Stránka 1 z 3
Pamatujete na svůj první výjezd?
Napsal: 10.02.2010 13:18
od Návštěvník
Vzpomenete si jěště na dobu, kdy jste poprve jeli na první zásah? Jaký byl předmět zásahu (hasili, vosy, ledy, povodně či jiné události)? Co jste tenkrát dělali? S jakou technikou, výbavou?
Napsal: 10.02.2010 15:30
od Vladimír
JSDH
Mno jelikož jsme z kategorie mladších hasiču, tak si na to ještě moc dobře pamatuju
30.11.2007 - 18:05 byly to tak dva týdny co jsem po školeních vyfasoval skříňku. V sms přišel Požár dopravní prostředky D1 NA plný dehtu.
Když jsem doběhl do hasičárny nervózně jsme se navlék do hadrů nakýbloval do Tatry 148 a vyjeli jsme. Celou cestu jsme se klepal jak sulc nervozitou. Než jsme dojeli na místo zásahu OPIS nám řekl, že policie zjistila, že se jedná o planý poplach dělali přez noc opravu dálnice a někdo z projíždějícího auta viděl, jak se z náklaďáku kouří a odvolal nás na základnu. Ještě cestu domů jsme se klepal. Další výjezdy už nebylo žádné klepání
Napsal: 10.02.2010 16:07
od Stanislav Kaisler
Tak můj první oficiální výjezd byl ještě za "komančů" tipuju tak rok 1985-6 (ano, ano, nebylo mi tehdy ještě 18
), hořela tenkrát nějaké kadibudka v zahrádkařské kolonii. K tomu výjezdu jsem tenkrát jel v obyčejnejch modrákách, v bůhvíjaké přilbě. Jeli jsme s naším tehdejším vozidlem Praga V3S a měl jsem smůlu, že jsem jel v té budce vzadu. Smůlu proto, že se tam muselo jet částečně po polní cestě, kdo z vás někdy "vejtřaskou" vzadu jel, tak ví o čem mluvím, tam to bez přilby bylo o zdraví
. Sfouklo se to tenrát jedním C proudem.
Ale spoustu neoficiálních zásahů jsem měl již předtím. Od mladých let, počítám tak od mých 8-9, jsme celé letní prázdniny držívali pohotovost, na káře naložené kýble z vodu. Tenkrát totiž ještě naprosto běžně jezdívaly parní lokomotivy, a to hořely louky a pešuňky skoro furt. Jakmile jsme podobný požár zjistili, vyrazili jsme a vodou z káry a větvemi hasili. Uchránili jsme tenkrát našemu socialistickému hospodářství řadu cenných hodnot ve prospěch pracujícího lidu
Napsal: 10.02.2010 16:37
od Václav Porkát
Byl přesně měsíc po mém nástupu ke sboru, tedy 1. března 1995 kolem 15.00. Hořel nějaký menší sklad u Florence. Jel jsem připoutanej na prostřední dvojsedačce CAS 32 T815, řídil tehdy tatrablázen. Před náma družstvo s CAS K25 a v ulici Husitská na Žižkově se mezi nás připletl Warťák v protisměru...nic se nestalo a za pár okamžiků byla jednotka na místě, jako posilová dojela ještě HS 3 Holešovice, taktéž družstvo + tatra. Hodil jsem B na doplnění karosy, asi za hodinu bylo po všem a hurá domu...
