Stránka 1 z 2
Dotaz
Napsal: 08.03.2007 18:05
od Návštěvník
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Petr Novotný
Dotaz
Nemáte někdo zkušenosti s firmou ZEKA pan Zezulka přestavby požárních vozů jde mě hlavně o nějaké fotky a názory těch kteří
si uněho nechali dělat auto díky moc
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Petr Novotný
...
?????
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Petr Novotný
????
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Václav Porkát
Gulas
Asi s tou firmou nikdo žádnou zkušenost nemá, jinak by se jistě někdo již ozval.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od radek pilař
RDST GM950
Můžete mi prosím ,někdo napsat jestli je schopna radiostanice Motorola Gm 950 vysílat pouze 1 W nebo jestli je dáno určité rozmezí OD-DO,děkuji.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ruská vlaštovka
re GM950
Jak 4 kanálová, tak 128 kanálová verze má možnost dvojí úrovně Vf výkonu - 5 nebo 25W. Výhodné je, že už umí nastavit úroveň pro každý kanál zvlášť, co třeba oblíbené třístovkové řady neuměly.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Štěpán Klička
Motorola obecně
Motorola obecně lze nastavovat pouze programováním.To lze pomocí PC a RIB boxu.U starších typů,např. GM300,šel myslím nastavit výkon pouze pro všechny kanály stejný.Novější modely,např. GM360,umějí nastavit výkon ke každému kanálu jiný.Je možné,že existuje i možnost naprogramovat funkční tlačítko pro přepínání výkonu,tak jak je tomu u ruček.GM950 je už trochu starší model,byl nahrazen myslím řadou CM.RCS na svých stránkách uvádí,že výkon je programovatelný na kanál,takže by mělo platit,že co kanál,to možnost nastavení výkonu,bohužel pouze v rozsahu 5 - 25W. Ani nevím,k čemu by ti 1W byl,i ručky mají výkon blížící se alespoň papírově 5W.Na lovce DXů a blázna trávícího sobotní odpoledne a noci na kopcích s anténou vlastní výroby v ruce a mikem u huby nevypadáš,soudě podle dotazu a serveru,na kterém jsi ho vznesl.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ruská vlaštovka
re klikis
Obávám se, že nikoliv v rozpětí, ale pouze 5 nebo 25W.
Btw na expedice je nejlepší jezdit alespoň ve 4 lidech a s karavanem. Venku se dá postavit stoleček, vedle gril na klobásky, anténa stojí opodál, dovnitř se vejde i lednička na plechovky... s pivem, samozřejmě
. To potom i ta spojeníčka chutnají dvojnásob
.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ruská vlaštovka
a ještě motorola
Stejně mám dojem, že pokud se nejednalo o radioamatérské vysílací zařízení, tak ČTÚ na vozidlových rdst obvykle nepovoloval více, jak 10W. Na základnovkách taky. Jinak co se týče programování, dřív to byla selanka, ale dnes už je to zejména SW problém. RIBák a kabely se dají postavit nebo v nejhorším koupit, ale software na současné motoroly není ani na osvědčených ruských stránkách... o nelegalitě celého toho počínání nemluvě.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Štěpán Klička
Re: Vlaštofka
To máš pravdu,pomalu abys pájel ke každému typu Motoroly jiný RIB.Na GM300 mi stačilo pár tranzistorů a ethernetový kabel (měl jsem jediný a byl jsem potom celý víkend bez internetu).Nedávno mi kolega ukazoval RIB pro GM360,to už byla plná krabička 10x10cm.A těch softů je taky hromada verzí,čert aby se v tom vyznal.Máme v autech SDH GM360 a jedou na výkonu 10W,ale na K a N (teď se tam chystám dát i sdílenky) máme nastavených jen 5W,takže tam se to dá nastavit lépe.Ta GM 950 by to snad měla umět taky,jinak je to docela naprd,25W je hodně.S těmi kopečky a lovením DXů mám trochu smůlu,nikoho ze známých tady k tomu nenalákám a nejvyšší použitelný kopeček široko daleko je Chlum - 365 m.n.m.Tak sebou alespoň tahám v kapse FT60 a poslouchám,co se kde šustne.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ruská vlaštovka
re Klikis
Hehe, taky mám FT60
. Teda kromě jinejch
D. Ale nemám k ní RIB, mám ho sice už asi rok slíbenej, ale zatím to tam cpu všechno přes klávesnici a už mám někde trochu ošoupaný popisky
. Zrovna v sobotu jedu do KV, tak tam budu lovit, včera jsem do toho cpal fůru dalších leteckých kmitočtů, tak uvidím, LKKV je docela blízko města. FT60 je skvělá mašinka, až na ten nešikovnej konektor na boku stanice. Ale v poměru výkon/cena to nemá chybu. Jakou používáš anténu? Já jsem zvolil osvědčenou duální Diamond SRH771 a pak mám ještě VHF Diamond HC100S. Ta původní je na dvě věci
.
