napsal: 28.11.2009 00:51
od Návštěvník
Kolegové hasiči
Máte někdo z Vás zkušenosti s tímto systémem od Telworku?
Myslel jsem si že bude stačit nahlásit na HZS v Kladně tel. číslo přes které bude naší jednotce vyhlášen poplach.Bohužel jsem naivní.Přitom tento systém již funguje v několika krajích.
Napsal: 28.11.2009 01:44
od Aleš Bitter
To by mě také zajímalo. Systém Jay jsem nedávno objevil v jiné diskuzi a zaujalo mě to jako náhrada pomalého Kanga do té doby, než se ve středních Čechách konečně spustí AMDS.
Co ti na to řekli v Kladně?
Napsal: 28.11.2009 02:23
od habr 02
Zajímala by mě cena za tuto službu, na stránkách provozovatele jsem ceník nenašel
Napsal: 28.11.2009 03:09
od vladimír marouš
[Aleš Bitter - 28.11.2009 01:44] no v kladně je to velký problém zadat to telefonní číslo do jejich systému.Pořád se na něco vymlouvají.
Telwork je už několikrát kontaktoval já také a už se to vleče dva týdny
Napsal: 28.11.2009 03:18
od vladimír marouš
[habr 02 - 28.11.2009 02:23] Cena za používání systému je podle toho kolik budete používat telefonních čísel.My budeme mít zatím jedno číslo na svolávání a cena asi 400 kč paušál za měsíc
Napsal: 28.11.2009 12:44
od ruská vlaštovka
[Aleš Bitter - 28.11.2009 01:44] Ale tomu AMDS sám nevěříš, že ne
.
Napsal: 28.11.2009 14:03
od habr 02
[vladimír marouš - 28.11.2009 03:18] díky, ale 400 za jedno číslo je dost, KOIS Kladno používá 3, a systém to posílá přes to které je zrovna volné.
Napsal: 28.11.2009 14:06
od habr 02
[Aleš Bitter - 28.11.2009 01:44] já myslím, že nikdy, neboť přímo na Kladně sídlí firma co Kango+ vyrábí ...
Napsal: 28.11.2009 14:42
od Aleš Bitter
No ještě malinkou naději na zavedení AMDS jim dávám
Kladenská firma vyrábějící Kango se ale podílela i na vývoji AMDS (nebo aspoň na její integraci do prostředí OPIS), takže tam by snad problém být neměl.
Těch 400,- je myšleno tak, že vám zřídí jedno číslo, ze kterého vám bude chodit svolávání, a těch 400,- je měsiční paušál za toto číslo?
Napsal: 28.11.2009 17:22
od vladimír marouš
[Aleš Bitter - 28.11.2009 14:42] ano je to tak jak říkáš.Jedno číslo přes které se svolává jednotka.Každému vyzvání telefon třikrát za sebou dvě minuty a přijde sms.Je to opravdu rychlé.Čísel můžeš mít více pro různé skupiny.Dávám odkaz na internetovou adresu
http://jay.telwork.cz/pouziti-sluzb…
Napsal: 28.11.2009 20:51
od Martin Kasal
V KV kraji zatím tento systém zkouší šest jednotek. Cena za službu bude závislá na tom, kolik jednotek v kraji se k tomuto systému celkem připojí, firma garantuje, že maximální výše je 800 Kč za měsíc. My máme přidělené jedno číslo, ze kterého nás systém prozvání (SMS nechceme, ponechali jsme si zatím Kangoo) a první zkušenosti jsou dobré... Je to velmi rychlé, od vyhlášení poplachu na kopis prozvání do 5 vteřin... Co se týká zadání čísla na KOPIS, je to otázka asi tak dvou minut, takže se zajímejte, proč to na Kladně nechtějí...
Napsal: 28.11.2009 21:03
od Aleš Plíhal
Dobrý den, dovolil jsem si zareagovat na tuto diskuzi, tak se snad nedopustím nějakého prohřešku, když vysvětlím nějaké nejasnosti vyplývající z této diskuze, nebo z předešlých. Protože nechceme zneužít tohoto serveru a této diskuze k neplacené reklamě (zamýšlíme se přihlásit do recenze na požárech). V současné době probíhá ověřovací bezplatný režim s několika JSDH (cca 25) a dolaďování zpětné vazby (přehled nad svoláváním) na KOPIS s kompetentními pracovníky odboru operačního řízení v několika krajích. Některé informace zde uváděny nejsou zcela přesné a mohou tak vést i ke špatnému pochopení principu poskytované služby. Chce to opravdu prostudovat a nedomýšlet. Protože nechceme zatím uvádět konkrétní informace z důvodu neoprávněné reklamy, nebude jistě problém pro toho, kdo se chce o našem systému dozvědět více, tyto informace od nás získat a nebo nás přímo kontaktovat. Každopádně informace a možnosti jsou již teď k dispozici. V příštím roce po ukončení ověřovacího provozu (přelom leden/únor) pak budou po dohodě s požáry dány k dispozici v sekci recenze. Aleš Plíhal - TelWork
Napsal: 29.11.2009 10:24
od sivá holubička
zdravím všechny kolegy, osobní zkušenost se systémem AMDS je taková, že je to pomalejší, než SMS - my máme Pelig a to je do cca 15-20 sekund od zmáčknutí tlačítka "proveď" na OPISu SMS na telefonech všech členů výjezdové jednotky. AMDS značně závisí na množství svolávaných jednotek v daném okamžiku. Navíc, pokud je v kraji více OPISů napojených na AMDS, tak se svolává stylem "kdo dřív příjde, ten dřív mele" - tj., že první jednotce jiného územka může být vyhlašován poplach až např. za 5 i více minut. Reálně v případě klidu je svolání první jednotky systémem AMDS do cca 2 minut - poplachová SMS je ovšem na mobilech všech do cca 20 sekund. To jsou naše osobní zkušenosti.