Napsal: 10.02.2010 16:43
od Václav Porkát
Byl přesně měsíc po mém nástupu ke sboru, tedy 1. března 1995 kolem 15.00. Hořel nějaký menší jednopodlažní sklad u Florence. Jel jsem připoutanej na prostřední dvojsedačce CAS 32 T815, vystrojenej prapra PS II (nebo ještě modrákama? už přesně nevím, měl jsem oboje), nomexovým kabátem (kalhoty jsem neměl nafasovaný), přilbou Heros, na nohou starý, ještě nesešmajdaný ,,čuráky", jak se říkalo pulitrům, na rukou kožený rukavice. Tatru řídil tehdy tatrablázen. Před náma družstvo s CAS K25 a v ulici Husitská na Žižkově se mezi nás připletl Warťák v protisměru...nic se nestalo a za pár okamžiků byla jednotka na místě, jako posilová dojela ještě HS 3 Holešovice, taktéž družstvo + tatra. Hodil jsem B na doplnění karosy, požár likvidován 1 C proudem v DT Saturn, asi za hodinu bylo po všem a hurá domu...
Napsal: 10.02.2010 17:03
od Soptik
jistě že pamatuji =) není to tak dávno =D ..... když začla houkat siréna okamžitě jsem vyběhl ten den bylo opravdu velké horko takže jsem doběhl na hasičárnu celej spocenej akorát vyjížděla CAS k 25 liaz a Tatra 148 byla připravena na odjezd ale když jsem viděl že už je plné auto tak jsem křičel ať jedou beze mě a tak jsem šel na služebnu a zachvilku přiběhl kolega kde jsem že na mě čekají tak sem okamžitě vyběhl do šatny oblékl kalhoty PS II nomexovej kabát tzv. čuráky a galletu a běžel do tatry ... tatře už seděli 3 a já byl 4 nepočítám řidiče tak sem tam naskočil sednul kámošovy na klín a už jsme frčely =D .... jelo se na požár černé skládky na kterou jsme nasadily vysokotlak =)
Napsal: 10.02.2010 17:15
od Tomáš Blatný
byl sem zrovna ve vaňe,když začla houkat siréna,vylítl sem ven z vany,rychle se oblíkl,sedl na kolo a frčel na hasičku-měl sem to z kopečka dolů cca 300m.byl nahlášen požár trávy,profi jeli s tatrou a karosou,my jsme jeli s trambusem a avii,nakonec z toho byl planej poplach
Napsal: 10.02.2010 17:22
od Bořa
Jasně že pamatuju, 12.2.2009 okolo šesté hodiny večer celkem zima slyším sirénu, hned příchází sms, ani si ji nečtu a letím do sklepa beru kolo přes město jedu co to dá směrem ke stanici. Stanice už je na dohled obě vozidla sou před vratama kolem pobihaji chlapy blížím se k vratům....a sakra ledovka tak tohle neubrzdím a bác ho už ležím na zemi:D Chlapy sice vysmátí, ale hned mi jdou pomoct vstát a dodávájí že se jedná o spolupráci s IZS při hledání pohřešovaně osoby která se ztratila v poměrně velkém nedalekém lese, takže se mám v klidu pořádně obléct a odjíždíme na nedaleké parkoviště kam už se sjíždí ostatní jednotky.Po příjezdu na místo už čekalo několik vozidel PČR postupně přijížděli další jednotky( bylo jich opravdu hodně). Pokyn od VZ k vyčkání si kolegové přebrali jako poslední možnost si před dlouhou nocí koupit pár krabiček cigaret, takže se vydali do cca 100 metrů vzdálené hospody a ono ejhle pohřešovaná osoba si sedí u baru a popíji pivo:D
Napsal: 10.02.2010 17:24
od Jan Galásek Ml
JSDH
