Stránka 1 z 2
Ridici zasahovych vozidel
Napsal: 08.11.2004 12:37
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:18
od David Pavelka
Ridici zasahovych vozidel
Prijali jsme do sboru cloveka, ktery cca pred tremi lety skoncil zakladni vojenskou sluzbu u zakladny civilni obrany v Kutne Hore. Byl ridicem u hasicske jednotky vojaku (CAS 32 a ma take autojeraby T815 AD28 a pak ten vyprostovak tusim ze to je AV-15(s rezervou). Chteli bychom aby byl zarazen jako ridic auta, ovsem protoze nyni nepracuje jako ridic z povolani tak nema profesak. Kde a jak je mozne ziskat profesak + modre majaky? A jsou tyto doklady podminkou aby mohl byt u jednotky ridicem??? Nebo je potreba jeste neco dalsiho???
Napsal: 12.05.2008 15:18
od petrhr
Zdravím.Myslím si, že stát se řidičem jednotky SDH není až tak složité, musí se ale dodržet podle mne následující :1. Uzavřená dohoda o členství v JSDH se zřizovatelem2. Zdravotní způsobilost podle nové vyhlášky3. Osvědčení profesní způsobilosti řidiče4. Ještě bych doporučil záznam o seznámení s obsluhou vozidla, které bude řidič obsluhovat.K tomu "profesáku" - jeho majitel nemusí být řidičem z povolání. Profesák lze získat u autoškoly, která se zabývá pravidelným proškolováním řidičů, musí mít oprávnění pro požadovaný rozsah řidičského průkazu. První školení je zakončeno zkouškou před zkušebním komisařem, zkouší se v intervalu 1x za tři roky. Jinak se jen školí bez přezkušování. Pozor na to, aby školení proběhlo podle zákona 247/2000Sb., § 48, odst. 1, písm a). Písmeno a) jsou právě vozidla s právem přednostní jízdy. Profesák si potom absolvent tohoto školení vyzvedne u svého úřadu pověřeného výkonem státní správy III. stupně. (Tam, kde se dělají řidičáky).Ještě snad k tomu seznámení s obsluhou vozidla - při kontrole to u nás požadoval orgán BOZP a zejména ho zajímalo, zda je v tomto záznamu o proškolení popsáno zvedání vozidla při opravě defektu.Doufám, že jsem na nic podstatného nezapomněl. Zdar. Petr.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jakub Kozák
Strojník
Tak podle nejnovějšího školení, které jsme absolvovali musí být ten řidič zároveň strojníkem, pokud chce jezdit s VRZ k požárům...
Napsal: 12.05.2008 15:18
od petrhr
Strojník
Máme úplně nové, ale stejné poznatky. ÚO to u nás vyžaduje také.Zdravím, Petr.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od David Pavelka
Strojnik
Hmmm tak to je mi zase novinka ... mozna se o tom na okrskove schuzi treba taky nekdy dozvime ..... Na skoleni maji jit borci nejak na kraji leta tak jsem zvedav jestli se neco dozvime. Jinak nevite nahodou jestli ten strojnik musi byt i kdyz se jedna o ridice DA? I kdyz koneckoncu to zni logicky, pokud se ma jet k vyjezdu tak strojnik by mel byt pripomen, no a tak se zajisti touto upravou, aby tam byl .... Ale je to novinka. No stejne potrebujeme proskolit nejake nove strojniky protoze mame oficialne proskoleneho jen jednoho, ktery je v nasi JSDH JPO V.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jakub Kozák
Strojníci
Co se týče DA tak tam to asi potřeba není, protože strojník jako takový v podstatě obsluhuje celé vozidlo (je fakt, že i PPSku, ale ta není pevnou součásti DA), být tebou, tak se na tom školení zeptám.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Aleš Bitter
strojník
Nevíte někdo, co všechno je potřeba k udělání zkoušky na strojníka? Předem děkuji.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od pavel vasatko
strojník
dobrý den. pokud se týká řízení vozidla s právem přednosti v jízdě
a kdo může řídit ,tak se to má tak, že podle novely vyhlášky č.247/ 2001Sb. ve znění 226/2005 § 37 " hasiči určení k řízení vozidel s právem přednosti jízdy...."
To ve výkladu znamená, že pokud máte ŘP C, starší 21 let, profesní průkaz, jste členem výjezdové jednotky a máte od starosty ( velitele jednotky) pověření řídit vozidlo vaší jednotky, nemusíte být strojník. Bohužel nemůžete obsluhovat čerpadlo a prostředky určené pro strojníky.
Na druhou stranu zas ti, kteří nemají ŘP C mohou být strojníky (ps 12,.....) neboť ji vozí ve vozidle pro ŘP B.