Samozřejmě, vše je to o propustnosti systému a jeho nastavení. Ovšem taky je to o financích - čím více linek, tím více peněz. Když jde SMS (jediná) na Pelig, tak pak už si to systém rozešle sám. Ovšem AMDS to volá postupně (dle propustnosti) až obvolá všechny. Ano nesporná výhoda AMDS je, že je to systém se zpětnou vazbou - lze dohledat, kolik lidí volání přijalo, odmítlo,nevyzvedlo nebo se jim nebylo možno dovolat. Ale toto je podle mě možné zavést (v omezené míře) i u SMS - existují doručenky. Není sice jisté, že uživatel si SMS přečetl, ovšem když má někdo službu, tak nosí mobil u sebe, že?
Takže na závěr, myslím si, že AMDS je v současné době krok zpět. Pokud někdo neví, jak funguje AMDS, koukněte se na
www.hzsmsk.cz a v pravo je ikona prezentace AMDS.
Napsal: 29.11.2009 11:09
od Václav Danita(bonita)
[sivá holubička - 29.11.2009 10:24] Trošku lepší AMDS v MSK než v ULK. Tady ti to jen řekne tu prvotní hlášku a že až doběhneš do hasičárny, máš volat KOPIS. Nechápu proč to tady nemůže fungovat.
Napsal: 29.11.2009 11:34
od Michal
Systém osobně doporučuju, máme to zatím odzoušeno pro 5 lidí a od 1.12. 2009 to pojede pro celou jednotku. Z KOPISu JmK je při vyhlášení poplachu naší jednotce odeslána jedna AMDS na číslo do Telworku a ten už dál zajištuje prozvánění. Hovor stačí pouze odmítnout(zavěsit).Rychlé praktické..
Napsal: 29.11.2009 14:41
od Aleš Bitter
[sivá holubička - 29.11.2009 10:24] To je zajímavé. Já myslel, že každý OPIS má své linky na odesílání AMDS. V tom je tedy možná zakopaný pes ve středních Čechách - máme KOPIS + dva SOPISy a jestli by se to mělo posílat vše z jedné brány pro celý kraj, tak by tam asi byla občas "fronta".
Napsal: 29.11.2009 14:50
od Aleš Bitter
Ještě mám dotaz na uživatele Jay nebo na Aleše Plíhala z TelWorku: Není mi z návodu úplně jasné, jak se systém zachová, když přijmu hovor z poplachového čísla. Přidělí mi rovnou status "nejedu", nebo mě to bude ještě dvakrát volat?
Napsal: 29.11.2009 15:02
od Michal
[Aleš Bitter - 29.11.2009 14:50] Podle našich zkušeností, když to zvedneš (stejně se z hovoru nic nedozvíš, protože tam zatím hraje jen melodie), tak to systém bere za nedoručené a volá znova, to se opakuje max. třikrát.
Já osobně školil naše lidi tak ať mačkají červený vždy i když nepojedou.
To kolik lidí pojede nebo nepojede stejně nijak nezměníš, (takže nepotřebuju vědět jestli jede 5 nebo 10 lidí), ale já takový systém hledal hlavně kvůli tomu, aby členové jednotky věděli co nejdřív že se něco děje...
Napsal: 29.11.2009 20:16
od Aleš Plíhal
[Michal - 29.11.2009 15:02]
Dobrý den,
odmítnutí se rovná potvrzení a akceptování svolání. Vše ostatní (vyzvednutí, hlasovka, ponechání vyzvánět, nepřidržení hovoru) vyhodnocujeme jako špatně a volání se opakuje do celkového počtu 1+2. Lze popřípadě upravit dle požadavků JSDH či KOPIS. Ale zatím to takto vyhovovalo všem testovaným jednotkám.
Aleš Plíhal
Napsal: 29.11.2009 21:21
od Aleš Bitter
[Aleš Plíhal - 29.11.2009 20:16] Ta možnost úpravy systému podle požadavků jednotlivých jednotek je zajímavá. Díky za odpověď, ještě mě určitě nějaké dotazy napadnou