Stránka 1 z 3
PRO SDH co by jste delali kdyby horelo a nemeli jste ridice?
Napsal: 13.07.2004 14:44
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Hlinka Tadeáš
PRO SDH co by jste delali kdyby horelo a nemeli jste ridice?
lidi prosim poradte co by jste delali fakz me to zajima protoze ted se to tu u nas hodne stava ze jsme bez ridice a jestli by jste to ryskli a odridili s hrozbou pruseru nebo ze by jste nejeli!dik a mej te se
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Lukáš Vejvar
Povolal bych jinou jednotku...
To se nedá nic dělat, povolal bych jiný sbor. V žádném případě bych nejezdil s řidičem, který nemá řídičák skupiny "C", poněvač kdyby se neco stalo, tak to pěkně odnese a nebudou se starat o to, zda jel v nouzi zachraňovat lidské životy nebo se jentak projed!?
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin
ahoj,souhlasím s Lukášem
neriskoval bych to,pokud nikdo nemá to Cčko řidičák,pokud by ho měl kdokoli,třebas i soused,co není ze SDH,tak bych přivolal jiný SDH a mezitím tam vyrazil sám pro rejpaly:s tím sousedem to bylo myšleno jen,aby řídil,nic víc... *4*
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Jakub Kozák
Rozhodně ne
Rozhodně bych neriskoval - nezapomínejme, že řidič hasičského auta musí mít kromě "C" ještě profesák na C+maják (čili proškolení ze zák. 247/2000 Sb. §48/1 písm. a) c)), protože bez profesáku je to stejném, jako by ten řidičák neměl. Takže bez řidiče nikdy, raději mít problémy s nevyjetím k požáru (o čemž můžeš OPIS informovat vysílačkou nebo telefonem a oni si povolají jiný sbor) než někde do někoho napálit nebo se nabourat s řidičem, co nemá v pořádku papíry. To je průser mnohem větší.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Honzka
Možná by to byl průser
ale stále by to mohla spravit krajní nouze. Tedy v případě, že by nebyl v dosahu jiný sbor, tak je zde zcela zřejmé uplatnění § 14 trestního zákona.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Petr Kupka
oznámit na OPIS
Zdravím, u nás se to teď (v době dovolených) taky stává, že nemám šoféra. Jako velitel si tuto situaci stále rekognoskuji a pokud opravdu nikdo není, tak zavolám na OPIS, že bohužel nejsme schopni výjezdu,a že jim hned oznámím jak se situace změní. Petr.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Michal Šeps
RE.
Já si myslím že na území zmiňovaného okresu není nouze o jednotky SDH a pokud momentálně vypadne jedna jednotka z plošného pokrytí tak se jednoduše povolá jednotka která je další na seznamu. Jinak musím dát za pravdu všem co říkají že za volantem náklaďáku nemá řidič s"B" co dělat. Já osobně bych si to nerisknul ani v krajní nouzi. Náhodou do tebe někdo vlítne aniž by to byla tvoje vina a následky poneseš ty.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Pavel Cox
Taky myslím.
Ono se za krajní nouzi taky schová lecos. Nebudu se teď bavit o tom co po zásahu. Správně by mělo zůstat vozidlo na místě a vyčkat příjezdu papírového řidiče. Ale hlavně. Nejde jen o to jestli má B, nebo C. Ono i ten profesák s proškolením na C+VRZ a praxe s modrejma je nutnost. Protože ono odřídit níklaďák ještě není takový problém jako jej odřídit v ostré jízdě na VRZ na zásah. Možná nad tím někteří mávnou rukou, ale ono to skutečně není tak jednoduché. Adrenalin, časová tíseň dělá nohu těžkou na plynu a umět se rozhodovat v nestandartních situacích chce čas a praxi. Při školení na VRZ se mimo jiné zdůrazňuje, že při jízdě na VRZ řidič není zbaven odpovědnosti a musí si počínat zvlášť opatrně. Přítomní řidiči mi jistě potvrdí, že to je nesmírně důležité. Protože pojedete v protisměru po koleji, budete předjíždět tramvaj stojící v zastávce a můžu vám garantovat, že přes veškeré houkání vám tam zaručeně někdo vylítne. A koneckonců jak ten chodec má tušit, že zpoza tramvaje vyletí trambus plnej vody? Nebo v Praze oblíbená Sokolská. Zkuste ji přejet napříč. Zkuste povystrčit na červenou čumák zpoza tramvaje. Jen jsem se o to pokusil, abych se kouknul a málem mi rypák ustřelila rozjetá Avie. Věřte tomu, že je to nesmírní zodpovědnost. A nemít papíry, tak to radši nejet než to svěřit někomu kdo s tím nemá zkušenosti. Aspoň papírový, dál si za to řidič zodpovídá sám.