NA KRAJSKÉ PORADĚ JSEM ZÍSKAL INFORMACE, ŽE PRO TYTO STROJNÍKY BUDE POUZE 8 HODINOVÉ ŠKOLENÍ VE ŠKOLÍCÍCH ZAŘÍZENÍCH
Profesní průkaz lze u nás na severu moravy získat v has. škole v jánských koupelích, kde pořádají školení šoférů právě s povinnou vyhláškou 247 ( majáky)
Napsal: 12.05.2008 15:18
od FiRan
re: Pavel Vasatko
Mno a jak je to s rizenim CAS pokud je mi mene nez 21, ale mam ridicak "C"? Myslim tim ted situace napr. pri soutezich, doplnovani vody... tj. aktivity, ktere nejsou brany jako vyjezdy, ale vedlejsi cinnost jednotky.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jiří Sucharda
No nejlepe...
(a asi jedina spravna moznost) je si udelat kurz strojnika a ukoncit ho zaverecnou zkouskou. Za skoleni strojniku jednotek JSDH je zodpovedne HZS kraje, chce to se s nimi spojit, nebo se za penize nechat vyskolit v komercnim zarizeni. Jirka
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jiří Sucharda
Profesni prukaz...
dnes delaji temer v kazde autoskole, kazdy rok je prezkouseni a jednou za tri roky prezkouseni s testy. Jirka
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jakub Kozák
Řidiči
Ale řidič mladší 21 let nemůže dostat profesní osvědčení pro vozidlo s právem přednosti v jízdě, takže C nestačí - musíš mít C, starší 21 let a musíš mít strojničák, alespoň teda v Moravskoslezském kraji to tak je
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Aleš Bitter
strojník
Já jsem kdysi někde četl, že pro školení na strojníka musí mí člověk řidičák C+E. Je to pravda nebo ne?
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Petr Haska
Strojníci
Jak je uvedené výše, myslím si (nikde jsem to nestudoval), že aby jsi měl strojníka, tak nepotřebuješ "C". Vím dokonce ,že si skupiny "E" dodělávali profíci i po 10 letech u HZS, protože došli na to, že nesmějí tahat za autem buxe. Proč by jsi měl mít C+E, když nebudete mít v garáži ani CAS ani Avii, ale třeba jenom Tranzita?.
Naopak k profesáku "na maják"nepotřebuješ zkoušky strojníka. Mám profesák a strojníka ne. To by museli mít strojníka i cajti nebo saniťáci
)).
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Petr Haska
"strojničák"
Ještě mně tak napadlo - je to sice slovíčkaření, ale jde to.
K ohni může jet s automobilem i osoba, která nemá strojničák. Už jenom proto, že jde většinou o krajní nouzi. Nechápu, proč nemůžu (bez strojničáku) dovés k ohni lidi. Třeba Avií a s vrzem. K tomu přeci strojničák nepotřebuji, na to mi stačí profesák.
Nehledě na to, že co se týče jízdy po komunikacích, nemůže vymýšlet HZS(nebo někdo jiný kromě parlamentu) nějaké výplody, když je to jasně stanoveno v zák.o pozem. komunikacích, popř. vyhláškách. Tam jsem slovo "strojník" nikdy neviděl.
V čem souhlasím - čerpadlo, agregáty a jiné stroje by měl obsluhovat strojník, který je vyškolen.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jakub Kozák
Školení
Říkám to, co vím z HZS. Proč by někdo k profesáku potřeboval strojničák nevím, tak jsem to taky neříkal. Ale pokud chceš řídit CAS, musíš ji umět obsluhovat - o Avii jsem nemluvil. C+E potřebují strojníci u HZS, nevím odkdy, nevím jestli všichni.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Kamil Holek
Strojničák
Nevím, jak by mohli mít všichni řidiči strojničák, když třeba my máme tabulkově 3 strojníky a řidičů máme 7. Pokud by mohli jezdit s CAS jen strojníci, tak by občas neměl kdo vyjet.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Aleš Bitter
díky
Děkuji všem za odpovědi.
Ještě by mě zajímala věc, na kterou už se tu taky někdo ptal. Pokud mi ještě nebude 21 a tudíž nebudu mít profešák, jestli vůbec můžu sednout za volant auta s VRZ, pokud nepojedu k výjezdu, ale jen třeba na soutěž v požárním sportu.
Díky.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jiří Sucharda
Re: Aleš
pokud chces dodrzet zakony tak opravdu nesmis. Jelikoz nas inteligentni zakon hovori o vozidle vybavenym "majakem" a ne pustenym! To je prece takova hovadina takze treba das auto opravit do servisu a teoreticky s nim automechanik nemuze zajet napr. na STK, nebo ti ho privezt - jak rikal jeden muj kamarad - to nemohlo vzniknout, to musel nejakej blbec vymyslet
)) Jirka