Stránka 1 z 2

Včasná indikace aktivního majáku v okolí 300 až 1.200 metrů

Napsal: 18.06.2012 21:51
od LokZS
Zdravím, neradi se věnujeme zbytečné práci a tak nás zajímá názor těch, kterých se to týká. Idea: Pro rychlejší odbavení modrých světel a pro zvýšení bezpečnosti modrých světel v křižovatkách (modrá tma) jsme vyrobili zařízení, které reaguje na existenci aktivního majáku modré barvy (i oranžové - rychle se pohybující vozidla služeb) ve vzdálenosti cca 300 až 1.200m v okolí uživatele modulu BlueAlarm BAC 01. Modul toho umí více, ale zajímá nás názor, zda to je pro vás, řidiče modrých světel, nebo není přínosem. Funkce je na videu zde: http://youtu.be/MD1QH_Mcn0E . Modul je součástí rozsáhlejšího projektu, který se věnuje aktivaci SOS stavu v nouzi a pohřešovaným osobám/předmětům v raném stádiu vzniku mimořádné události jako je dopravní nehoda, pohřešování dítěte, seniora či výbavy záchranářů, které obral u zásahu lapka... Ale zajímá nás váš názor na včasnou indikaci aktivního modrého světla versus zvýšení bezpečnosti své i okolí a rychlému odbavení v provozu.

Děkujeme za případný komentář:-)
Martin a spol.

Napsal: 19.06.2012 06:20
od Petr
Zeptám se na cenu. Kolik taková "hračka" stojí? Myslím si, že v Praze a větších městech by mi to blikalo a pískalo NON-STOP a lezlo by mi to na nervy, že bych to vyhodil oknem pod kamion. Podobný systém jsem viděl ve Francii, kde to bylo napojeno na semafory, dálniční tabule apod. V případě průjezdu vozidel na VRZ křižovatka nikoho do ní nepustila, hlídky včas zprůjezdňovali jeden pruh odklonem apod. Toto bych viděl jako užitečnější věc. Ale rozumím, že u nás by si za to řeklí o několik miliard víc

Napsal: 19.06.2012 11:04
od LokZS
Petře, pořízení vyjde řádově na tisíce korun (tedy max. do 10.000, ale spíše se bude pohybovat kolem poloviny)u profi verze, ono to pípání se dá změnit na jiný tón, ale pokud má někdo hudbu na plné pecky, pak je tento signál vhod. Jinak reagovat bude na modré světlo v okolí cca 300 metrů, což by nebylo tak často, jak se zdá:-)
Děkuji za reakci

Napsal: 19.06.2012 11:25
od Petr
No, třeba u nás slyším houkání i na větší vzdálenost...špíše bych se zaobíral tím, jak toto zavést právě podle francouzského vzoru nebo nějak podobně. Ale to by muselo být policistů na ulicích více, aby stáli skoro u každé větší křižovatky jako u nich. Dále jsem přemýšlel o využití takového přístroje při pomoci třeba řidičům. Několikrát se mi stalo, že jsem se později dozvěděl, že o ulici vedle, kde jsem jel byla těžká nehoda, kolaps apod. Kdyby toto umělo při nahlášení udávat podle GPS polohu události, ihned bych tam byl a poskytl PP než by dojela záchranka. Někdy je takový čas i více jak 5 minut a je rozhodující.
Vím, že spousta lidí by toho mohla zneužít ke sledování, čumilství, ale určitě by se to dalo nějak vymyslet...

Napsal: 19.06.2012 14:56
od David Malát
Tak já bych to spíše viděl jako součást systému semaforu na křižovatce, kde by po rozpoznání křižovatka sama dala všude červenou. Jen by to muselo být buď v celém městě najednou nebo v autech IZS spětná vazba s kontrolkou zda to křižovatka umí a přepla či ne...

Napsal: 19.06.2012 15:20
od petr.194
Tohle by bylo řešení pro krajská města. V okresních je přece jen méně aut a řidiči se hned uhnou, jakmile uslyší houkání!

Napsal: 19.06.2012 17:09
od David Malát
Jak kdo.. :-)) A když už se uhne nebo zastaví, tak úplně blbě..

Napsal: 19.06.2012 18:15
od Pan M
Nebudu psát jako hasič, ale jako běžný řidič, jestli to dobře chápu, tak běžný řidič má být potencionální kupec. Nedovedu si představit, co by ta krabička musela umět, abych si ji za 5 tisíc pořídil. Krom toho že do auta nechci nic montovat a nevim proč bych tam měl mít nějakou krabičku na palubní desce. Kdyby tohle byla funkce navigace, nebo samotného vozu, že bude signalizovat modrá světla, tak proč ne, ale kupovat krabičku abych to věděl? JEstli jsem to špatně pochopil, tak mě opravte. Nemyslím to nijak kriticky, jen zkrátka jako běžný řidič.