Jsem jeden z mladších hasičů, ale přesný datum si bohužel nepamatuju. Bylo to někdy v červnu 2005 cca 14dní potom co jsem nastoupil do jednotky. Jednalo se o technický zásah v době povodní - ucpání průtoku potoka u plotu RD a následné zvyšování vodní hladiny, hrozilo zatopení domu. Nejdříve sme zkoušeli jestli není ucpaný průtok pod plotem - to se nepotvrdilo. Po dohodě s majitelem RD jsme se dohodli, že musíme vyvrátit betonový kvádr plotu, jelikož trubka která vedla skrz něj a umožňovala průtok potůčku měla malej průsvit. Potom co sme ohnuli dvě lešeninové trubky, které nám majitel RD poskytl, bylo jasné že musí nastoupit hydraulické nůžky. Po cca 20 minutách práce se podařilo kvádr vyvrátit "potůček" vedoucí skrze záhony mohl vesele pokračovat v cestě. Nikdy na to nezapomenu, jedna první výjezd a jednak jsem tam málem nechal svoje nově vyfasovaný Zemany (tenkrát ze cca 7000 kč) jelikož záhoky byly po deštích už dos rozmáčené. Zabořil jsem se do půlky lýtek, naštěstí mě kluci vytáhli i z botama
Napsal: 10.02.2010 17:54
od Roland Roland
Moj uplne prvy vyjazd bol 18.06.2006 este ked som mal 17 rokov ako clen DHZ. Vratil som sa z posilovne a pocas "svačinky" ma vyrusil telefonat nasho velita. Udalost sme prevzali ako poziar skladu pneumatik. Jednalo sa v tedy o poziar v byvalom zavode Matador - chemicke sklady spolocnosti Detox. Telefonat som obdrzal priblizne okolo 16 hodiny a na zbrojnicu sme sa vratili tusim nieco po druhej nad ranom. Poviem vam, ze to bol teda zazitok .
Sice sme vykonavali iba kyvadlovku ale na 1. vyjazd to bolo nezabudnutelne...
Napsal: 10.02.2010 19:45
od Filip Foukal
Tak na ten do smrti nezapomenu
Jako student OUPO Chomutov sem měl v roce 2001 praxi na stanici HZS Klášterec nad Ohří, výjezd na požár lesa, brutálně vysoko v kopci, vyjeli tam jen tatry. Vyskočil sem z auta a jelikož mi bylo ráno přiděleno při zkoušce RDST číslo 2, běžel sem si připravit základnu
Chlapi na mě čuměli, co dělám a povídaj: "Co blbneš, vem ty dvě céčka, mazej nahoru a počkej až tam někdo dorazí s proudnicí a budeš dělat co ti řekne".
Napsal: 10.02.2010 20:32
od Martin
Tak muj první výjezd byl když jsem jako student OUPO Chomutov byl na stáži u HZSP Elektrárna Tušimice II.Tušim v roce 1999.Byl hlášen únik dusíku v přečerpávací stanici.Celej natěšenej jsem se s kolegou nacpal do prvního výjezdu.Byla to Tatra 4x4 už ani nevim přesné označení.Nakonec z toho byl planej poplach zapříčiněnej poruchou čidla.Ale tenkrát jsem poprvé jel v autě se zapnutym VRZ a to se nezapomína:)
Napsal: 10.02.2010 20:38
od Martin Kala
Můj první zásah u HZS byl ani ne po týdnu na CPS.
Byl teplý den a já sem ráno na střídání uslyšel své jméno na prvním výjezdu a to na Scanii.
Uplynulo pár hodin a nic se nedělo.Vše sem měl připravené na výjezd jak zásahovky,herosku,boty...
Najednou ve 14:02 se rosvítí světla a z rozhlasu slyším na požár střechy vyjede Scanie.Neváhám ani chviličku a běžím ke skluzu, rozrazim dveře a skočím na tyč.Doběhnu k věcem a oblékám se. Narazim si na hlavu herosku a letím do auta.Sednu si a ihned odjíždíme.Při výjezdu slyším do vysílačky kluky,kteří byly na jiném zásahu, že nám jedou pomoci.2 Klucí v autě si berou DT.Letíme křižovatky na červenou a na to nikdy nezapomenu.Po příjezdu na místo cca 15 minut vydíme doutnající křový,které je již uhašeno.Takže jsme nezasahovali a kluky z druhého auta odvolali.
To byl můj první zásah.