My máme v autech CM 140, které jsme dostali vloni - jak je vidět, Praha asi se statusy pro JSDHO nepočítá ani náhodou... Přitom třeba Praha západ (spadá pod KOPIS Kladno) už jede na statusy i včetně JSDHO (i když to zatím vypadá na zkušební provoz, jedou k tomu souběžně i fónii). Pro běžný fónický provoz CM140 úplně stačí a hlavně to není taková odulá obludnost, jako GM360/380. Stejně se ale divím, proč nám aspoň nekoupili když už, tak CM340, od MDC1200 nějak všichni utíkaj k pětitónu a i kdyby to mělo být jen k vyzvonění stanice, tak je to pořád lepší, než nic. Acho jo.
A kterej Chlum máš na mysli?
Napsal: 12.05.2008 15:21
od Štěpán Klička
FT 60
Mám ji asi půl roku,předtím jsem měl MVT 7100.Kupoval jsem ji proto,že pod airbandem jsem stejně nikdy nic neposlouchal a občas se potřebuju i domluvit.Záruka na ní vydržela jen půl dne,potom nastoupila pájka a ven putovaly ty dva 'pikoodpory'.Takže při našich akcích jede na sdílenkách (společně ještě se starší P040),teď snad přijde dotace na ručky,takže ji budu brát i k větším technickým zásahům,k ohni ne.Při cvičeních s jednotkami bez možnosti jiného spojení ji používám s nízkým výkonem na PMR,ty mají snad všichni. Běžne na ní mám také SRH 771,teleskop jsem vzhledem k použití nechtěl,takže volba potom byla jasná.Originál už ani nevím kde mám.Musím ještě ušetřit na stolní nabíječku (teď nabíjím tím síťovým adaptérem) a chci ještě jeden akumulátor,ale spíš koupím jen pouzdro,nějaké zánovní články zbyly po MVT.Dotaci na mobilky jsme také dostali loni,byl k ní připojený dopis s doporučením,jaké stanice koupit,takže jsme se toho drželi.Ale je to luxus,něco z řady CM by bohatě stačilo.Před dvěma lety neměl radiostanice na našem územním odboru skoro nikdo,takže jde o veliký pokrok.Statusy nepoužívá u našich JSDH nikdo asi proto,že polovina JSDH má stanice sice namontované,ale nemá je naprogramované,další si nepožádali o volací znaky,někdo má oboje,ale neví,jak se do toho mluví a asi 4 JSDH schované za kopcem Chlum (je to ta boule na poli mezi Mladou Boleslaví a Dobrovicemi) se s operačním stejně nespojí.Je to i náš případ,takže se při upřesnění místa dohaduju přímo s CAS HZS,která jede taky a je už na naší straně kopečku.Převaděč se neplánuje,to je nová informace ze školení velitelů.Hasiči mi 'sežerou' hodně času,dotoho ještě motorka,ale chystám se na výrobu nějakých antének na PMR,zkusím HBčko nebo toho zázračného Moxonka.Stáhnu FT na nejnižší výkon a uvidíme,jak to bude z toho Chlumu lítat.Byl jsem tam už několikrát jen poslouchat a jak chodí občas někdo okolo,tak jsem si připadal jako pacient,ale nějak to přežiju
)
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ruská vlaštovka
re klikis
Hele, koukám na Mapy.cz na tu leteckou ortofotomapu, ale prd poznám, kde tu hasičárnu máte. Dávám pomaloučku dohromady GPS databázi hasičských stanic, ale je jich strašně moc a adresy chybí (na vašem webu jsem ji taky nenašel). Nemohl bys to nějak přiblížit, kde to v obci je? Když tak do mailu. Dík.
Napsal: 12.05.2008 15:21
od ruská vlaštovka
re klikis II
Jo dobrý, už jsem ji asi objevil, bílá střecha před zatáčkou směrem na ty Voděrady.
Napsal: 12.05.2008 15:24
od Jan Tihelka
Bronto a zelené nálepky
Zdravím všechny,
chtěl jsem se zeptat, co znamenají zelené značky L a 3 na bouraném Brontu na předním nárazníku. Klukům přeju ať se brzy uzdraví a strojníkovi přeju hodně štěstí a ať se drží...
Napsal: 12.05.2008 15:24
od Freek
RE: C@@L
Resi se to treba na diskusi na idnesu. Je to v podstate totez, co treba nalepka na osobnim aute na skle. Jedna se o emisni a hlukove limity.
Napsal: 12.05.2008 15:24
od Jakub Kozák
RE: C@@l
L znamená, že je vozidlo vybaveno protihlukovými filtry.
Napsal: 12.05.2008 15:24
od Jan Tihelka
Diky
za odpovědi...
Napsal: 12.05.2008 15:24
od Jakub Kozák
C@@l
3 nevím, ale usuzuju, že to bude motor splňující emisní limity euro3