Stránka 1 z 1
Oprávnění k řízení.
Napsal: 27.04.2009 20:49
od Návštěvník
Dobrý den. Náš Sdh již několik let používá ke své činnosti Ford Tranzit 9místný,krátký + nebržděná kára s PS12 s příslušenstvím.Nedávno někdo přišel ze školení,že řídit tuto "soupravu"musí řidič vlastnící oprávnění skupiny E + profesní průkaz.Ptám se tedy, jak to vlastně je?
Napsal: 27.04.2009 21:22
od Takyhasič
[Sluníčko sedmitečné - 27.04.2009 20:58] Zřejmě budu googlovat .Ty to asi nevíš .
Napsal: 27.04.2009 21:46
od hasman
jestli je ta kára nad 750Kg tak potřebuješ E profesní průkaz nepotřebuješ
Napsal: 27.04.2009 21:50
od Cuculus canorus
jestli nekdo nevi na co ho opravnuje jeho ridicak tak je to ostuda
jak je receno vyse ecko potrebujes az pro voziky nad 750 kilo a profesak u hasicu nepotrebujes
Napsal: 27.04.2009 21:57
od Cuculus canorus
jeste jsme nejak zapomneli na to cecko - samozrejme pokud ma ten vas tranzit + prives dohromady vic nez 3500 tuny uz je to na ridicak C - pocitaji se maximalni hmotnosti
ale je to vsechno v zakone o provozu na pozemnich komunikacich ten prece znas
Napsal: 27.04.2009 22:01
od hasman
[Cuculus canorus - 27.04.2009 21:57] jo jo ale ten krátký by se do toho měl vejít
Napsal: 27.04.2009 22:26
od man.fire
jeste jsme nejak zapomneli na to cecko - samozrejme pokud ma ten vas tranzit + prives dohromady vic nez 3500 tuny uz je to na ridicak C - pocitaji se maximalni hmotnosti
tak to nemas pravdu...s B E muzes ridit soupravu presahujici 3500kg.Skupina C by ti byla prd platna...vztahuje se pouze na tazna vozidla nikoli na soupravy.
Napsal: 28.04.2009 11:39
od Lukáš Münzberger
Jen pro doplnění. Dle výkladu Ministerstva dopravy, sk. B+E není potřeba vždy, tzn. sk. B vám stačí v následujícím případě: Pokud maximální přípustná hmotnost celé soupravy nepřekročí 3500 kg, pak může mít přípojné vozidlo maximální přípustnou hmotnost vyšší než 750 kg.
Dokument výkladu je k nalezení po názvem "Řidičské oprávnění skupin B a B+E a řízení jízdních souprav" na:
http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Ridicske_pr - ukazy_Autoskoly/Metodicke+pokyny+-+Stanoviska+-+Us - merneni.htm
Napsal: 28.04.2009 20:16
od Petr Haska
[Cuculus canorus - 27.04.2009 21:50] Profesák potřebuješ u hasičů,....tedy jenom u podnikových. (na ně totiž naši zákonodárci zapomenuli)
Napsal: 28.04.2009 20:43
od Filip Foukal
[Petr Haska - 28.04.2009 20:16] Kdepak, už ani u podnikových nepotřebuješ profesák. Někde se tam píše o řidičích vozidel při zajišťování cicilní ochrany nebo tak nějak, je to jeden z bodů stejného paragrafu, který se vztahuje na HZS a JSDH. Dle dotazu směřovaného na ministerstvo dopravy, bylo odpovězeno, že tento bod se do vydání novelizace dá považovat za výjimku i pro podnikové sbory. Více na stránkách Asociace velitelů HZSP.
Dle mého názoru je hloupost se již nabytého profesáku zbavovat, v dnešní době je to nepostradatelná věc a taky dost drahá.
Napsal: 29.04.2009 09:50
od Petr Haska
[Filip Foukal - 28.04.2009 20:43] No je to otázka názoru. Bylo by špatné za to podnikové hasiče pokutovat, ale třeba HZS ČD nebo jak se teď nazývají si přezkoušení na profesáky dělají, a nevěřím tomu, že kdyby si byly České dráhy jisty, že by něco platily navíc. Ale, to je fuk. Je pravda, že kdo profesák měl, vyplatí se jej udržet. Jedno školení za rok vyjde na 800,-Kč což není tak strašné.
Jinak jsem se dozvěděl ještě legální fintu jak dostat levnej profesák, když jej teď nemáš a chceš jej do 10.9.2009.
Pokud máš "C" a nemáš vleky, uděláš si vleky a profesák dostaneš (vleky jsou nejlevnější) k tomu. Pokud máš i vleky. Zřekneš se této skupiny na MěÚ, oni ti ji vymažou a potom si je uděláš znovu) a zase dostaneš profesák zdarma. Schopná autoškola by ale toto měla nabídnout.
Cena za vleky u nás kolem 8.000,-Kč. Cena za profesák na netu od 20.000-40.000 (nevím proč je takový rozdíl)
Napsal: 29.04.2009 11:07
od Hynek Obroučka
[Petr Haska - 29.04.2009 09:50] To není věc názoru, skutečně je to tak, jak píše Filip. Vlez si na stránky AVHZSP (
www.avhzsp.cz) a tam najdeš výklad MD ČR, mimochodem jsem ho před časem dával sem tuším do represe nebo do extra... Ani podnikoví hasiči nemusí mít profesák, každopádně neudržet si ho by byla pěkná blbost...
Napsal: 29.04.2009 20:41
od Petr Haska
[Hynek Obroučka - 29.04.2009 11:07] Logicky je to jasné, já to taky tak vidím, ale pokud vím tak si MDČR může napsat co chce. Věřím tomu, že jiní právníci budou mít jiné názory a názor ministerstva je názor právníka popř. party právníků, respektive jejich právní výklad.
Jediné akceptovatelné stanoviskou je od soudu, což jsem ještě neviděl.
Podobný příklad mohu uvést - děti jedoucí na kole po chodníku. To mohou, je to v zákoně. Bylo mi v debatě s právníkem sděleno, že se jedná jako by o chodce. Ale pozor, řekl mi také, že toto dítě může na kole po přechodu pro chodce, protože je bráno jako codec. Ale to už narazil na kolegy právníky a přeli se, a přeli se, a přou se dodnes. Jestli může jet děcko na kole po přechodu.
Proč o tom? Když budeš účastník nehody s autem podnikových hasičů a nebudeš mít profesák a stane se velké neštěstí půjdeš k soudu. Budeš se obhajovat před právníky osob, které si je najmou, aby z tebe vycinkali nějakou kačku. A věř nebo nevěř názor MDČR je zajímat nebude.
Obdobně: Srazíš šestiletého cyklistu jedoucího na kole na přechodu pro chodce. Tvůj zástupce bude usilovat o to, aby malej cyklista byl cyklista se vším všudy a zástupce rodičů bude usilovat o to, aby byl malej cyklista chodec.
Kdo vyřkne ortel? Jedině soud. Žádná náměstkyně, právník, ředitel, ministr, prezident, starosta.
Ale jinak je to pitomost, aby jezdili podnikový s profesákama, já to chápu jak ty a jak ona náměstkyně,....ale radši bych u podnikových ten papír měl v ruce.