Stránka 1 z 2

Hasičské auto z ciziny

Napsal: 26.09.2011 09:10
od Pepa
Dobrý den, chtěli bychom novou cisternu, uvazovali jsme o Liazce, ale bylo nám řečeno že rychle hnijou, je to pravda? Ted uvažujeme o koupi nějaké cisterny z ciziny, mohl by někdo poradit nejakou stránku s nabýdkou hasičských aut z ciziny. Předem děkuji za rady.

Napsal: 26.09.2011 09:46
od Pan Inkognito
Kdybyste chtěli i žebrík, tak zde :)
http://autoline-eu.cz/s/komunalni-techn ... k2495.html
Jinak cisterny a podobná auta zde:
http://autoline-eu.cz/s/komunalni-techn ... k2285.html
A mix z Německa a Holandska se dá najít zde:
http://www.feuerwehr.de/markt/index.php?r=9
Pak ještě Poláci toho mají dost na různých webech:
http://www.profis.pl/
http://www.e-prometeusz.eu/

No a pak ještě můžete zkusit gůůgl :)

Napsal: 27.09.2011 12:29
od Pan Inkognito
Jo a koukám že na Německých stránkách je k mání dokonce Tatra 815 :)

Napsal: 27.09.2011 19:18
od tatrablazen
pokud při koupi vozidla zvažujete jako pádné komentáře ty, jež jsou uvedeny v dotazu tohoto vlákna, choďte raději pěšky....
mimochodem hasičská liazka neni běžný typ 100 nebo 110 jezdící za každýcho počasí a parkující kde si na volném prostranství. upřímě řečeno hasičská liazka hnije,to je fakt, pokud je v originál stavu od roku výroby 85. divný asi po tý době. nicméně většina je po repasích a budou dalších 20let sloužit.
jinak si klidně kupte nějakou cisternu z ciziny pokud budete mít možnost sežeňte si i kontakt na různé díly, jež se časem třeba porouchají, nebo shnijou

Napsal: 27.09.2011 20:22
od Martin Petržela
Když na to koukám, moc těch aut řekněme "filozofii českého hasiče" nesplňuje :-),
o stáří nemluvě.
Líbila by se mi nebyla třeba ta trojková Scania, ovšem to řízení (i když i to lze přestavět) a malá nádrž...a podvozek 4x2...

Napsal: 28.09.2011 08:45
od Pretorian
Martine, čemu říkáš "filozofie českého hasiče"? :-)

Napsal: 28.09.2011 10:31
od Martin Petržela
To je jasný - velká bouda, hodně vody a podvozek minimálně 4x4 :-).

Napsal: 28.09.2011 14:11
od ruská vlaštovka
Terrno 6x6 s velkou boudou :-D

Napsal: 28.09.2011 16:10
od Václav Porkát
aneb do mesta idealni auto, ze, ptaku z Ruska :-)

Napsal: 28.09.2011 18:08
od ruská vlaštovka
U nás na Urale stopro :-D

Napsal: 29.09.2011 07:36
od Martin Petržela
To já nemůžu takhle naplno napsat. Leda že bych naznačil slovy jako "minimální stranové vychýlení nástavby proti kabině" apod...:-)).