Napsal: 12.05.2008 15:18
od Martin
taky souhlas
jinak se podívejte jak je to v USA,tak se todle stáva "papírovejm" řidičům každej den a né jen jednou,že je jen těsně mine nějaký auto,když jedou na zásah,největši hrozbou jsou řidiči nákladáků,což mám potvrzeno nejen od řidičů ZZS,ale také od velitelů HZS a SDH takže to nechce se vymlouvat na to,že neni řidič,ale prostě koukat nejen na sebe,ale i na ostatní,přeci jen:pomáhej bližnímu svému a myslím si že když do někoho ve 100km rychlosti vlítneš,tak mu už asi nepomůžeš
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jan Giertl
Co jiná varianta ...
Jak by se řešila situace, kdyby člen výjezdovky (řidič) nepřijel a místo něj by to odřídil třeba ten zmiňovyný soused, který skupinu C vlastní, ale jel by bez majáků? De facto profesák+majáky by mít nemusel, nebo ano?Jednotka by dojela na místo sice o něco později, ale byla by tam a mohla by zahájit záchranné práce, nebo postavit cisternu jako útok a jiní by jí doplňovali.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jakub Kozák
Musel
Musel by mít všechno. To že nehouká neznamená že nemusí mít profesák, řídí vozidlo vybavené VRZem. Navíc nezapomínej, že řidič CAS musí být strojník. A podle ŘSS by měl dokonce mít řidičák CE.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jan Giertl
Díky
Díky za vysvětlení, neuvědomil jsem si ten VRZ, teď jsem si vzpomněl, že nám to velitel říkal.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Freek
Je to tak!!!
Mělo by to tak být, ale u nás jezdí lidi bez profesáku běžně. Totéž platí o strojnících, když u jednotky žádný není, tak těžko můžeme jet jinak než bez něj. Nikdo to nekontroluje. Byla tu dokonce kontrola z HZS a lidem v obci byla prezentována tak, ze bylo vše úplně v pořádku. Přitom jednotka nemá jediného strojníka už dlouho.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jakub Kozák
RE: Freek
No vsak az se to projevi, bude to stat za to...
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Freek
RE:
Urcite to neni dobre, ale nemyslim si ze predpisi pro HZS jsou zavazne pro SDH.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jakub Kozák
RE: Freek
Většina ano. A rozhodně jsou platné zákony, takže minimálně C+profesák. A měl by to být ten strojník.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Luboš Samec
RE:
Předpisy HZS nejsou závazné pro SDH ale pro JPO zcela jistě. Navíc nutnost prof.osvědčení na jízdu s VRZ (ať je zapnutý, nebo vypnutý) je požadavek zákona o provozu na pozemních komunikacích, nikoliv nějaké vyhlášky HZS. A zákon je hodnotí ztrátou několika bodů, takže když to někdo riskne a náhodou ho zastaví policista tak má dotyčný řidič smůlu a může se vymlouvat na krajní nouzi jak chce , na tento případ se zcela jistě tato možnost nevztahuje.
Napsal: 12.05.2008 15:19
od Jakub Kozák
Policista
Ten hasiče většinou nezastaví. Megaproblém vyvstane ve chvíli, kdy někomu ustřelíš zrcátko nebo porychtuejš plot... Pak si to pár lidí bude pěkně dlouho vyčítat.
Napsal: 12.05.2008 15:20
od David Horák
Jízda bez..
Ukažte mi dobráky, kterejm když to houknou "párkrát" do roka, sejdou se v garáži bez řidiče a nikdo nemá profesák na signál tak že nepojedou, když bude hořet ve vsi. Vsadim boty, že by jel každej kdo s tim umí, aby si nenachali ujít zásah. Je samozřejmý, že tam za to nevleze někdo kdo to v životě neřídil a že se pojede opatrnějc. Vždyť to nemusí bejt "ostrá" jízda. MRTVEJ ZÁCHRANÁŘ, ŽÁDNEJ ZÁCHRANÁŘ!