Stránka 1 z 1

Integrovaný záchranný systém

Napsal: 26.06.2013 08:08
od petras1811
Nevíte kdy se bude otevírat stanice IZS v Chotovinách u Tábora na úsek dálnice D3 ???
díky za odpověd

Napsal: 26.06.2013 09:50
od Larry
V Chotovinách se nejedná o stanici IZS. Bude Zde odd. dálniční Policie a silničáři. Ty červený vrata sice svádí k myšlence, že tam budou hasiči, ale opak je pravdou.

Napsal: 26.06.2013 10:06
od petras1811
Tak to jo díky za odpověd...

Napsal: 28.06.2013 23:34
od ruská vlaštovka
Ono by to ani nedávalo smysl, CPS Tábor je od dálnice pár stovek metrů s velmi dobrým přístupem a Chotoviny zase až tak vzdálené od Tábora nejsou. Leda by tam byl dislokovaný malý RZA / first responder s dvoučlennou posádkou. Jenže peníze nejsou pomalu na provoz stávající techniky, natož pak na novou a ještě na další lidi...
Nicméně stejně je to blízko. Ve směru na Budějice je detašák HZS v Soběslavi a silná JSDH ve Veselí, takže docela dobré pokrytí, ale směrem na Prahu by místo pro malý RZA vycházelo zhruba někam k Miličínu, kde jsou dnes ovšem dobráci jen s Trambusem a s Ávií... pak až JPO II ve Voticích, ale mají to do hrozného kopce a je to docela kus cesty, nehledě na to, že D3 se Voticím nejspíš zdaleka vyhne.

Napsal: 29.06.2013 14:47
od petr.194
Nebylo by výhodnější spíše podpořit dobráky v okolí dálnice, než zvyšovat stávající stavy hasičů a techniky u HZS. Tím ovšem neříkám, že dobráci mají přejmout veškerou práci od HZS. Byli by tu pouze jako doplněk stávajících hasičů u HZS.

Re:

Napsal: 29.06.2013 17:46
od Larry
petr.194 píše:Nebylo by výhodnější spíše podpořit dobráky v okolí dálnice, než zvyšovat stávající stavy hasičů a techniky u HZS. Tím ovšem neříkám, že dobráci mají přejmout veškerou práci od HZS. Byli by tu pouze jako doplněk stávajících hasičů u HZS.
Nemyslím si, že by to bylo výhodnější. Zásahy na dálnicích jsou specifické a já, ač člen JSDH, bych si nedokázal představit, jak má naše jednotka zajišťovat místo nehody bez potřebných zkušeností a techniky. Dle mého názoru by JSDH měly najíždět až ve druhém sledu a v případě nutnosti.

Napsal: 29.06.2013 18:39
od ruská vlaštovka
Petře, vím, že jsi to asi myslel obecně, ale v tomhle případě (Miličín) by to bylo opravdu potřeba jako sůl. Nevím, jak jsou na tom místní kluci s dostupností a časy výjezdů během dne, ale i kdyby stíhali vyjet za pět minut, na což zatím asi vždycky spoléhat nelze, tak než s trambálem vyjedou kopec a dojedou k D3 (natož potom ještě po dálnici někam k Táboru), tak už je tam z Tábora minimálně RZA, ale troufnu si říci, že i ta Scanie, pokud bude alespoň trochu slušné počasí a nebudou u jiného případu. Jenže to je právě ono - co když bude moci z Tábora přijet jen RZA? Ano, v Táboře je i silná JPO III (3x CAS, RZA, DA), ale taky se musej kluci nejdřív seběhnout...
Na druhou stranu (na Prahu) je na stávající silnici I/3 až po cca patnácti kilometrech JPO II ve Voticích s RZA a novou CAS15. Aby to mělo nějaký smysl, museli by mít v Miličíně dobráci novou rychlou CAS (nebo minimálně slušný RZA) a držet služby, což by vyžadovalo spoustu peněz a nejspíš přeřazení do JPO II. Nicméně pokud se někdy dočkáme pokračování D3 z Mezna kolem Miličína směrem na Prahu, vůbec by něco takového nebylo na škodu, protože dál kolem plánované trasy je až JPO II v Sedleci-Prčicích a pak až naproti sobě JPO II Votice a útvarová stanice v Sedlčanech. Určitým řešením by bylo třeba vybudování malé stanice pro velký RZA (dodávka) a sanitku jako součásti stavby dálnice někde v této oblasti kolem Miličína, nevím, zda to třeba není v plánu.

No dobrá a teď zpátky do reality... :-/

Napsal: 02.07.2013 09:13
od petras1811
Docela se diskuze rozjela já založil toto téma protože bych se rád dostal k HZS a myslel sem že v Chotovinách právě ty budovy budou IZS a budou tam volný místa na které se bude možno přihlásit, akorát sem se dozvěděl opak.

Napsal: 02.07.2013 10:11
od ruská vlaštovka
No, pokud by se smerem na Prahu neco stavelo, tak asi dal od Tabora, coz znamena, ze uz by to spadalo pod Stredocesky kraj... Treba se nekdy dockame, nova rozestavena stanice v Praze Modranech je taky soucasti projektu obchvatu hlavniho mesta (pokud se dobre pamatuji a nic se nezmenilo).

