Stránka 1 z 2
Hroty na pneumatiky zásahových vozů ?
Napsal: 30.11.2009 22:22
od Návštěvník
Výhoda či zbytečnost ? Používáte či ne ?
Napsal: 30.11.2009 23:01
od Forrest
Pokud se nemýlím tak jsou hroty v ČR zakázané.
Napsal: 30.11.2009 23:08
od Václav Danita(bonita)
[Forrest - 30.11.2009 23:01] kromě vozidel ZZS.
Napsal: 01.12.2009 00:10
od Jiří Sucharda
misto hrotu mame podmetaci retezy a nedame na ne dopustit (Rotogrip) JJS
Napsal: 01.12.2009 10:08
od hasic-zachranar
[Sluníčko sedmitečné - 30.11.2009 22:59] A jak dlouho ten zákon je platný ? Ty právníku .
Napsal: 01.12.2009 10:49
od OTS
[VÁCLAV ULLRICH - 01.12.2009 10:08] Dlouho. Už když jsem dělal před 10 lety řidičák, tak to v tom zákoně bylo.
Napsal: 01.12.2009 11:49
od Radek Vojík
[VÁCLAV ULLRICH - 01.12.2009 10:08] Zákon 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích..., ve znění pozdějších předpisů. Provádí ho vyhláška MDS č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Máš to v § 21 odst. 11: " Není dovoleno používání pneumatik s protiskluzovými hroty pro všechna vozidla, s výjimkou vozidel záchranné služby. Tento zákaz platí i pro vozidla v mezinárodním provozu.". Jen jsem hledal na internetu...
Napsal: 01.12.2009 15:00
od Tom
[zdenek 675 - 01.12.2009 13:52] Souhlas, zimní pneu by se měli používat když teploty klesnou pod 7 stupňů. navíc některé zimní pneu nejsou konstrukčně udělané tak, aby dobře odváděly vodu, takže si někde v dešti můžeš na zimákách pěkně zaplavat (aquaplaning)
Napsal: 01.12.2009 15:34
od Václav Danita(bonita)
[Tom - 01.12.2009 15:00] Však volba pneumatik je na tobě. Jen tě chci vidět jak ráno dáváš zimáky protože je 1nad a odpoledne přezouváš na letňáky protože je 9nad. hele, radši si budu měsíc ničit zimáky než kvůli letňákům někoho zabít. A jak píšu, pneumatiky si můžeš zvolit sám, až na vyhrazené úseky.
Napsal: 01.12.2009 21:37
od Jiří Sucharda
[Tom - 01.12.2009 15:00] zimaky spatne odvadeji vodu? Ja myslel ze jsou stavene na snih i "cvachtu"? JJS
Napsal: 01.12.2009 22:51
od Jiri Trnka
[zdenek 675 - 01.12.2009 13:52] Jezdit s pneu s hroty na silnici bez snehove pokryvky neni zadny problem (pokud se teda jedna o pneu s hroty pro bezny provoz; pneu s hreby pro rallye by byly samozrejme asi na odpis). Ve skandinavii, kde ma v zime vetsina lidi osazene pneu s hroty, tak stejne jezdi vetsina lidi. Samozrejme to ma vliv na zivotnost jak samotnych pneu tak i silnic. Zaroven je o neco delsi brzdna draha a vetsi hluk v kabine. Hroty na snehu se ale vubec nedaji srovnavat s beznymi zimnimi pneu. Na hrotech sa da jet za optimalnich podminek i 40 km/h rychleji;hlavne umoznuji vyssi rychlost pri prujedu zatacek.
Napsal: 02.12.2009 13:18
od Tom
[Jiří Sucharda - 01.12.2009 21:37] Tak si dej letní a zimní pneu vedle sebe a hledej rozdíl v prořezání vzorku
Napsal: 02.12.2009 13:36
od Václav Danita(bonita)
[Tom - 02.12.2009 13:18] A zjistíč co?? že zimní pneumatika má zimní vzorek a letní pneumatika letní vzorek?? jen pro info- Co je aquaplaning ? Potřebujete náhle brzdit a zjistíte, že automobil nereaguje tak jak má, a zpomalení neodpovídá intenzitě brzdění. Pokud jste zrovna v zatáčce, tím je situace horší. Auto půjde do smyku a nereaguje na řízení. To je aquaplaning (klouzání po vodě).