Napsal: 19.06.2012 19:22
od Zdenek 675
to by to muselo přepnout křižovatku přesně ve směru jízdy aby se uvolnila kdyby to v Praze zablokovalo křižovatku všechny směry červená tak už vůbec nejezdíme.
Video je hezké maják někde na polní cestě zkusily jste zařízení v Praze kde jsou modrá světla u barů a nebo přeskakující reklamy a barvy si na nich můžete vybrat jak to v noci bije do očí.

Re:

Napsal: 19.06.2012 20:20
od LokZS
Martin Horák píše:Nebudu psát jako hasič, ale jako běžný řidič, jestli to dobře chápu, tak běžný řidič má být potencionální kupec. Nedovedu si představit, co by ta krabička musela umět, abych si ji za 5 tisíc pořídil. Krom toho že do auta nechci nic montovat a nevim proč bych tam měl mít nějakou krabičku na palubní desce. Kdyby tohle byla funkce navigace, nebo samotného vozu, že bude signalizovat modrá světla, tak proč ne, ale kupovat krabičku abych to věděl? JEstli jsem to špatně pochopil, tak mě opravte. Nemyslím to nijak kriticky, jen zkrátka jako běžný řidič.
Ano, chápu i tento názor. Jak jsem psal v úvodu diskuse, kterou sledujeme pozorně a rádi:-) představili jsme jen kousek. To kvůli nastartování diskuse. Systém je rozsáhlejší. Jednak, aby byl důvod si krabičku pořídit a hlavně, aby tvořil podpůrnou síť pro energenční účely okamžité lokalizace nebezpečí v dopravě v okolí. Ta krabička umí poznat železniční přejezd, dokonce je schopna přijímat informace o průjezdu vlaku ve vzdálenosti 2 km od přejezdu, na kterém nejde třeba z důvodu krádeže signalizace. Krabička umí zamknout vozidlo, když se vzdálí posádka třeba k záchraně u nehody, aby nedošlo k vykradení během zásahu, hlídá předměty ve vozidle používané třeba při zásahu, aby spustila alarm v případě odnosu takové věci atd. Současně, třeba při sjetí ze srázu, kdy si Vás nikdo nevšimne, protože to prostě nečeká, pak krabička vysílá SOS do okruhu cca 100-300m i přes horizot nebo v lese na nepřehledném úseku atp. Současně může uživatel krabičky informovat ostatní provoz o mimořádné události v dopravě, může odhalit místa s hustým provozem a další. ALE, nejde o komerční představení v této části. Jde nám o to, abychom tvořili systém, který pomáhá všem.
Pro kolegu, který se později dozvěděl o nehodě ve vedlejší ulici.... právě tento systém pomáhá k této okamžité lokální informovanosti složek IZS a jejich partnerů. V případě změny polohy vozidla nad tolerovatelnou mez, systém automaticky vysílá informaci o nehodě. Zrovna tak při srážce atd. Ano, i GPS bude systém udávat, to je na výbavě a účelu modulu.
Do přílohy jsem vložil stručný přehled projektu, myslím si, že některé z vás bude zajímavý a budete se chtít podílet na jeho vývoji a aplikaci...Vítáme, děláme to všichni pro všechny...

Martin a spol.
Kdo bude mít zájem, pdf to tu není povoleno, tak holt URL: http://bluealarm.cz/nase-projekty

Re:

Napsal: 19.06.2012 20:32
od LokZS
David Malát píše:Jak kdo.. :-)) A když už se uhne nebo zastaví, tak úplně blbě..
Dobrý den,
součástí distribuce bude silná masáž, jak se zachovat s chladnou hlavou při používání BA modulu, včetně grafického letáku a doporučení ponechat si rozestup na manévry:-) a i zde přivítáme připomínky, návrhy, grafiku atd.