Technika CAS 24 Scania
Napsal: 10.02.2010 21:01
od JELDAS®
Tak můj první výjezd byl týden po mých 18-tinách. Základní kurz, zdravotní jsem měl hotové. Zkušeností pár taky. První poplach, co byl vyhlášen, tak jsem doběhl, ale jelikož jsem byl kuře, tak jsem byl na záloze a do prvního výjezdu jsem se nedostal. Pak po výjezdu mi řekli, že jako novej, sic jsem od 4 let hasičem, budu na záloze.
Uběhl snad další týden a byl vyhlášen ve 4:04 28.10.2009 poplach na spadnutý strom přes koleje. Ráno, ochrápaný, oblečený - neoblečený, obutý - neobutý jsem vypálil na hasičárnu. Jelikož den před tím byli naši kluci na požáru seníku, tak se většina nedostavila, protože byla unavená a dospávala. Šance pro mě. Oblékl jsem Firemany III., galettku a valil do Terrna. V čtvrté minutě jsme vyjížděli.(JPO II) Při příjezdu na nádraži nám bylo oznámeno, že strom je na kolejí, ale jediný přístup je vlakem. Takže jsme nastoupili do motorového vlaku a ve 4 ráno, zadarmo jsme jeli vláčkem odřezat strom.
Napsal: 10.02.2010 21:15
od Larry
Jelikož já jsem taky z těch mladších, můj první zásah byl "nedávno".
Myslim, že bylo okolo druhý, když mě vzbudil brácha, že hoří (taky je hasič). Vyřítili jsme se na hasičku, sotva jsme popadali dech. 1. družstvo na Rťáku už bylo pryč a 2 klucí na nás čekali s DA Ford Transit. Jelikož mi ještě nechodila SMS z OPISu, dozvěděl jsem se až v autě, že jedem na 2. stupeň do Tábora.
článek zde:
http://www.pozary.cz/rubriky/udalos…
foto-v-tabore-horela-autodilna-vyhlasen-ii-stupen_ - 19903.html
No a jelikož jsem byl bažant, jezdil jsem pro jistotu s našim strojníkem pro vodu. Nakonec mě ale pustili a já si mohl alespoň zastříkat s pěnou.
Napsal: 11.02.2010 08:07
od mad boy
první výjezd, to je jako první sex, na to se nezapomíná
byl mrazivý pátek, prosinec roku 2001, v ten den jsem ve svých čerstvých osmnácti letech nafasoval okolo 4.odpoledne zásahové hadry, byl jsem neskutčně šťastný, splnil se mi jeden z mých velkých snů. podání ruky s celou jednotkou a přivítání od velitele (ono je to u nás takový malý "obřad"). jelikož opravdu mrzlo, šli jsme do hsopody na čaj s vidinou nečeho ostřejšího do čaje a na přivítanou. než jsme si ovšem stačili objednat, bylo v dáli slyšet hučící zvuk, ano správně, byla to siréna. požár stohu ve vedlejší dědině. jakožto novic v hasičských řadách, jsem poslušně vyčkal výjezdu prvního vozidla a čekal na své místo ve druhém voze. úloha na místě jasná, tahat hadice, motat hadice a různé pomocné věci. paráda, první zásah v den přijetí do jednotky . . .
od té doby se mnoho změnilo, komplet se nám obměnila technika, vybavení, nová hasičárna, ze mě se stal velitel jednotky, mám za sebou za ty roky něco okolo 400 výjezdů na všechny druhy zásahů, ale tyto chvíle mi navždy zůstanou v paměti. ještě na jednu věc nezapomenu, v roce 2002 ještě nebyla velká možnost nějekých svolávacích systémů, tak se nám podařilo vyjet na zkoušku sirén (ano, ve středu v pravé poledne
), no ostuda jak kráva. tenkrát to ještě nebylo pravidelně a vždy den předem volali z operáku velitelovi a ten to měl nahlásit jednotce, jenže velitel byl na dovolené a oni se mu nedovolali, tak to taky potam tak dopadlo . . .
