Pegas - TETRA - konec nebo ne?
Napsal: 17.01.2019 10:30
ohnisko žhavých diskuzí | hasičské fórum
https://diskuze.pozary.cz/
Kůďo hospodské řeči byli jen ty kecy o tom jak HZS rozdává matry protože se to nevyrábí, nedá servisovat atd.. To že se půjde pryč z matry nikdo nezpochybňuje.. řešilo se to tady na požárech už několikrát..Kůďa píše: ↑17.01.2019 22:58Nic nového viz : technika/digi-radiostanice-t52553.html
Jen ti co toto tvrdili, že se přemýšlí přejít od Pegasu byli označeni za hlupáky a někteří je osočovali, že to jsou hospodské řeči. A jak je vidět, tak to nejsou hospodské řeči. Holt se musíme s tím smířit, že technika jde kupředu.
1) Kde jste přišel na to, že by ty vysílačky měly jet zrovna na Androidu?vzhledem k tomu že ty vysílačky pojedou pravděpodobně na upraveném androidu(nebo jiném freeware OS)
3) Takový SW existuje, dodává ho třeba Hytera, ale je to jen nouzovka. Vysílačka bude vždy ergonomičtější.Pro komunikaci s OPIS, Vyšetřovateli apod. by možná stačilo upravit stávající SW v tabletech (posílání fotek, videa z místa apod..)
4) To platí možná tak pro hračky, které vyndáte, obkroužíte s nimi park, přičemž je neztratíte z dohledu a zase schováte do krabice. Drony pro záchranné složky budou mít asi úplně jiný způsob použití. Budou se pohybovat stovky až tisíce metrů od člověka, který je bude řídit (nebo bude řízen z úplně jiného místa než probíhá zásah) a na to WiFi stačit nebude. Navíc ovládání z tabletu není moc ergonomické. Viděl jste vůbec, jak se ovládají profesionální drony?Co se týče speciální techniky a bezdrátového přenosu - dronů atd. je to pěkné a už dneska se dá dron ovládat v pohodě z tabletu.. a toto odvětví jde raketově dopředu. Nevím jestli bych úplně chtěl aby se dal ovládat z radiostanice a ta měla dotykové displeje atd..
1) Je celkem jasné, že se od Pegasu přejde na něco jiného, ale v dohledné době to nebude. Už jen kvůli těm šíleným penězům, co se do toho v poslední době nasypaly. Navíc se do Pegasu budou další peníze investovat. Nejpravděpodobnější scénář je modernizace stávající technologie (prodloužení životnosti do roku 2035) a teprve potom přechod na něco jiného.Kůďa píše: ↑17.01.2019 22:58Nic nového viz : technika/digi-radiostanice-t52553.html
Jen ti co toto tvrdili, že se přemýšlí přejít od Pegasu byli označeni za hlupáky a někteří je osočovali, že to jsou hospodské řeči. A jak je vidět, tak to nejsou hospodské řeči. Holt se musíme s tím smířit, že technika jde kupředu.
Kůďa píše: ↑18.01.2019 18:01Přátelé, já také nikdy a nikde netvrdil, že k přechodu dojde ze dne na den a třeba příští rok. Jak člověk nakoupí, tak prodá. Mám pár kamarádů ve firmě, která spravuje síť Pegas a data - tato firma dělá jak pro PČR tak i pro HZS - dělali potřebné SW na operačních střediscích a další a další věci. Firma je pražská, ale plno menegmentu pochází z východních Čech. To vše o čem začala diskuze je na delší trať a doufám, že to připraví odborníci, aby se přešlo na lepší síť. Poslední dobou se člověk pomalu nedovolá, jsou problémy se signálem, dochází životnost baterek, stále rdst vysílají statusy a pod. /aspoň u nás to tak v Královéhradeckém kraji u PČR je/ Návrh je místo radiostanic chytré telefony, které umí komunikovat mezi sebou jako radiostanice a mohou přenášet i obraz a data. Co byla vize budoucnosti, tak nyní na MV je reralita. A s tím, jak to bude dlouho trvat záleží na tom, jak a kdy to kdo vyhraje, až bude schváleno výběrko.