Re: Integrovaný záchranný systém

Napsal: 12.12.2013 22:08
od marek.vacek
Chlapi potřebuji poradit jak je složité zařadit zakoupenou civilní dodávku do výjezdu jako DA. Chceme zakoupit staršího devítimístného Forda Tranzita pro naše JSDHO. Dík za radu

Napsal: 13.12.2013 08:21
od Radek Vojík
Nejlepší budeš mít zeptat se na HZS příslušného kraje.
U nás v Libereckém kraji zařadíme jako DA v základním provedení vozidlo, které:
- je červené s bílým pruhem
- má legální majáky
- má minimálně 6 míst k sezení
- má minimální hasičskou výbavu 1 ks lékárnička velikost III. rozšířená o sadu Kramerových dlah, fixační krční límec, rozvírač úst a popáleninový balíček bez Kendalovy roušky, 1 ks přenosný hasící přístroj práškový, 2 ks ruční svítilna, 1 ks ruční vyprošťovací nástroj, 12 párů rukavice lékařské pro jednorázové použití nesterilní, 2 ks vyprošťovací nůž (řezák) na bezpečnostní pásy, 1 ks cestářské koště, 1 ks přenosný hasící přístroj CO2, 100 m vytyčovací páska červeno-bílá.
Pokud vozidlo něco z toho nesplňuje, je zařazeno jako osobní automobil do/nad 2000 kg, mikrobus (do 9 míst), nebo autobus.

Napsal: 17.12.2013 12:27
od JanK
RE: Radek Vojík

Rozvírač úst? Proboha proč? Myslím že by lékárničce velikosti III. prospěla řádná revize vybavení

Napsal: 17.12.2013 12:39
od Hynek Obroučka
JanK: Bohužel Lékárna velikost III je pozůstatek ještě vyhlášky 49/2003, pouze byla v průběhu času doplněna o resuscitační masky stejně jako tehdy autolékárničky - v těch už to být nemusí, v naší zůstaly... Teď jsme zrovna dvě kupovali do obou Tater a když jsem koukl na obsah, část je zbytečná a naopak spousta užitečných věcí by se tam dalo doplnit. Ale to by to nesměli vymýšlet naši pánové od stolu, velká revize by byla více než užitečná. Třetí lékárnu (zdravotnický batoh) skládala drahá polovička a řekl bych, že má optimalizované vybavení pro JPO. Batoh Bexatec i s velmi slušným a rozsáhlým vybavením vyšel cca na osmičku, vybavení bylo samozřejmě naobjednáváno po položkách (pokud to někoho zajímá tak z www.shoparamedic.cz a www.asker.cz). Rozsahem obdobný od dodavatele vybavený batoh se dá koupit tak za deset-dvanáct tisíc, což upřímně nechápu a považuju to za zlodějinu :-( Ale to jen tak na okraj...

Napsal: 17.12.2013 13:51
od JanK
Co z toho plyne? Sestavit si lékárničku dle vlastního výběru (samozřejmě pod dozorem někoho zasvěceného) a budete tam mít to co potřebujete a s čím budete umět pracovat. A né to co v rukách laika způsobí spíše škodu než užitek. A ke všemu za přijatelné peníze

Napsal: 17.12.2013 14:21
od Hynek Obroučka
JanK: Ale stejně musíš v té výbavě respektovat to vybavení "Lékárna velikost III", protože jinak se na to vozidlo dle vyhlášky pohlíží jako na vozidlo bez lékárny. Lhostejno, že tam máš (add absurdum) třeba výbavu ze sanitky, ale nemáš v ní rozvirač = nemáš lékárnu. Takže i v tom našem batohu je zbytečný rozevírač a 4 resuscitační masky, i když v ní zároveň je Ambuvak a hned vedle v autě bude Oxík... Trojkové lékárny budou v obou CAS 32 T815 a batoh + oxík v Pathfinderu.

Napsal: 17.12.2013 20:00
od Michael Haupt
"Oxík" jako saturn oxy? Ten je naprosto k ho... ničemu :) lepší je klasická O2 lahev s obyč. maskou a hadičkou k ambuvaku s rezervoárem ... :)

Napsal: 17.12.2013 20:15
od Hynek Obroučka
Michaeli používáme Oxíky u HZS Praha ku vší spokojenosti desítky let a ještě hodně dlouho budeme, tak mi neříkej, že je k ničemu ;-)

Napsal: 19.12.2013 16:55
od JanK
Ze Saturnu Oxy jsem taky lehce rozpačitý. Když jsme ho zkoušeli použít při modelové resuscitaci, vykazovala 8L clona traumatizující vpravení kyslíku do "anduly" Při použití clony dětské, tedy 4L to bylo na horní hranici. Přiznám se, že použití kyslíkové lahve + masky s rezervoárem při oxygenoterapii, nebo "ambuvaku" s rezervoárem při resuscitaci mi přijde tak nějak lepší a asi i levnější. Si tedy myslím no:-)

Napsal: 20.12.2013 00:09
od Hynek Obroučka
My to u HZS používáme hlavně pro svou potřebu (při fyzickém vyčerpání, přehřátí nebo intoxikace splodinami) a pro potřebu zachráněných/evakuovaných osob, které se při požáru intoxikovaly kouřem a na to je to podle mě ideální. V Praze máme záchranku zpravidla na místě dřív než jsme tam my, nebo těsně po nás... A levnější to podle mě nebude - Oxík stál 12 - opravdu pořádný ambuvak, který něco vydrží je tak za šestku + kyslíková láhev + redukčák + masky + rozvod a jsi tam za ty samé peníze... Primárně ho ale u nás vidím jako svou vlastní jistotu, neb ZZS mám u nehod zpravidla za zadkem. U vás na ZZS je to podle mě zcela jiná situace.