ani svému největšímu nepříteli bych nepřál slyšet ten smích na operáku, tenkrát ještě okresním, dlouho na to nezapoměli
Napsal: 11.02.2010 20:58
od Project
Mno, můj první neoficiální zásah byl při povodni v 97. Já trouba se jich šel zeptat, jestli nepotřebují pomoct... A pak se téměř týden chodil domů jen chvíli vyspat
A první na sirénu byl požár domku. Byl jsem tak nervózní, že všichni už sedeli v cisterně (Š 706) a já jsem pořád nemohl zamknout auto, kterým jsem přijel k hasičárně:-)
Napsal: 10.07.2010 19:57
od Pavel
První služební den u JPO II Krupka -
březnový den, ještě trošku chladný, ale slunečný. Slouží se 3+1. Vrčí telefon od OPISu: "dopravní nehoda, krupka, křižovatka..." Okamžitě letím z kanclu do chodby. Oblékám si firemana, galetku, botky, zastrkávám vysílačku. Mezitím se už otvírají druhá vrata, aby mohla vyjet erzeta. Nasedáme a necelé 2 min od vyhlášení poplachu už to houká. Po chvilce dorážíme na místo události. Dva OA, 2 lehce zranění jsou již v péči záchranky. Odpojujeme baterku, sypeme sorbent, pomáháme naložit obě auta na odtahovku, řídíme dopravu. Dokončíme úklid vozovky a vracíme se zpět na základnu. (K tomu je třeba přičíst hodina než přijela dopravka a další hodina, než si to páni policajti naměřili a vyfotili...)
U JPO V to bylo kdysi hodně dávno, léto, parno, kouř v lese... tady se asi bude něco dít. Siréna a už mastím do hasičárny. Hořela hrabanka a cca 20x10m lesa. Jako mladej a blbej dostávám do ruky proudnici abych se něco naučil a než se naděju hadice mě pořádně kopla... po chvilce ji zdolávám, zvykám si na ní a už mi nic nebrání, abych ten les pořádně prolil
). Po návratu do hasičárny jsme se shodli, že máme žížeň a tak jsme to šli spláchnout ještě jednou
)
Napsal: 10.07.2010 19:59
od Pavel
a teď od srpna budu čekat na první výjezd u HZS
Napsal: 10.07.2010 23:59
od cardaretarda
JSDH
Jako mlaďoch toho ještě moc, ale první výjezd je první výjezd. 30.11.2009, odpoledne sme se fotili na kalendařík, tak sem si prozřetelně zkusil před focením, za jak dlouho a jakým způsobem se obleču. Po focení před školením většina jednotky odjela, jenom velitel, já a ještě jeden "bažant" sme zůstali. Večer, venku řádila bouřka, uklízíme na hasičárně, bavíme se, prostě pohodička. Když v tom zazněla SAHARA ( pro mě v té době neznámý zvuk), vyjel příkaz a pak se vše odehrávalo strašně rychle... Převlíkat se, poslouchat o co jde, v hlavě se jenom honí jestli mám vše, ať nejsem na prvním výjezdu za trotla. Vyjeli sme do tří minut, mezitím dojeli další členové, takže Terrno jelo plné. Jako novic sem si nikdy nepřipouštěl, že můj první výjezd bude v 1. autě, poprvé na VRZ. Jednalo se o technickou pomoc, odstranění stromu na cestě, ale i tak sem se v autě nervozně klepal, no a nakonec z toho byla v podstatě dopravní nehoda. Vozidlo najelo na strom, který spadl jen těsně před něj. Během zásahu vyjelo i druhé vozidlo ( RTHP) na jinou událost. Po návratu proběhlo školení, během kterého se vyjíždělo na saze v komíně, ale to už mě přítomní zkušení nepustili do auta