Třeba u HZS se jednak auta kupují centrálně cestou GŘ HZS a jednak si je kupují sami kraje HZS. U PČR to je centrálně. Proto se třeba již dva roky nekoupilo u PČR ani jedno auto a auta mají najeto okolo 200 tisíc km a více /není vyjímkou i 300 tisíc/, ale musí být v provozu, protože by PČR neměla čím jezdit. První centrální výběrko na auta pro PČR vyhrál Hyundai, ale Škodovce se to nelíbilo, tak se odvolala, tendr byl zrušen, bylo nové výběrko, které vyhrála zase Škoda, odvolal se Hyundai a zase to bylo zrušeno. Důvod : porušení zadávacího řízení - v nabídce byly totiž uvedeny vnitřní rozměry interiéru vozidla, které splňovala jen Škoda - ať se na mě zlobí někdo, jak chce, tak to podle mě byl záměr, aby nevyhrála Škoda a nebo ten, co připravoval projekt, tak udělal šlendriánskou chybu. A tak to je se vším- jak u HZS tak i u PČR - potažmo u MV. Tak se nezlobte Anybody za můj příspěvek k tomuto tématu a nemějte to za zlé. Třeba to, co se tvrdilo vloni, nemusí být letos pravda. Tak to je. A třeba v Královéhradeckém kraji nedostala souhlas ani jedna dobrovolná jednotka /co aspoň vím/ k nákupu rdst. Matra - ani vozidlovky do nových aut, v nových autech jsou připraveny antény a svody na terminál, ale nikdo nešekl na jaký - je to prázdné.
Petr-R píše: ↑18.01.2019 13:021) Kde jste přišel na to, že by ty vysílačky měly jet zrovna na Androidu?vzhledem k tomu že ty vysílačky pojedou pravděpodobně na upraveném androidu(nebo jiném freeware OS)
2) Android není freeware.
3) Takový SW existuje, dodává ho třeba Hytera, ale je to jen nouzovka. Vysílačka bude vždy ergonomičtější.Pro komunikaci s OPIS, Vyšetřovateli apod. by možná stačilo upravit stávající SW v tabletech (posílání fotek, videa z místa apod..)
4) To platí možná tak pro hračky, které vyndáte, obkroužíte s nimi park, přičemž je neztratíte z dohledu a zase schováte do krabice. Drony pro záchranné složky budou mít asi úplně jiný způsob použití. Budou se pohybovat stovky až tisíce metrů od člověka, který je bude řídit (nebo bude řízen z úplně jiného místa než probíhá zásah) a na to WiFi stačit nebude. Navíc ovládání z tabletu není moc ergonomické. Viděl jste vůbec, jak se ovládají profesionální drony?Co se týče speciální techniky a bezdrátového přenosu - dronů atd. je to pěkné a už dneska se dá dron ovládat v pohodě z tabletu.. a toto odvětví jde raketově dopředu. Nevím jestli bych úplně chtěl aby se dal ovládat z radiostanice a ta měla dotykové displeje atd..
5) A ten video stream nejspíš bude nutné dostat i někam jinam než jen do tabletu, třeba do operačního.
Vážně se to někde píše? Opravdu budou vysílačky umět přímou komunikaci? Nebude potřeba BTS?požadavek na nové vysílačky je aby jeli na 5g technologii a uměli sami vytvořit síť na místě zásahu pro komunikaci mezi sebou...
Freeware je proprietární software, který je distribuován bezplatně (či za symbolickou odměnu typu poslání pohlednice, mnohdy autor umožňuje (ale nevyžaduje) v případě spokojenosti zaslání finančního daru), někdy hovoříme o typu softwarové licence. Podmínky bezplatného používání a šíření jsou definovány v licenční smlouvě, která je často specifická pro každý freeware.
Neznáte-li význam nějakého technického termínu, nepoužívejte jej.Otevřený software (anglicky open-source software nebo open software, zkratka OSS) je počítačový software s otevřeným zdrojovým kódem. Otevřenost zde znamená jak technickou dostupnost kódu, tak legální (ne)dostupnost – licenci software. Licence je velmi důležitá, jelikož specifikuje, jaká práva k otevřenému kódu získá a jak s nim může nakládat jeho uživatel. Některé licence (ku příkladu GNU) například dovolují uživatelům zdrojový kód upravovat a distribuovat (na rozdíl od proprietárního software).
Vysílačky nebudou komunikovat mezi sebou, ale vždy přes BTS. A i kdyby komunikovaly mezi sebou, tak je to velmi komická představa. Hasič, přes jehož vysílačku šlo spojení odejde jinam a spojení bude pryč.Nebo mě třeba napadá že když ty vysílačky budou komunikovat mezi sebou tak to můžou postupně poslat třeba přes wi-fi až k cisterně a ta to odešle přes data.. Nevíme jaká technologie bude za těch x let..
Vy jste asi nepochopil, že LTE pro IZS je jiné, než LTE, co používáme v mobilech. Bude nutné vystavět úplně novou infrastrukturu.Vše záleží na penězích pokud budou tak 2025 je reálný odhad..