Napsal: 29.09.2011 11:57
od Pavel
Zdravím všechny,
jen předesílám. Že jsem hasič tělem i duší a že Tatra je pro mě číslo jedna co se týká CAS je jí obrovské přednosti každý z nás zná! Lepší auto neexistuje – máme T 148v terénu to je dokonalost sama…...ale!! Mého pohledu nákupu CAS ze zahraničí bych se vůbec nebránil.
Je tam daleko větší výběr a variant podvozků tak nástaveb (počet míst, objem nádrže atd.). Je to logické. Díky jinému, efektivnímu financování dobráků si může sbor dovolit obměnu vozového parku mnohem častěji. Samozřejmě každý sbor má jiné potřeby jak na nástavbu tak podvozek. Tím nutí nástavbáře neustále vyvíjet a vyvíjet. Proto není problém najít v zahraničních bazarech celohliníkovou nástavbu třeba na podvozku Mercedesu z roku 1975 a na první pohled by člověk tipoval r.v. přelom 80 a 90 let.
Naše jednotka hodlá touto cestou CAS pořídit. Filozofie věci je taková: Máme pěknou T 148 a shnilou Avii. Chceme auto s podobnými rozměry jako je Avie a s trochou vody na první zásah stačí nám 1200 l. (Drtivá většina těchto aut má minimálně jeden vysokotlak). Pro nás je 1200l strašně moc vody, protože máme Avii a tam je 0,00 l. Na první účinný zásah vysokotlakem ideální. Dále potom vím, že za max. několik minut přijede naše CAS 32 nebo jiná velká CAS a problém s vodou mám vyřešen. Hlavní nevýhoda je skutečně pohon 4X4 těchto menších aut s tímto vzorcem kol je pomálu, ale dají se sehnat - Alpské země.
Dále potom, cena a využití CAS. Obec nám není schopna pořídit nové auto, ideálně Terno, prostě ty peníze na to nejsou. Jjsme v JPO III máme kolem 10 zásahů za rok. Koupit nové auto za X milionů a s ním vyjet 10krát do měsíce mi příjde jako nevyužité. Jsem hasič, ale také jsem hrdým občanem obce a ty milióny se dají investovat efektivněji. To jsou důvody, které nás vedou ke koupi ojeté CAS ze zahraničí.
Pavel

Napsal: 29.09.2011 12:55
od tatrablazen
pravda je, že jsem letmo zkoukl nějakou nabídku a jsou tam velmi zajímavá auta za zajímavé ceny. je to holt ojetina jako každá jiná a lze čekat, že se něco někde vyskytne

Napsal: 29.09.2011 13:19
od Václav Danita(bonita)
Řekl bych že za podobnou cenu u nás auto ani náhodou nekoupíš. Samozřejmě počítám i s clem a přihlášením. Nějakej starší mercedes, podobnej tomu co maj kluci drážácký v praze ( http://www.pozary.cz/clanek/43211-merce ... o-muzstvo/ ), by nebyl vůbec špatnej.

Napsal: 29.09.2011 22:21
od Václav Danita(bonita)
Kecám že s CLEM. Clo se neplatí, jen DPH (díky tatrabláznovi za upozornění ) :-)

Napsal: 30.09.2011 05:20
od tatrablazen
dph platíš pokud nebylo placeno tam kde to auto prvě registrovali. jinak neplatíš nic, jen tu částku co uvádí bazar

Napsal: 30.09.2011 13:32
od Roman
Dennis za 300 tisíc proč ne.. jen škoda toho řízení na levé straně.

Napsal: 30.09.2011 17:04
od tatrablazen
leckde umějí a přemontují jak mě včera říkal kolega. a ač teda nečekaně příznivec tatry ten dennis jako.....hmmmmm :-DDD některý jsou moc pěkný

Napsal: 30.09.2011 19:49
od Roman
To jsou. :-) Co to přemontování může stát?

Napsal: 22.11.2011 20:03
od Marek
Dobrý den panové
Pokud přemýšlíte nad nákupem techniky ze zahraničí velmi rádi Vám poskytneme tyto služby.Na trhu s ojetinami působíme více jak 12let na požární a záchranářskou techniku se zaměřujeme 4 roky.
Techniku nakupujeme PŘÍMO od majitele ne od žádných překupníků.Výhody jsou v tom že u složité techniky jako jsou např. vozy CAS víme naprosto přesně co kupujeme,známe perfektně historii vozidla, vozidlo je s reálnými km což se nedá říct u techniky od překupníků typu Poláci Arabové apod.
Více informací včetně referencí Vám rádi poskytneme na racingrescue@email.cz

K té otázce přestavby z RHD na LHD tak oficiální cestou to nelze,podle naší legislativy není možné takový technický zásah do vozidla.Existuje možnost a to ponechání volantu na pravé straně a to za předpokladu:
1/žadatel pobýval ve státě EU kde vozidlo koupil a stěhuje se do ČR
(což musí doložit)
2/Vozidlo bude upraveno z hlediska nepřímého výhledu(tedy zrcátka) a vnějšího osvětlení pro provoz pravostraný (doloženo protokolem STK)

Je to ale obrovská obštrukce,známý takto přihlašoval obytný vůz a řešil to asi 3/4 roku. Jinak pro informaci umístění volantu je uvedené ve VINu vozidla,pokud by jste přemýšleli že přestavbu uděláte na černo. :-)