Re:

Napsal: 19.06.2012 20:39
od LokZS
Zdeněk 675 píše:to by to muselo přepnout křižovatku přesně ve směru jízdy aby se uvolnila kdyby to v Praze zablokovalo křižovatku všechny směry červená tak už vůbec nejezdíme.
Video je hezké maják někde na polní cestě zkusily jste zařízení v Praze kde jsou modrá světla u barů a nebo přeskakující reklamy a barvy si na nich můžete vybrat jak to v noci bije do očí.
Dobrý den,
ono je to na pováženou. Pokud ze dvou směrů pojedem modré světlo, pak je to technicky nemožné a nebezpečné. Červená v kombinaci s BA modulem umožňuje informovat jednak kolonu před vozidlem až na 1.200m a současně navazující směry. Takže červená všem umožní bezpečně vpředu provést úhybný manévr s vědomím, že všichni smí jen popojet pro vytvoření koridoru pro IZS. Ono by to chtělo už teď naučit lidi, že když se staví do kolony u semaforu, mohli by ten koridor udržovat permanentně, ALE Praha si teď dělá specifické "špičky" u semaforu, tak tam to musí být radost, se tlačit... BA modul je připraven na možnost ovládat křižovatky přiblížením se modrého světla i formou náhradní světelné i zvukové signalizace nebo za použití generálního STOP v křižovatce, ALE to je na každém městě jinak. Takže BA modul tím, že komunikuje s ostatními BA moduly, je fukční všude, bez krajové příslušnosti....

No maják bez registrace nemá modul, tak nebude za výlohou nebo na diskotéce reagovat...

Re:

Napsal: 19.06.2012 20:47
od LokZS
petr.194 píše:Tohle by bylo řešení pro krajská města. V okresních je přece jen méně aut a řidiči se hned uhnou, jakmile uslyší houkání!
To máte pravdu, ale v koloně za kamionem není vidět, ale BA to "práskne". I mimo velké aglomerace se může za horizontem udát nehoda, kterou vysílá BA modul kolem sebe. A signál lze šířit i za chůze při umisťování trojúhelníku, který při složení do pohotovostní polohy, začne vysílat SOS do okolí a tím chrání řidiče-chodce, který šíří signál asi 100-200 metrů. Při návratu k vozidlu je tak chráněn vysíláním trojúhelníku i vozidla. Krabička chrání také za pomoci doplňku třeba nádrž a informuje o jejím případném napadení a další:-)

Martin a spol.

Napsal: 19.06.2012 22:00
od petr.194
lOKz5: Pokud to bude funkční, tak proč ne, ale obávám se, že si na tom zase někdo namastí kapsu a krabička bude jen kusem plastu s trochou elektroniky, která bude pískat kvůli každému ostřejšímu světlu.............

Re:

Napsal: 19.06.2012 23:38
od LokZS
petr.194 píše:lOKz5: Pokud to bude funkční, tak proč ne, ale obávám se, že si na tom zase někdo namastí kapsu a krabička bude jen kusem plastu s trochou elektroniky, která bude pískat kvůli každému ostřejšímu světlu.............
Mno, doufám, že nezklameme:-) jde o to, že co se vydělá, jde zpět do systému a pracuje na bázi vzájemné komunikace mezi zapnutými majáky modré barvy, takže rušení jinou elektronikou není. BA moduly mají šifrovanou komunikaci, proto je tento systém stabilní vůči podobným jevům, které máte na mysli;-)

Martin

Napsal: 20.06.2012 06:36
od Petr
Nemyslel jsem jen pro vozidla IZS, pokud by byla ve vedlejší ulici. Jsem sice "dobrák", ale poskytnout PP umím podle mého dobře. Myslel jsem právě na to, abych já jako běžný občan třeba věděl, pokud to budu mít, že "kousek" se něco děje. Mohl bych poskytnout PP, upřesnit událost, případně zajistit jiné věci. V tomto si myslím, že by byla budoucnost. A jak tu byl názor na to, že je to deahé nebo že by to mohlo být součástí aut a navigací...co třeba tuto funkci zajistit s výrobci aut a GPS? Ještě lepší by bylo vymyslet aplikaci na mobilní telefon, který má úplně každý. Vím, že by to by odklon od původního, ale rozšíření mezi občany by bylo daleko masivnější

Re:

Napsal: 20.06.2012 09:35
od ogw
Petr píše:Nemyslel jsem jen pro vozidla IZS, pokud by byla ve vedlejší ulici. Jsem sice "dobrák", ale poskytnout PP umím podle mého dobře. Myslel jsem právě na to, abych já jako běžný občan třeba věděl, pokud to budu mít, že "kousek" se něco děje. Mohl bych poskytnout PP, upřesnit událost, případně zajistit jiné věci. V tomto si myslím, že by byla budoucnost. A jak tu byl názor na to, že je to deahé nebo že by to mohlo být součástí aut a navigací...co třeba tuto funkci zajistit s výrobci aut a GPS? Ještě lepší by bylo vymyslet aplikaci na mobilní telefon, který má úplně každý. Vím, že by to by odklon od původního, ale rozšíření mezi občany by bylo daleko masivnější
Tak toto bych rozhodně nedoporučoval... Hlavně proto, že stejně jako jsou "lovci autonehod" mezi odtahovkami, tak by se začali vyskytovat mezi lidmi, kteří chtějí být hrdiny případně se chtějí podívat... A nadšený hrdina udělá více škody než užitku. Navíc by se zněkolikanásobil počet zvědavců a nevím, jestli si někdy byl u větší autonehody nebo u většího požáru, ale věř mi, že čumilové tam fakt překážejí... Nehledě na fakt, že věc je určená do auta, takže by tam bylo X aut a složky IZS by měly problémy dojet. První pomoc patří k základním znalostem nejen pro "dobráky"...

Podobnou funkci již mají některé v autech zabudovaná handsfree, v případě nárazu vytočí 112 a spojí s operátorem...

S tím co tu vymyslel Petr bych já osobně měl velký problém. Tohle bych si v žádném případě nekoupil, protože radši budu mít pomoc o něco později a profesionální než amatérskou, která zdrží příjezd profesionálovi...

(jsem členem JPO II a příslušníkem HZS, jen tak aby bylo jasno pro případné spory)

Napsal: 20.06.2012 14:25
od Vladimír
LokZS: "No maják bez registrace nemá modul, tak nebude za výlohou nebo na diskotéce reagovat..."

Chtěl bych se zeptat, jak mám chápat tuto větu? To jako když budeme chtít, aby nás Vaše krabičky detekovali musíme si pořídit do auta nějaký modul?

Jinak co se týká ostatních funkcí. Železniční přejezd poznám také přeci jen jsou u silnice cedule, čili jak ho to detekuje a do jaké vzdálenosti. Jinak signalizace projíždějícího vlaku je docela odvážná... na přejezdech bez závor začne každý jezdit podle Vaší krabičky a až se někomu něco stane svede to na ni. Uzamčení vozidla při vzdálení od vozidla... mno umí to i nějaké dnešní centrály celkem užitečné... předpokládám, že ale člověk musí mít krabičku nebo nějaký modul s sebou. Nevím jestli bych zrovna při nehodě myslel na to jestli s sebou nesu krabičku nebo ne.

Jinak nevím no představa zajímavá, ale má to svá negativa dle mého názoru. Když to bude detekovat nehodu modrá světla atd., tak jak to rozliší směr. Na rychlostních komunikacích, dálnicích a dalších vozovkách(kde jsou směry oddělené a není třeba, aby druhý směr zpomalil) se pak budou tvořit zbytečné kolony, protože se všichni začnou bát co se děje. Stějně tak, když bude kontrolka pípat jako na videu na dálnici to bude pípat úplně všem a řidiči z protisměru se začnou ohlížet zpomalovat.

No z pohledu řidiče, který za rok potká maximálně jedno auto IZS před kterým se musí uhnout bych opravdu 5000 za takovou věc nedal. A navíc mí nějakou věc "rozcabenou" po autě taky není můj sen čelní okno je o toho, aby přez něj řidič koukal a ne, aby tam bylo zavěšených x modulů a krabiček a detektorů.

Toť jen takový kritický názor

Napsal: 20.06.2012 14:53
od petr.194
Dnes existuje již hodně druhů tzv chytrých mbilních telefonů. Raději bych měl zapé wifi připojení, či bloutoth, a k tomu nějakou aplikaci v mobilu, než mít v autě další krabičku. A k tomu na čelním skle- horší výhled z pozoce řidiče, možné nebezpečí při autonehodě, atd. Navíc, pokud tam budu mít ještě GPS, tak už by mi to zabíralo dost velkou plochu.

Re: Re:

Napsal: 20.06.2012 15:36
od Petr
S tím co tu vymyslel Petr bych já osobně měl velký problém. Tohle bych si v žádném případě nekoupil, protože radši budu mít pomoc o něco později a profesionální než amatérskou, která zdrží příjezd profesionálovi...

(jsem členem JPO II a příslušníkem HZS, jen tak aby bylo jasno pro případné spory)[/quote]

Ty by jsi měl problém s tím, kdybych jako přijel a poskytnul Ti první pomoc?!?! Jsem také JPO II a HZS (sice HZSp, ale to je jedno). A myslím, že by Ti to třeba bylo jedno, kdyby jsi byl v bezvědomí. Takhle by jsi zbytečně čekal podle Tvých slov na JPO I?!?! Sorry, ale to mi přijde jako nesmysl.