Výskyt aquaplaningu můžete očekávat na rovných a hladkých vozovkách za silného deště. Je jedno jestli je to asfaltový nebo betonový povrch vozovky. Nebezpečné jsou úseky vozovky, kde je i několikacentimetrová vrstva vody. Obecně lze tedy říci, že jsou to místa kde vozovka neumožňuje rychlý odtok vody.
Pokud automobil jede nízkou rychlostí, pneumatika má dost času udržovat si stálý kontakt s vozovkou a pneumatika stačí vytlačit příslušné množství vody. S rostoucí rychlostí automobilu roste i dráha kterou urazí dezén pneumatiky za určitý čas, čímž narůstá množství vody, kterou musí pneumatika za určitý čas vytlačit. Tedy větší riziko ve větší rychlosti.
Šířka pneumatik a její vliv na aquaplaning. Širší pneumatika vytlačuje vodu méně intenzivně a její odolnost vůči aquaplaningu je menší, čím je pneumatika širší. Pokud je automobil lehčí je situace o to horší, měrný tlak mezi vozovkou a pneumatikou bude nižší. Není to jen tak jednoduché, ještě musíme brát v potaz drážky pneumatiky. Čím víc bude mít pneumatika dráže a čím budou hlubší, tím rychleji se může automobil pohybovat po mokré vozovce. Tedy kvalitní a neojeté pneumatiky méně rizika vzniku aquaplaningu.
Napsal: 02.12.2009 15:43
od Tom
[Václav Danita(bonita) - 02.12.2009 13:36] Co zjistíš - v posledním odstavci Tvého článku sis vlastně sám odpověděl. Takže je to ok.
Napsal: 02.12.2009 15:53
od Václav Danita(bonita)
[Tom - 02.12.2009 15:43] Ty znáš asi zimáky jen z tesca, co?? Ukaž mi článek z nějakého odborného servru kde bude napsáno že zimák je na vodě horší než letňák. která je víc prořezaná a má hlubší vzorek??-
http://www.prima-pneumatiky.cz/BRID…0-EVO.html nebo
http://www.prima-pneumatiky.cz/BRID…AKCE-.html .
Napsal: 02.12.2009 17:00
od Tom
[Václav Danita(bonita) - 02.12.2009 15:53] Nechodím do Tesca, ale Vy asi ano, když víte, že tam takové pneu mají. Některé zimní pneu nejsou prořezané do vnitřku, proto nemohou tak dobře odvádět vodu. Tímto naší diskuzi končím a přeji příjemný zbytek dne.
Napsal: 02.12.2009 17:03
od Václav Danita(bonita)
[Tom - 02.12.2009 17:00] prosím, Kde se o tom dočtu na nějakém odborném servru?? Argument: některé zimní pneumatiky se dá lehce otočit a napsat: některé letní pneumatiky.
Napsal: 02.12.2009 19:31
od Karel Hoření
Pneumatiky s hroty jsme používali za tichého souhlasu PČR na všech RTP čkách.Dneska už se jezdí s poněkud jinou technikou,takže je to bezpředmětné,ale na těch RTP to bylo supr.
Otázka je-co ničí vozovku více,řetězy,nebo hroty v kolech? A dají-li se naše vozovky ještě vůbec více ničit.když už jsou takhle na hadr.
Napsal: 03.12.2009 08:41
od Michal Hylas
[zdenek 675 - 03.12.2009 08:14] Zdeňku máš pravdu, každý si musí uvědomit na čem jede a jaké má auto a povrch cesty.
Napsal: 03.12.2009 10:33
od Václav Danita(bonita)
[zdenek 675 - 03.12.2009 08:14] S tím musím souhlasit. Osobně bych ale byl pro, aby byly zimáky povině. K čemu mi je, že já mám dobrý zimáky, jedu v pohodě když to domě našije frajer na slikách.